Trucks

Sukurta saugumui užtikrinti

Atnaujinta „Volvo“ dinaminio vairavimo sistema sukurta vairuotojų saugumui ir patogumui padidinti, ji taip pat suteikia daugiau kontrolės ir geresnį sunkvežimio stabilumą bei mažina profesinių ligų riziką. Susipažinkite su „Volvo Dynamic Steering 2.0“.
VDS nuotrauka
„Volvo“ dinaminio vairavimo sistema VDS užtikrina tikslų vairavimą ir sumažina įtampą vairuojant.

„Volvo“ dinaminio vairavimo sistema

„Volvo“ dinaminio vairavimo sistema VDS užtikrina tikslų vairavimą ir sumažina įtampą vairuojant. Sistemą sudaro standartinis hidraulinis vairo stiprintuvas ir elektros variklis, sumontuotas prie vairo mechanizmo.

Vaizdo kamera
Vaizdo kamera stebi kelio juostų žymėjimus maždaug 5–50 metrų atstumu transporto priemonės priekyje. Kai važiuojama su įjungta važiavimo juostos kontrolės sistema ir sunkvežimis per daug priartėja prie kelio linijos, jis yra sugrąžinamas į reikiamą kelio juostą.

Valdymo blokas
Duomenys apie sunkvežimio judėjimą, pvz., greitį ir padėtį kelio juostų atžvilgiu, yra apdorojami ir siunčiamos komandos į „Volvo“ dinaminio vairavimo sistemą.

Asmeninių nuostatų valdikliai
Ant vairo bei informacijos ir pramogų sistemoje esančiais valdikliais vairuotojas gali reguliuoti sunkvežimio vairo grįžtamojo ryšio nuostatas.

ESP ir nukrypimo nuo kurso jutikliai
Nukrypimo nuo kurso jutikliai matuoja sunkvežimio sukimosi apie vertikalią ašį greitį ir nustato, kai jis pradeda slysti. VDS analizuoja šią informaciją ir imasi veiksmų, kad galėtų „ištiesinti“ sunkvežimį. Suveikia elektroninė stabilumo programa ESP, kuri sulėtina transporto priemonę.

Išoriniai jutikliai
„Volvo“ dinaminio vairavimo sistema naudoja duomenis iš įvairių sunkvežimio jutiklių.

VAŽIAVIMO JUOSTOS KONTROLĖS SISTEMA
„Volvo“ dinaminio vairavimo sistema su važiavimo juostos kontrolės sistema apsaugo sunkvežimį nuo netyčinio nukrypimo nuo važiuojamosios kelio juostos. Kai sunkvežimis kerta kelio žymėjimo liniją, vairuotoją apie tai įspėja lengvas vairo pasisukimas arba jo vibravimas. 

Vairuotojui pavargus ir praradus budrumą, sunkvežimis gali išvažiuoti iš savo važiuojamosios juostos ir sukelti eismo įvykį: apsiversti arba susidurti su kitomis transporto priemonėmis.

Dabar atnaujinta VDS su važiavimo juostos kontrolės sistema gali nežymiai reguliuoti vairo pasukamumą. Jeigu yra rizika, kad sunkvežimis gali netyčia nukrypti nuo važiuojamosios kelio juostos, sistema ateina vairuotojui į pagalbą ir gali kiek pasukti vairą ir tokiu būdu grąžina transporto priemonę į reikiamą juostą. Intervencija yra gan švelni ir vairuotojas gali lengvai ją pats pakoreguoti pasukdamas vairą reikalinga kryptimi ar atlikdamas kitą manevrą. Intervencijos metu prietaisų skydelyje rodoma piktograma. 

Kai sunkvežimis pasiekia 55 km/val. greitį, važiavimo juostos kontrolės sistema pradeda veikti stebėdama jo padėtį kelyje, o prietaisų skydelyje rodoma balta piktograma. 

Jeigu sunkvežimis pradeda krypti iš savo juostos, sistema padeda vairuotojui nežymiai pasukdama vairą ir nukreipia transporto priemonę atgal į kelio juostą. Kai vykdoma ši intervencija, prietaisų skydelyje rodoma žalia piktograma.

„Manome, kad ši sistema gali išgelbėti daug gyvybių. Nukrypti nuo važiuojamosios kelio juostos galima akimirksniu.“

„Volvo Trucks“ eismo ir gaminių saugos direktorius Carlas Johanas Almqvistas technologiją laiko svarbiu proveržiu. 

„Manome, kad ši sistema gali išgelbėti daug gyvybių. Nukrypti nuo važiuojamosios kelio juostos galima akimirksniu.“ Vos sekundei prarastas dėmesys ir sunkvežimis gali atsidurti į gretimoje juostoje ar susidurti su iš priekio atvažiuojančiomis transporto priemonėmis. Važiavimo juostos kontrolės sistema veikia nepastebimai ir netrukdo vairuotojo, tačiau jos darbas yra itin svarbus.“

Nuo 2007 m.„Volvo Trucks“ siūlo pagalbinę važiavimo juostos laikymosi sistemą LKS, kuri stebi sunkvežimio padėtį kelio juostų atžvilgiu ir įspėja, kai sunkvežimis per daug priartėja prie juostos krašto. Važiavimo juostos kontrolės sistemoje garsinis įspėjamasis signalas buvo pakeistas neįkyriu vairaračio vibravimu, o prietaisų skydelyje rodoma piktograma – taip vairuotojai įspėjami, kai priartėja prie kelio juostos krašto.

STABILUMO KONTROLĖS SISTEMA
„Volvo“ dinaminio vairavimo sistema su stabilumo kontrolės sistema sumažina slydimo ir skaudžių eismo įvykių riziką slidžiuose keliuose.

Kiekvienas vairuotojas nori išvengti transporto priemonės kontrolės praradimo slidžiuose keliuose. Kai sunkvežimis pradeda slysti, svarbu greitai ir sklandžiai jį suvaldyti išlaikant sunkvežimio kontrolę. Tačiau sudėtingos eismo sąlygos net ir geriausiems vairuotojams kelia iššūkių. Kelias gali būti apledėjęs, drėgnas, padengtas šlapiais lapais ar smėliu – yra daug priežasčių, dėl kurių ratų sukibimas su kelio danga suprastėja. 

VDS su stabilumo kontrolės sistema padeda vairuotojui kontroliuoti transporto priemonę parinkdama tinkamiausią vairaračio sukimo momentą sunkvežimiui pradėjus slysti. Taip pat padeda elektroninei stabilumo kontrolės programai ESP suveikti greičiau.

Kai sistema nustato, kad sunkvežimis pradeda slysti, pagalbinė stabilumo kontrolės sistema iškart reaguoja ir pradeda tiesinti transporto priemonę taip pat, kaip tai darytų profesionalus vairuotojas slydimo atveju. Sistemos privalumai geriausiai atsiskleidžia slidžiuose keliuose važiuojant į įkalnes bei posūkiuose.

„Joks sunkvežimio vairuotojas nenorėtų nuslysti nuo kelio. Sistema reaguoja šviesos greičiu, kad ištiesintų transporto priemonę.“

„Volvo Trucks“ „Volvo“ dinaminio vairavimo sistemos projekto vadovas Gustavas Neanderis teigia, kad stabilumo kontrolės sistema itin naudinga važiuojant slidžiais keliais. 

„Joks sunkvežimio vairuotojas nenorėtų nuslysti nuo kelio. Neseniai važiavau sunkvežimiu iš šiaurinės Švedijos dalies į „Volvo Trucks“ pagrindinę būstinę Geteborge per sniegą, ledą ir lietų. Kelyje matėme kelis sunkvežimius, nuslydusius nuo kelio. Sistema reaguoja šviesos greičiu, kad ištiesintų transporto priemonę, ir apsaugo nuo tokių eismo įvykių nuslydus nuo kelio. Su šia sistema daug paprasčiau vairuoti sunkvežimį važiuojant sniegu padengtais, šlapiais keliais ar žvyrkeliais“, – teigia Gustavas Neanderis.

ASMENINIAI NUSTATYMAI
Naujoji asmeninių nustatymų funkcija leidžia vairuotojams pasirinkti vairo grįžtamąjį ryšį „Volvo“ sunkvežimyje, kuriame įrengta „Volvo“ dinaminio vairavimo sistema. Vairuotojai gali rinktis standartinius nustatymus arba pasirinkti vairo grįžtamąjį ryšį pagal keturis kintamuosius („Straight“ (pasipriešinimą), „Cornering“ (jautrumą posūkyje), „Damping“ (amortizavimą) ir „Return“ (grįžimą į centrinę padėtį)), kad pasiektų puikiai subalansuotą vairavimą.

„Default“ (numatytasis)
Suteikia puikiai subalansuotą grįžtamąjį ryšį. „Volvo Trucks“ standartinis nustatymas apima dažniausiai sunkvežimių vairuotojų naudojamas „Volvo Dynamic Steering“ sistemos nuostatas.

„Light“ (lengvas)
Lengvam ir tiksliam vairavimui.

„Responsive“ (jautrus)
Vairas yra „sunkesnis“, suteikia sportiško vairavimo pojūtį. 

„Stable“ (stabilus“)
Stabilus vairavimas su geru grįžtamuoju ryšiu. 

„Custom“ (individualus)
„Volvo“ dinaminio vairavimo sistemos meniu nustatymas leidžia vairuotojams patiems puikiai sureguliuoti vairo jautrumą. Reguliuodamas nuostatą STRAIGHT (PASIPRIEŠINIMAS), vairuotojas gali pasirinkti „lengvesnį“ ar „sunkesnį“ vairo grįžtamąjį ryšį. Koreguodamas nuostatą CORNERING (JAUTRUMAS POSŪKYJE), jis gali palengvinti arba sustiprinti vairo atgalinį ryšį posūkiuose. DAMPING (AMORTIZAVIMAS) kontroliuoja vairavimo sklandumo pojūtį. RETURN (GRĮŽIMAS Į CENTRINĘ PADĖTĮ) kontroliuoja vairo grįžimo greitį į centrinę padėtį, kai manevruojama važiuojant nedideliu greičiu. 

Papildomas nustatymas palengvina sunkvežimio vairavimą tiesiai, sukalibravus tiesaus važiavimo kryptį. Tai naudinga, kai važiuojama ilgose atkarpose pučiant stipriam vėjui ar nuokalnėse.