Atgaivinti varikliai

Flene įsikūrusioje gamykloje nusidėvėję sunkiasvorių sunkvežimių varikliai prikeliami naujam gyvenimui. Po gamyklinio atnaujinimo jie tampa tarsi nauji, o toks procesas padeda tausoti aplinką.
Fleno gamykloje

Operatorius Edwardas Finstorpas montuoja variklio komponentus prie „Volvo“ sunkvežimio D13 variklio. Didžiausia „Volvo Group“ atnaujinimo gamykla yra Flene. Ji taip pat atnaujina variklius ir „Volvo CE“, „Volvo Buses“ ir „Volvo Penta“.

Larsas Farnskogas

„Volvo Parts Plant“ gamyklos Švedijoje, Flene vadovas Larsas Färnskogas.

Šalia žemų Flene įkurtos „Volvo“ dalių gamyklos pastatų išrikiuotos mėlyna plėvele aptrauktų variklių, laukiančių galimybės patekti į pastatų vidų, eilės. Čia patenka visi iš Europos ir Azijos „Volvo Trucks“ prekybos atstovų grąžinti varikliai. Varikliai yra viena iš 40-ies įvairių renovuotų dalių, kurias klientams siūlo „Volvo Trucks“. Jų gamyklinis atnaujinimas trunka ilgiausiai.

„Nuo tos akimirkos, kai variklis patenka į gamyklą, iki kol bus išbandytas ir nudažytas, prabėga maždaug 57 valandos“, – paaiškina gamyklos Flene vadovas Larsas Farnskogas. 

Gamyklinis atnaujinimas prasideda nuo išrinkimo. Variklis išardomas, o dalys, kurių negalima atnaujinti, siunčiamos perdirbti. Atnaujinimui tinkamos dalys siunčiamos valyti ir apdoroti. Pašalinus nešvarumus, alyvos likučius ir dažus, dalys siunčiamos į apdirbimo skyrių.

Vožtuvo korpusas

Specialus matavimo įrenginys naudojamas vožtuvo korpusui, reguliuojančiam D12 variklio alyvos slėgį, tikrinti.

Alkūninio veleno poliravimas

Operatorė Kristine Soderlund poliruoja alkūninį veleną. Tai viena iš daugelio procedūrų, atliekamų su įvairiomis dalimis, prieš jas vėl sumontuojant į variklį.

Čia itin tiksliai ir rūpestingai šlifuojami ir frezuojami cilindrų galvučių, alkūninių velenų, variklių blokų ir kitų dalių paviršiai. 

„Visi varikliai čia patenka ne be priežasties. Tačiau nežinome, kaip variklis buvo eksploatuojamas, todėl svarbu užtikrinti, kad neliktų nelygių paviršių“, – sako cilindrų galvučių atnaujinimo specialistas Jorgenas Karlssonas. 

Kaip ir kiti jo kolegos, apie variklius jis žino labai daug. Gamyklinio atnaujinimo procesui reikia aukščiausio lygio įgūdžių. Fleno gamykloje atnaujinama 150–200 skirtingų „Volvo Trucks“ sunkvežimių variklių variantų.

„Didžioji dalis čia patekusių variklių yra aštuonerių ar devynerių metų senumo. Tačiau kartais gauname ir 8-ajame dešimtmetyje pagamintus variklius! Stengiamės ir jais itin gerai pasirūpinti“, – papildo Jorgenas Karlssonas.

Kelionės per gamyklą metu kiekvieno variklio komponento laukia kelių etapų patikra. Atėjus bandymo laikui, variklis turi išlaikyti tokius pačius testus, kaip ir naujausias modelis. 

„Atnaujintam varikliui taikomos tokios pačios garantijos sąlygos, kaip originalioms „Volvo“ dalims, jis pasižymi tokia pačia kokybe, patvarumu ir techninėmis ypatybėmis“, – sako Larsas Farnskogas.

Alkūninis velenas

D12 variklio alkūninis velenas laukia šlifavimo. Atnaujinant svarbu pašalinti visus nelygumus, kad paviršiai taptų lygūs.

Visos dalys atnaujinamos arba pakeičiamos naujomis pagal kiekvienam konkrečiam modeliui numatytas naujausias specifikacijas. Tai reiškia, kad iš Fleno išvykstantys varikliai yra tokios pat kokybės, kaip ir nauji. 

„Užtikriname, kad būtų atnaujinta viskas – nuo degalų sistemos iki programinės įrangos. Atnaujintą variklį įsigyti nusprendę klientai gauna geresnį gaminį už žymiai mažesnę kainą ir prisideda prie aplinkos tausojimo“, – sako Larsas Farnskogas.

Palyginti su naujo variklio gamyba, variklio renovacijai reikia 85 proc. mažiau energijos sąnaudų. Atitinkamai žaliavų sunaudojama 80 proc. mažiau. Larsas Farnskogas įsitikinęs, kad tokie ženklūs privalumai, susiję su aplinkos apsauga, padidins renovuotų dalių paklausą.

Cilindro galvutės patikra

Norint įsitikinti, kad cilindro galvutėje nėra įtrūkimų, ji tikrinama naudojant įmagnetintus miltelius ir lempą. Žalioje šviesoje išryškėja net ir mažiausi įtrūkimai.

„Žinome, kad pasaulyje gamtos ištekliai riboti, o žaliavų kaina auga. Be to, mūsų klientai reikalauja, kad gaminiai būtų tvarūs ir juos būtų galima panaudoti dar kartą“, – sako jis. 

Norint atnaujinti dalis, tokias kaip pavarų dėžės ar varikliai, svarbu numatyti jų renovavimo galimybes dar kūrimo etape. Dėl šios priežasties Flene įkurta gamykla glaudžiai bendradarbiauja su inžinieriais ir dalyvauja įvairių gaminių kūrimo projektų ankstyvuose etapuose. 

„Gaminių ruošimas antrajam gyvenimui – tai didžiulė nauda kompanijai, mūsų klientams ir aplinkai“, – sako Larsas Farnskogas.

 

Gaminių ruošimas antrajam gyvenimui – tai didžiulė nauda bendrovei, mūsų klientams ir aplinkai.

Larsas Farnskogas

Gamyklos Flene vadovas

Fleno gamykla

Alkūninis velenas

Apskritai „Volvo Trucks“ siūlo 40 renovuotų dalių – viskas nuo degalų purkštukų ir siurblių iki pavarų dėžių bei variklių.

40 – „Volvo Trucks“ siūlomų renovuotų dalių skaičius – viskas nuo degalų purkštukų ir siurblių iki pavarų dėžių bei variklių.

85 %– Tiek sunkvežimio variklio atnaujinimui reikalingos energijos sąnaudos yra mažesnės palyginti su naujo variklio gamyba.

80 % – Tiek žaliavų reikia mažiau renovuotam sunkvežimio varikliui palyginti su naujo variklio gamybai reikalingu jų kiekiu.

90 % – Seno sunkvežimio variklio renovavimo lygis. 

57– Vidutiniškai valandų reikia sunkvežimio varikliui atnaujinti.

150–200 – Atnaujinamų skirtingų „Volvo Trucks“ variklių variantų skaičius.

210 – Darbuotojų skaičius.

27 000 m2 – Bendras gamyklos plotas.

Panašūs straipsniai

Kaip surenkama „Volvo“ sunkvežimio kabina

Kabinų įrengimo linijoje, esančioje „Volvo Trucks“ sunkvežimių gamykloje Tuvėje, Geteborge, maždaug 900 dalių yra sujungiamos tam, kad būtų pagaminta „Volvo” sunkvežimio kabina. Visa tai atliekama per šešias valandas....

Tikros spalvos

„Volvo Trucks“ dažymo centre visiškai automatizuoti robotai dirba su dažymo specialistų komanda ir padeda užtikrinti, kad kabina būtų nudažyta tolygiai, būtų aukštos kokybės ir tobulos spalvos. ...

Kur gimsta varikliai

Apsilankykite „Volvo“ variklių gamykloje Šiovdėje, Švedijoje, kur gaminami visi jos varikliai, ir susitikite su inžinieriais, dirbusiais su „Euro 6“ projektu....

Filtruokite straipsnius

5 true 5