Trucks

Variklis D12 – absoliutus pokytis

1993-aisiais, kaip buvo pristatytas variklis D12, tai buvo tikra revoliucija. Buvo sakančiųjų, kad „Volvo“ aplenkė visus dešimčia metų į priekį. Göranas Nyholmas, į pensiją išėjęs „Volvo“ inžinierius, pasakoja istoriją nuo pat pradžių.
Göranas Nyblomas priešais variklį D12
Göranas Nyholmas prisidėjo prie variklio D12 kūrimo.

Jis puikiai prisimena sunkvežimio FH pristatymą spaudoje. Tai buvo 1993 m. rugsėjis; apie automobilius rašantys žurnalistai iš viso pasaulio susirinko į naujos kartos sunkvežimių pristatymą. Göranas Nyholmas, atlikęs svarbų vaidmenį kuriant variklį su „R & D“ skyriumi Geteborgo ir Šiovdės gamykloje, sako, kad tai žurnalistams atrodė nepaprasta.

„Žurnalistus variklis D12 sužavėjo. Kai kurie iš jų man sakė, kad mes visus Europoje pralenkėme dešimčia metų. Pirmiesiems modeliams numatėme išmetamųjų teršalų standartus, kurių tuo metu dar nebuvo, be to, mes labai pagerinome cilindrų galvutės kokybę, pridėjome elektroninį vairo mechanizmą ir sukūrėme „Volvo“ variklio stabdį“, – sako jis.

Tokie privalumai Europoje buvo neregėti, tačiau JAV tai nebuvo visiškai nauja. Göranas Nyholmas atskleidė, kad D12 projekto pradžioje, kai naujos funkcijos buvo planuojamos devintojo dešimtmečio pabaigoje, europinės patirties stoka sukėlė tam tikrų sunkumų.

„Cilindrų galvutę, kuri dabar turėtų būti ilgesnė, buvo labai sunku tinkamai formuoti. Įsivaizduokite, kad erdvės cilindre labai mažai. Mes bandėme daug kartų, bet vis negalėjome to padaryti.“

Bet jie neketino pasiduoti. Taigi, komanda susikrovė lagaminus ir iškeliavo į JAV esantį „Cummins“, „Volvo“ partnerį. Čia buvo pagamintas ir elektroninis vairo mechanizmas, ir naujos cilindrų galvutės rūšis.

„Pasirodo, kad tą padaryti įmanoma, o bendradarbiavimas su amerikiečiais „Cummins“ buvo esminis šio proceso elementas“, – sako Göranas.

Naudojant naująją, ilgesnę cilindrų galvutę kokybiškiau veikė dujų apykaita ir degimo sistema. Be to, ne tik elektrinis vairo mechanizmas, bet ir kitos funkcijos lėmė greitą sunkvežimio FH sėkmę.

„Čia įdarbinome daug naujų žmonių, o kadangi funkcijos buvo naujos ir sudėtingos, samdėme daugiau žmonių, turinčių IT žinių.“ 

Tai buvo mano ir mūsų visų kūdikis. Man labai malonu, kad sunkvežimis ir variklis pasirodė esą labai sėkmingi. Tai buvo absoliutus pokytis automobilių pramonėje.

Iš pradžių variklis D12 buvo sukurtas specialiai FH sunkvežimiams. Dešimtojo dešimtmečio pabaigoje
variklis buvo pristatytas kitose „Volvo“ produktų srityse, tokiose kaip „Volvo Penta“. Be to, variklis D12 per keletą dešimtmečių keitėsi, dažniausiai dėl naujų išmetamųjų teršalų reglamentų. 

„Taip, dabar variklis turi daug daugiau funkcijų, atitinkančių standartus. Taip pat reikėtų nepamiršti, kad skirtingose šalyse standartai yra skirtingi. Taigi, juos reikia atitinkamai pakoreguoti.“

„Volvo“ inžinierius Göranas Nyholmas išėjo į pensiją prieš devynerius metus. Susitikimas su juo ir kalbėjimas apie tuos metus, kai pradėtas visas FH projektas, yra tarsi aukso kasyklos atidarymas. 

„Tai buvo mano ir mūsų visų kūdikis. Man labai malonu, kad sunkvežimis ir variklis pasirodė esą labai sėkmingi. Tai buvo absoliutus pokytis automobilių pramonėje“, – teigia jis. 

Dabar kelionė tęsiasi be Görano. Šiandien Šiovdėje kasmet pagaminama 100 000 variklių, iš kurių maždaug 90 % yra varikliai D13. Tai prasidėjo dešimtojo dešimtmečio pradžioje, ir truks dešimtmečius.