Volvo Trucks

Lietuva

×

Lūkesčius viršijančios degalų sąnaudos

| 7 min. skaitinys | 7 min. skaitinys
Vos per ketverius metus čekų vežėjas „Vapas“ degalų sąnaudas sumažino 10 procentų. Raktas į tokią sėkmę buvo reguliarūs vairuotojų mokymai, kaip kuo tiksliau išnaudoti naujausių „Volvo“ technologijų galimybes.
Geriau suprasdama, kaip naudoti „Volvo“ technologijas, įmonė bendras degalų sąnaudas sumažino net 10 procentų.

Prasidėjo cukrinių runkelių derliaus ėmimo metas, chaotiškiausias metų laikas „Vapas“ transporto priemonių parko vadovui Petrui Šišlakui. Artimiausius tris mėnesius bendrovės sunkvežimiai bus eksploatuojami 24 valandas per parą, dažnai vairuojami net ne keliuose, o laukuose, purvyno provėžose ar siauruose ir neretai kalvotuose rajoniniuose keliuose. „Krovinių vežimo sąlygos Čekijoje stipriai atsiliepia degalų sąnaudoms“, – paaiškino Petras Šišlakas, pildamas degalus į sunkvežimį įmonės deglinėje. Įlipa į kabiną ir priduria: „Šiandien degalams išleidžiame 40 proc. visų savo išlaidų, o konkurencija yra didžiulė. Turėjome aplenkti savo konkurentus, todėl nusprendėme, kad mokymai mūsų vairuotojams yra puiki galimybė.

Augdamas Petras Šišlakas visada domėjosi transportu bei sunkvežimiais ir svajojo tapti sunkvežimio vairuotoju.

Dabar nuo karjeros įmonėje „Vapas“ pradžios praėjo daugiau nei dvidešimt metų. Praeityje jis dirbo vairuotoju ir kitų dviejų Čekijos vežėjų įmonėse, bet prieš penkis metus vėl grįžo į „Vapas“. Šiandien jis transporto priemonių parko vadovas, atsakingas už įmonės eksploatacinių išlaidų mažinimą. Dabar pusę parko sudaro „Volvo“ sunkvežimiai, tad pirmuosius metus Petras Šišlakas praleido testuodamas ir vertindamas „Volvo“ technologiją. Tai jam padėjo suprasti, kodėl „Dynafleet“ rodo tokius duomenis ir kaip jis su vairuotojais gali geriau išnaudoti technologijos galimybes.

„Mums reikalingi galingi sunkvežimiai, kurie ne tik saugiai ir laiku atvyktų į reikiamą vietą, bet taip pat naudotų mažai degalų. Visada ieškome naujų funkcijų, kurios padėtų sutaupyti degalų.“

Šiandien „Volvo“ sunkvežimis yra lyg kompiuteris. Jis sugeba mažiausiomis degalų sąnaudomis maksimaliai išnaudoti gaunamą energiją, ko žmonės nesugeba padaryti per aštuonių valandų darbo dieną. Tačiau mūsų vairuotojai turi mokėti naudotis šiomis sistemomis. Manau, kad nuo to priklauso 80–90 procentų mūsų įmonės sėkmės“, – paaiškino Petras Šišlakas.

Po pirmųjų vertinimo metų jis nusprendė pradėti savaitinius vairuotojų mokymus, kuriuos vestų „Volvo Trucks“ instruktoriai. Tuo metu „Vapas“ vairuotojai buvo raudonoje „Dynafleet“ zonoje, ko priežastimi Petras Šišlakas laikė tiek savo, tiek vairuotojų žinių trūkumą.

„Volvo“ sunkvežimis važiuoja vingiuojančiu kalvos šlaito keliu

„Dynafleet“ efektyvaus degalų naudojimo balas
Nuo 1 iki 100 skiriamas balas parodo, kaip efektyviai vairuojamas sunkvežimis. Vairuotojų rezultatai žymimi trimis spalvomis.
Raudona. 1–50 taškų: prastas darbo efektyvumas.
Geltona. 50–80 taškų: yra kur tobulėti.
Žalia. 80–100 taškų: puikūs rezultatai.

 

Šiandien visi vairuotojai yra žaliojoje zonoje ir nuolatos stebi savo darbo efektyvumą, klausia parko vadovo patarimų ir stengiasi kiekvieną mėnesį pasiekti geresnių rezultatų.


„Dabar mes 100 procentų išnaudojame „Dynafleet“ duomenis. Tai lyg vairuotojo gimimo liudijimas, iš kurio matome kiekvieno vairuotojo stipriąsias bei silpnąsias vietas ir pagal kurį galime apdovanoti, kai vairuotojas padaro pažangą tam tikrose srityse. Per metus kai kurie vairuotojai degalų sąnaudas sumažino iki 25 procentų.“


Akivaizdu, kad Petras Šišlakas atsidavęs savo darbui. Jis paaiškina, kad tai iš dalies yra dėl to, kad domisi naujausiomis technologijomis. Dėl sudėtingų vairavimo sąlygų „Vapas“ sunkvežimius naudoja tik trejus metus, tačiau privalumas yra tas, kad įmonės parkas nuolatos atnaujinamas. Petras Šišlakas sako, kad tai lyg išsipildžiusi svajonė, nes gali dirbti su pažangiausiais sunkvežimiais visame pasaulyje. Be to, jis nuolatos bendrauja su „Volvo Trucks“ dėl naujausių sprendimų. Jis taip pat smulkiai apibūdina kiekvieną sunkvežimį pagal tai, kokiomis sąlygomis jis bus eksploatuojamas.

„Atnaujinta „I-See“ yra tikras lobis, nes dabar mano bendravimas su sunkvežimiu dar sklandesnis.“

„Iš esmės mums reikalingi galingi sunkvežimiai, kurie ne tik saugiai ir laiku atvyktų į reikiamą vietą, bet taip pat naudotų mažai degalų. Tačiau, kadangi mūsų visų darbai skiriasi, mums reikia skirtingos variklių galios ir pavaros skaičių. Kai kurie mūsų sunkvežimiai privalo turėti pneumatinę pakabą tiek galinėse, tiek priekinėse ašyse, kad sunkvežimiai neapgadinti galėtų važiuoti sudėtinga danga. Be to, visada ieškome naujų funkcijų, kurios padėtų sutaupyti degalų“, – teigė jis. Prieš du mėnesius Petras Šišlakas kreipėsi į „Volvo Trucks“ su prašymu išbandyti jų naujausią efektyvaus degalų naudojimo funkciją. Nuo tada jis su keliais kitais vairuotojais kelyje išbando du „Volvo“ sunkvežimius, kuriuose sumontuota naujausia „I-See“ sistema, naudojanti žemėlapiais grindžiamą programinę įrangą, kuri iš debesijos gauna informaciją apie priešakyje esantį kelią.


Kadangi sistema tiksliai žino, koks kelias laukia priešakyje, eksploatavimo išlaidos sumažėja, o vairuotojai nebejaučia spaudimo. Maždaug po mėnesio testavimo Petras Šišlakas sako pastebėjęs, kad bendros išlaidos degalams sumažėjo 9,9 proc.


„Būsiu atviras ir pasakysiu, kad mane šis degalų sąnaudų skaičius šokiravo. Nes šiomis dienomis sunaudoti 22 litrus vairuojant 15 tonų pakrautą sunkvežimį yra nuostabu“, – teigė jis ir pridėjo: „Be to, vairuotojai labai gerai reagavo į atnaujintą „I-See“ programinę įrangą – jie sakė, kad niekada nevairavo geresnio sunkvežimio. Taigi, žengiant į priekį, degalų sąnaudos mums bus labai svarbu.“


Vienas iš sistemą išbandžiusių vairuotojų yra Josefas Truska, dirbantis „Vapas“ aštuonerius metus. Šiandien jis turės iš Drnoholeco regiono pervežti cukrinius runkelius į vietinį sukraus perdirbimo fabriką įmonės „Vapas“ gimtajame mieste Hrušovany nad Jevišovkou.


„Atnaujinta „I-See“ yra tikras lobis, nes dabar mano bendravimas su sunkvežimiu dar sklandesnis. Vairuotojui dirbti daug lengviau! Naudojant šią sistemą ženkliai sumažėjo degalų sąnaudos“, – teigė Josefas Truska.

Jam vairuoti būtent šį sunkvežimį buvo naudinga, nes kartu su kitais vairuotojais gavo premiją už sutaupytus degalus. Premijų sistema populiari tarp vairuotojų, o Josefas Truska sako, kad ši paskata ir vairuotojų mokymai jį ir kolegas motyvuoja siekti geresnių rezultatų. Kai kurie net juokais varžosi tarpusavyje, o prireikus patarimo kelyje, skambia pasikonsultuoti su Petru Šišlaku. Parko vadovas tai itin vertina.


„Iš esmės čia esu kaip instruktorius, o darbas man leidžia save realizuoti ir daro laimingu. Žinau, kad savo patirtį perduodu kitiems, kad esu naudingas. Kalbu ne tik apie krovinių gabenimą, kalbu apie vairuotojus, kurie šiomis dienomis nėra tokie matomi“, – užbaigė Petras Šišlakas.  

Sunkvežimio pakrovimo cukriniais runkeliais vaizdas iš paukščio skrydžio

Apie „Vapas“

Įkurta:
1993 m.

Įmonės savininkas:
Josefas Zaruba.

Darbuotojų skaičius:
300.

Sunkvežimių skaičius:
200, 100 iš jų yra „Volvo“ sunkvežimiai.

Bendrasis transporto priemonės svoris:
45 tonos.

Eksploatavimo trukmė (sunkvežimių):
3 metai.

Pagrindiniai kroviniai:
cukriniai runkeliai, rafinuotas cukrus, grūdai, smėlis, žvyras (pagrinde birūs kroviniai).