Trucks

Naujasis Volvo FH su I-Save: itin mažos degalų sąnaudos tolimuosiuose reisuose

| 6 min. skaitinys | 6 min. skaitinys
Naujasis „Volvo FH“ su „I-Save“ išlaidas degalams gali sumažinti iki septynių procentų. Kokia paslaptis? Išsamūs bandymai, D13TC variklis ir keletas atnaujintų efektyvaus degalų naudojimo funkcijų – tai visa, ko reikia, kad jis taptų pačiu taupiausiu „Volvo Trucks“ pagamintu sunkvežimiu.
„Volvo FH“ su „I-Save“ sumontuotas „Volvo Turbo Compound D13TC“ variklis ir įdiegtos kelios aukštųjų technologijų funkcijos, įskaitant atnaujintas „I-See“ ir „I-Cruise“.

Vienu iš Švedijos greitkelių sunkvežimis važiuoja vakarų kryptimi į slaptą bandymų trasą. Jį vairuoja „Volvo Trucks“ vyr. projektų vadovas Larsas Sjoo. Jis kartu su inžinierių grupe atlieka paskutinius naujojo „Volvo FH“ su „I-Save“ bandymus. Kiekviena šios transporto priemonės savybė nuo naujų mažais vidiniais trinties nuostoliais pasižyminčių galinių ašių iki stūmoklių dugno formos yra sukurta taip, kad taupytų degalus. 

„Volvo Trucks“ dešimtmečius nuosekliai dirbo efektyvaus degalų naudojimo srityje, todėl žinome, kad nėra stebuklingo mygtuko, kurį nuspaudę sutaupytumėte iki septynių procentų išlaidų degalams. Svarbios ir šimtosios procento dalys, todėl tai yra inovacijų ir tikslaus derinimo klausimas“, – teigė Larsas Sjoo.

Kalbant apie mažas degalų sąnaudas, svarbiausias vaidmuo tenka D13TC varikliui su „Turbo Compound“ technologija, kuri, be kita ko, naudojama didelės galios orlaivių varikliuose ir buvo pritaikyta kelių transportui. Kitaip tariant, „Turbo Compound“ yra papildoma turbina, sumontuota turbokompresoriaus išmetamųjų dujų sraute ir surenkanti perteklinę išmetamųjų dujų šilumą bei energiją. Panaudodamas turbojunginio surinktą perteklinę energiją, alkūninis velenas išvysto daug didesnį sukimo momentą – todėl variklis yra galingas ir itin efektyviai naudoja degalus.

Sunkvežimis „Volvo FH“ su „I-Save“ degalus efektyviai naudoja ne tik dėl „Turbo Compound“. Visi jėgos agregatai yra suderinti tarpusavyje siekiant užtikrinti optimalų efektyvumą. Pavyzdžiui, dabar montuojami variklio stūmokliai pasižymi bangos formos dugnu. Tokia konstrukcija, leidžianti panaudoti dujas ir hidroaeromechanikos dėsnius, nukreipia šilumą į cilindro centrą toliau nuo variklio korpuso sienelių, kur energija paprasčiausiai būtų prarasta šilumos pavidalu. „Stūmokliai su bangos formos dungu yra patentuota „Volvo Trucks“ inovacija. Pakeitę stūmoklių formą, liepsnas nukreipiame atgal į cilindro centrą. Rezultatas – efektyvesnis degimo procesas ir mažiau energijos prarandama kaip šiluma“, – paaiškina „Volvo Trucks“ jėgos agregatų strategijos direktorius Matsas Franzenas. 

„I-Save“ sudaro „Volvo Trucks“ pažangiausios technologijos, tokios kaip kaip žemėlapių pagrindu veikianti „I-See“ programinė įranga ir „I-Cruise“ su „I-Roll“, tuščiąja eiga veikiančio variklio išjungimas ir vairo stiprintuvas su kintamo tūrio siurbliu. Kas iš to? Turime sunkvežimį, kuris sutaupo iki septynių procentų išlaidų degalams. „Pagrindinei mūsų klientų grupei - tolimųjų gabenimų  - degalai sudaro didžiausią jų išlaidų dalį. Taigi, turime ieškoti naujų veiksmingų sprendimų“, – kalbėjo Matsas Franzenas.

Yra dar du dideli privalumai. Pirma, variklyje su „Turbo Compound“ yra aušinama išmetamųjų dujų recirkuliacijos sistema, kuri sumažina azoto oksido kiekį degimo proceso metu. Dėl to sumažėja „AdBlue“ sąnaudos, tad savininkams dar labiau sumažėja išlaidos. „Variklis ir transmisija optimaliai veikia esant 1000 aps./min. Būtent tada variklis veikia taupiausiu režimu su mažiausiomis dyzelino ir „AdBlue“ sąnaudomis,” – sako Matsas Franzenas.

Kitas didelis privalumas – važiavimo savybės. Projekto komanda pradėjo darbą turėdama ambicingą tikslą sukurti transporto priemonę, kuri jos savininkams ne tik sutaupytų pinigų, bet ir būtų itin patogi vairuoti. Čia jiems pravertė sumani inžinerija. Panaudodamas perteklinę šilumą ir energiją, turbojunginys alkūniniam velenui sutiekia daug didesnę galią – todėl gaunamas daug didesnis sukimo momentas esant nedideliam variklio sūkių skaičiui. Taigi, nors sunkvežimis galingai įveikia įkalnes, vairuotojo kabinoje daug tyliau, nes variklio sūkiai yra maži, o sukimo momentas – didelis.

„Pagrindinei mūsų klientų grupei - tolimųjų gabenimų - degalai sudaro didžiausią jų išlaidų dalį. Taigi, turime ieškoti naujų veiksmingų sprendimų.“

Skirtumas juntamas iš karto. Atlikdami bandymus, Larsas Sjoo ir jo kolegos vairavo sunkvežimius, pakrautus 40–60 tonų kroviniais. Jie įsitikino, kad sunkvežimis be jokių sunkumų įveikia įkalnes ir veikia labai tyliai, nesvarbu kokio dydžio krovinį vežtų. 

Tiesą sakant, visos „I-Save“ funkcijos sukurtos po kruopščių bandymų kelyje, o įvairios „I-Save“ sunkvežimių kombinacijos buvo palygintos su tradiciniais dyzeliniais sunkvežimiais. Taip buvo galima iš tikrųjų pajusti skirtumus naudojant naujas technologijas. 

 

Bandymams kelyje skirta labai daug valandų. Po to, kai profesionalūs vairuotojai išbando sunkvežimius dienos metu trasoje, inžinierių komanda dažnai jais važinėja iki sutemų. „Nenorime užsisėdėti biure žaisdami su „PowerPoint“, – šypsodamasis kalbėjo Larsas Sjoo. – Jei diskutuojame apie kokį nors patobulinimą, sunkvežimius išbandome vairuodami, kad galėtume patys įsitikinti, kaip viskas veiks.“

„Kad sukurtumėme tai, ką matome šiandien, prireikė tūkstančių valandų viskam išbandyti tiek laboratorijoje, tiek kelyje. Bet sukūrėme transporto priemonę, kuri patiks savininkams ir vairuotojams.“

Larsas Sjoo jau pasiruošęs po kelių savaičių vieną iš naujųjų sunkvežimių parvairuoti iš „Volvo Trucks“ žiemos bandymų trasos, esančios netoli Šiaurės poliaračio, į už 1 700 km esančią „Volvo Trucks“ pagrindinę būstinę. Būtent tokiems sudėtingiems, ilgiems maršrutams sunkvežimis ir buvo sukurtas. „Tik sėdėdamas prie vairo supranti, kad gali pasiūlyti sprendimą, kurio visos funkcijos sklandžiai veikia“, – teigė Larsas Sjoo. 

„Jei visą dėmesį skirsime tik degalų sąnaudoms, kyla rizika, kad nukentės kitos sritys - patogumas vairuotojui arba variklio našumas. Toks darbo būdas apsunkina visą procesą. Bet mes nesiekiame kompromisų kurdami geriausius sunkvežimius pasaulyje“, – sakė jis ir papildė: „Kad sukurtumėme tai, ką matome šiandien, prireikė tūkstančių valandų viskam išbandyti tiek laboratorijoje, tiek kelyje. Sukūrėme transporto priemonę, kuri patiks savininkams ir vairuotojams.“ 

Palyginome „Euro 6“ D pakopos D13TC variklius su tolimųjų reisų paketu „Degalų efektyvumas“ („I-Save“) ir „Euro 6“ (eSCR) D pakopos D13 variklius be tolimųjų reisų paketo „Degalų efektyvumas“. Faktinės degalų sąnaudos priklausys nuo daugelio veiksnių, pvz., pastovaus greičio palaikymo sistemos naudojimo, vietovės topografijos, vairuotojo patirties ir oro sąlygų. Daugiau informacijos rasite čia

VOLVO FH SU I-SAVE

Kiekviena „I-Save“ funkcija sukurta siekiant sumažinti degalų sąnaudas. Siūlome „Volvo FH“ su 460 AG arba 500 AG D13TC varikliu.

Variklis
D13TC (Turbo Compound), 460 arba 500 AG

Tuščiąja eiga veikiančio variklio išjungimas
Ši funkcija taupo degalus po 2,5 min. automatiškai išjungdama tuščiąja eiga veikiantį variklį. 

Pavarų dėžė
„I-Shift“, „I-Shift“ su palėtintomis pavaromis arba „I-Shift Dual Clutch“ – visos su tolimieisiems reisams optimizuota programine įranga.

Atnaujinta „I-See“ 
Naudodama debesijos žemėlapių duomenis, atnaujinta „I-See“ priemonė gali patikimai sinchronizuoti sunkvežimio sistemą su informacija iš didelės raiškos žemėlapių ir taip vairuotojui padėti sutaupyti degalų. Atokesnėse vietovėse, naudojami vietinių kelių duomenys. 

„I-Cruise“ su „I-Roll“
„Volvo Trucks“ išmanioji pastovaus važiavimo greičio palaikymo sistema naudojama kartu su degalus taupančia laisvosios eigos funkcija „I-Roll“. 

Galinės ašys
Naujos, mažesne vidine trintimo pasižyminčios galinės ašys, itin efektyviai taupančios degalus.

Vairo stiprintuvas 
Kintamo darbinio tūrio siurblys.

„Volvo FH“ su „I-Save“ itin tinka per metus daugiau nei 120 000 km nuvažiuojantiems klientams.

Susidomėjote „Volvo FH“ su „I-Save“? Kreipkitės į  „Volvo Trucks Lietuva“  pardavimo atstovą