Trucks

Persvarstytas ES Bendrasis saugumo reglamentas (BSR) ir kaip tai paveiks vežėjus

| 4 min. skaitinys | 4 min. skaitinys
Nuo 2022 m. Europoje tam tikros aktyvios saugumo sistemos taps privalomos. Naujoji „Volvo Trucks“ eismo ir gaminių saugos direktorė Anna Wrige Berling vertina poveikį transporto sektoriui.
„Volvo Trucks“ eismo ir gaminių saugos direktorė Anna Wrige Berling
„Svarbiausia saugumo sistema vis dar yra vairuotojas“, – sako „Volvo Trucks“ eismo ir gaminių saugos direktorė Anna Wrige Berling.

Kas yra persvarstytas ES Bendrasis saugumo reglamentas (BSR)? 
„Dėl inovacijų transporto saugumo srityje Europos Komisija siūlo Europos transporto priemonėse įdiegti tam tikras privalomas avarijų išvengimo sistemas. Tai bus vykdoma trimis etapais nuo 2022 iki 2028 m., siekiant apsaugoti tiek keleivius, tiek neapsaugotus eismo dalyvius (pėsčiuosius, dviratininkus ir motociklininkus). ES jau pasiekė laikinąjį susitarimą dėl šių pasiūlymų. Visose transporto priemonėse siūloma įdiegti vairuotojo budrumo sistemą, išmaniąją važiavimo greičio palaikymo sistemą, kameras arba jutiklius judant atbuline eiga bei duomenų registravimo įrangą. Tuo siekiama įgyvendinti ilgalaikį ES tikslą – iki 2050 m. Europos keliuose sumažinti avarijose žuvusių arba rimtai sužalotų žmonių skaičių iki nulio. Šis tikslas dar vadinamas „Vizija – nulis“.“ 

Ką tai reiškia „Volvo Trucks“ ir jos klientams?
„Tai turės įtakos mūsų saugumo sistemų tobulinimui – nors dalį šių sistemų jau diegiame, kitas reikės sukurti iš naujo arba pritaikyti dabartines. Saugumas keliuose šiuo metu yra vienas iš politinės darbotvarkės prioritetų, o naujos technologijos leidžia kurti vis modernesnes, sunkvežimiams skirtas saugumo sistemas. Susidomėjimas aktyvaus saugumo sprendimais gerokai išaugo, ypač tais, kuriais siekiama apsaugoti pažeidžiamus eismo dalyvius. Taip neabejotinai yra dėl didesnių miestuose keliamų saugos reikalavimų, tokių kaip Londono tiesioginį matomumą užtikrinantis standartas sunkiasvorėms transporto priemonėms (įvairios adaptacijos siekiant geresnio matomumo iš kabinos). Tuo pačiu metu esame įsitikinę, kad svarbiausia saugumo sistema vis dar yra vairuotojas. Aktyvios saugumo sistemos, kurios padeda vairuotojui ir sumažina žmogaus klaidos pasekmes, yra būtinos, bet tai nesumažina svarbos, kad sunkvežimį vairuotų gerai išmokytas vairuotojas. Gerai išmokytas vairuotojas vis dar yra geriausias būdas norint išvengti kritinių situacijų.“

Kaip „Volvo Trucks“ vertina persvarstytą BSR?
„Palankiai žiūrime į griežtesnių saugos reikalavimų taikymą, nes tai suvienodina standartus sektoriuje ir užtikrina, kad visi atitiktų bent tam tikrą bazinį lygį. „Volvo Trucks“ visada palaikė aktyviosios saugos sprendimų taikymą ir dalyvavo diskusijose, kurios lėmė BSR persvarstymą. Mūsų eismo saugos istorija ir faktas, kad patys vykdome tyrimus pasitelkę „Volvo Trucks“ avarijų tyrimo grupę, yra svarbus veiksnys diskusijose. Svarbu, kad pristatyti naujųjų saugos sistemų reikalavimai būtų pagrįsti realiais duomenimis ir kad būtų nuodugniai išanalizuotas potencialaus avarijų sumažinimo poveikis.“

Ar „Vizija – nulis“ yra realistiškas tikslas?
„Volvo Trucks“ deda daug pastangų, kad „Vizija – nulis“ taptų realybe. Iš esmės visos avarijos yra išvengiamos, todėl, žvelgiant iš šios perspektyvos, tai yra įmanoma, bet reikia atsižvelgti į daugybę veiksnių, kad tikrovėje būtų galima jų visų išvengti. Pavyzdžiui, į kelių infrastruktūrą, supratimą apie saugumą ir tinkamą saugos sistemų derinį. „Vizija – nulis“ koncepcija iš tiesų atsirado Švedijoje. Ją perėmė „Volvo Group“ ir ji išplito visame pasaulyje. Be abejo, kompanijai „Volvo Trucks“ jokių žūčių ir rimtų sužalojimų keliuose yra svarbiausias prioritetas. Tačiau net ir maži įvykiai, į kuriuos patenka sunkvežimiai, gali turėti didelį poveikį visuomenei, tai gali sukelti vėlavimą ir eismo spūstis, todėl vadovaudamiesi vizija norime išvengti ir jų.“

Ko galime tikėtis ateityje sunkvežimių saugos srityje?
„Saugumas keliuose, ypač miestuose, dabar sulaukia tokio dėmesio, kokio ir turėtų. Galime tikėtis, kad bus pristatyta daugiau aktyviosios saugos technologijų, kurios padeda sunkvežimių vairuotojams, skiriama daugiau dėmesio saugesnei kelių infrastruktūrai ir saugesnei aplinkai miestuose – ne tik Europoje, bet ir kitose šalyse, taip pat keleivių ir neapsaugotų eismo dalyvių saugumui.“ 

PERSVARSTYTAS ES BENDRASIS SAUGUMO REGLAMENTAS

• BSR siūloma įdiegti tam tikras naujas privalomąsias aktyviosios saugos sistemas Europos transporto priemonėse, siekiant apsaugoti keleivius, pėsčiuosius ir dviratininkus bei sumažinti žmogaus klaidų, dėl kurių įvyksta 90 proc. avarijų Europos keliuose, poveikį.

• Persvarstytame pasiūlyme pripažįstama, kad geresnės aktyviosios saugos sistemos turi didelį potencialą kompensuoti žmogaus klaidas ir gali atverti kelią labiau automatizuotiems jungliems transporto sprendimams, dėl kurių gali padidėti saugumas keliuose.

• ES Parlamentas, Taryba ir Komisija pasiekė susitarimą. Paskutinis likęs procesas – apibrėžti detalius techninius reikalavimus.