Vykdo įvairias funkcijas, įskaitant įkrovimo ir aušinimo valdymą. Jame taip pat yra 24 V akumuliatoriai bei 600 V / 24 V konvertavimo valdymo mechanizmai. Nors traukos akumuliatorių įtampa yra 600 V, sunkvežimio ir kabinos elektroninei įrangai energiją tiekia 24 V akumuliatoriai.
„Volvo FL Electric“ sunkvežimiuose yra keturi arba šeši 600 V akumuliatoriai. Kaip ir įprastinis akumuliatorius, sunkvežimio akumuliatorius gamina elektrą vykstant elektrocheminėms reakcijoms tarp anodo, katodo ir elektrolito. „Volvo FL“ akumuliatorius pagamintas iš lengvo ličio nikelio mangano kobalto oksido. Kiekvieno traukos akumuliatorių paketo energijos talpa yra 50 kWh, o numatoma naudojimo trukmė yra 8–10 metų, atsižvelgiant į vykdomą veiklą.
Tiekiama elektros energija sukuriami besisukantys magnetiniai laukai, todėl rotorius sukasi. Tai sukuria mechaninę energiją, kurios reikia sukti sunkvežimio krumpliaračiams ir ratams. „Volvo FL Electric“ variklio su nuolatiniais magnetais didžiausias galingumas yra 200 kW ir 425 Nm sukimo momentas. Variklio matmenys kruopščiai suprojektuoti, kad jis būtų mažiausias ir lengviausias įmanomas elektrinis variklis, kurio konstrukcija būtų optimali tiek sūkių, tiek sukimo momento atžvilgiu.
Sunkvežimį galima įkrauti tiek iš kintamosios, tiek iš nuolatinės srovės šaltinio. Todėl sunkvežimį galite įkrauti pramoninėse vietose arba naudodami su transporto priemone pateiktus kroviklius. Taip pat galite įkrauti išorinėse nuolatinės srovės stotelėse, kuriose įkraunama greičiau.
„Volvo“ suprojektuota ir pagaminta 2 greičių pavarų dėžė yra kompaktiška ir lengva, bet tuo pačiu metu išnaudoja visą variklio diapazoną. Ji užtikrina sklandų pavarų perjungimą ir suteikia maksimalų sukimo momentą nuo pat pradžių.
Oro kompresorius tiekia orą į pneumatinius stabdžius. „Volvo FL Electric“ pneumatiniuose stabdžiuose naudojama technologija „Scroll“, kuri padeda iki minimumo sumažinti triukšmo lygį. Ši specialioji funkcija buvo pradėta naudoti medicinos pramonėje ir buvo adaptuota sunkvežimiams.
Elektriniuose sunkvežimiuose regeneraciniam stabdymui elektrinis variklis naudojamas kaip generatorius, konvertuojantis didžiąją kinetinės energijos dalį, kuri paprastai stabdant yra prarandama. Ta energija grįžta į transporto priemonės traukos akumuliatorių, kur ji kaupiama.
Ilgas naudojimo laikas ir aukštas eksploatacinės parengties lygis
Savininkas gauna naudos iš aukšto eksploatacinės parengties lygio, ilgo komponentų naudojimo laiko ir rečiau atliekamos techninės priežiūros. Taip yra todėl, kad elektriniai varikliai yra paprastesni, kompaktiškesni ir juose yra mažiau detalių, palyginti su įprastu varikliu. O kadangi sunkvežimis varomas elektra, yra mažiau judančių detalių ir mažesnė vibracija. Aukštą eksploatacinės parengties lygį taip pat užtikrina konstrukcija: pavyzdžiui, „Volvo FL Electric“ rutuliniai guoliai buvo optimizuoti ilgam naudojimui. Įkrovus sunkvežimiu nuvažiuojamas atstumas yra iki 260 km, atsižvelgiant į traukos akumuliatorių skaičių.
„Volvo“ suprojektuota pavarų dėžė
Pagrindinis inžinerinis sprendimas, dėl kurio sunkvežimis „Volvo FL Electric“ išsiskiria iš kitų. Tai yra unikali pavarų dėžė, kuri suteikia visiškai kontroliuojamą ir sklandų galios perdavimą. Tai reiškia, kad vairuotojai gali iškart pasiekti maksimalų sukimo momentą net stačiose įkalnėse. Tai, suderinus su lengvu ir kompaktišku varikliu, leidžia „Volvo FL Electric“ jėgos agregatams užtikrinti didelį našumą. Sunkvežimis gali važiuoti itin lėtai – vos kelių kilometrų per valandą greičiu – todėl jo statymas ir manevravimas ankštose vietose yra paprastas ir sklandus.
Mažesnis triukšmo lygis
Reikėjo daug sumanumo ir žinių, kad būtų sukurtas sunkvežimis, kuris beveik neskleidžia triukšmo ir vibracijos. Palyginti su pravažiuojančiu dyzeliniu „Volvo FL“, elektrinės versijos triukšmo lygis ir 10 dB mažesnis. Tai suvokiama kaip pusė garso lygio. Varikliui veikiant tuščiąja eiga, triukšmo lygis mažesnis beveik 40 dB! Tiesą sakant, „Volvo FL Electric“ skleidžiamas triukšmas tuščiąja eiga yra mažesnis nei gatvės triukšmas. Tylesniu sunkvežimiu paprasčiau gabenti krovinius ne piko valandomis – tai prisideda prie dar didesnio produktyvumo.