Trucks

Volvo Trucks
2022-04-11
Technologijos ir inovacijos Degalų efektyvumas
Author
Volvo Trucks

Nauji „Volvo FH“ aerodinamikos patobulinimai – kaip tai buvo padaryta

Dėl atnaujinto „Volvo FH“ aerodinaminio dizaino dar labiau sumažėja srauto atskyrimas ir slėgio pasipriešinimas, todėl sutaupoma dar daugiau degalų gabenant krovinius tolimaisiais atstumais.

Tai, kaip sunkvežimis įveikia oro pasipriešinimą, turi daug įtakos jo degalų sąnaudoms važiuojant greičiu nuo maždaug 50–60 km/val. Poveikis degalų sąnaudoms eksponentiškai didėja, kuo greičiau važiuojate.

 

Tikslas: sumažinti ir pavėlinti oro srauto atskyrimą

Aerodinaminis dizainas jau ilgą laiką yra viena iš svarbiausių sričių, kurioms „Volvo Trucks“ skiria dėmesį, siekdama mažinti savo transporto priemonių degalų sąnaudas. Inžinieriai nuolat atlieka bandymus aerodinaminiuose vamzdžiuose ir modeliavimus, kad nustatytų, ką dar galima patobulinti. Vienas iš pagrindinių jų tikslų yra pavėlinti srauto atskyrimą. Sunkvežimiui važiuojant nuo jo paviršiaus atsiskiria oro srauto sluoksnis. Kuo anksčiau jis atsiskiria, tuo didesnis pėdsakas lieka už transporto priemonės ir tuo didesnis slėgio pasipriešinimas sukuriamas. Mažinant ir vėlinant srauto atskyrimą, slėgio pasipriešinimas mažėja.

Reikia atsižvelgti į dviejų tipų oro srautą: išlygintą ir atskirtą.

„Srautas labai pagreitėja, kai pereina iš sąstingio taško prieš sunkvežimį (aukštas slėgis) į šonus (žemas slėgis)“, – aiškina „Volvo Trucks“ aerodinamikos specialistas Andersas Tenstamas. „Jei sunkvežimis važiuoja 90 km/val. greičiu, posūkiuose srauto greitis gali siekti net 200 km/val. Todėl priekiniai kampai yra labai jautri sritis ir bet koks mažas objektas ar tarpas gali turėti didžiulę įtaką bendram oro srautui.“

Smulkmenos yra svarbios

Atliekant naujausius modeliavimus ir bandymus, „Volvo Trucks“ inžinieriams sunkvežimio išorėje pavyko aptikti keletą nedidelių tarpų ir atskyrimo linijų, kurias užsandarinus dar labiau pagerinta aerodinamika.

„Atskyrimo linijos ir tarpai gali būti labai svarbūs, atsižvelgiant į tai, kur jie yra“, – sako „Volvo Trucks“ aerodinamikos inžinierius Mattiasas Hejdestenas. „Jie leidžia oro srautui prasiskverbti už priekinių skydų, o vėliau jis išsiurbiamas žemo slėgio srityse kabinos šonuose. Ten, sąveikaudamas su išoriniu oro srautu, jis gali sukelti srauto atskyrimą.

Siekiant išvengti šių nuotėkio srautų, tarp įvairių priekinių skydų buvo įrengti nauji sandarikliai. Taip buvo pašalinti srauto atskyrimą sukeliantys veiksniai priekiniuose automobilio kampuose ir išorinis srautas ilgiau išsilaiko transporto priemonės šonuose. 

Mažos detalės yra labai svarbios
„Volvo FH“ su patobulintu aerodinaminiu dizainu padės sutaupyti dar daugiau degalų.

Nauji sandarikliai pagerino aerodinamiką

„Sunkvežimio aerodinamika labai priklauso nuo mažų detalių“, – sako Andersas Tenstamas. „Sunkvežimio kabina yra darbo vieta, kuriai taikoma daug teisinių apribojimų ir reikalavimų. Išnaudojamas kiekvienas laisvos erdvės milimetras, kad būtų įrengtos visos svarbiausios funkcijos.“

Pridėjus šiuos sandariklius, ne tik bendrai pagerėjo aerodinaminės savybės, bet ir atsirado papildomų galimybių toliau tobulinti transporto priemonę. Šie patobulinimai apima pailgintus durų papildinius, užpildančius tuštumą laiptelyje. Taip sukuriamas lygus paviršius, prie kurio gali išsilaikyti išorinis oro srautas ir dar labiau sumažinamas srauto atskyrimas. Dėl platesnių ratų ir purvasaugių naudojimo geriau išlyginamas srautas, o naujos ratų arkos sumažina tarpą nuo rato. Taip sumažėja išleidimo srautas iš ratų arkų ir aerodinaminis pasipriešinimas. Galiausiai srauto atskyrimą mažinti padeda ir naujas lenktas veidrodžių svirčių dangtelių dizainas.

„Pagerinę sąlygas sunkvežimio priekyje, pamatėme galimybių išlaikyti išlygintą srautą ir išilgai šonų“, – aiškina Mattiasas Hejdestenas. „Priešingu atveju, jei nebūtume to padarę, būtų buvę tik nedaug naudos dėl šių papildomų aerodinamikos patobulinimų.“

Iš tiesų, visi šie aerodinamikos patobulinimai buvo optimizuoti, kad papildytų vienas kitą. Kiekvienas atskiras atnaujinimas prisideda prie transporto priemonės energijos vartojimo efektyvumo didinimo ir degalų sąnaudų mažinimo, tačiau bendro paketo suteikiama nauda yra didesnė nei dalių suma.

Norite sužinoti daugiau apie tai, kaip sumažinti degalų sąnaudas? Skaitykite daugiau čia.