Ko reikia, kad su sunkiasvoriais sunkvežimiais susijusių eismo nelaimių skaičius sumažėtų iki nulio? Jei kas nors žino, tai „Volvo Trucks“ eismo ir gaminių saugumo skyriaus direktorė Anna Wrige Berling.
Siekiame, kad eismo nelaimių sumažėtų iki nulio, bet nors ir didžiuojamės nuveiktu darbu, mūsų dar laukia ilgas kelias. Žuvusiųjų eismo nelaimėse skaičius vienam gyventojui pasauliniu mastu mažėja, bet yra daug vietų pasaulyje, kur bendras jų skaičius vis dar didėja. Kasmet su sunkiasvoriais sunkvežimiais susijusiose eismo nelaimėse žūsta tūkstančiai žmonių, todėl toli gražu nesame patenkinti.
Tiesa, kad daugelyje nelaimingų atsitikimų įtakos turi žmogiškasis faktorius, bet jis apima visus eismo dalyvius, ne tik sunkvežimių vairuotojus. Sakyčiau, daugelis sunkvežimių vairuotojų yra labai kvalifikuoti. Be to, svarbu atminti, kad žmogiškasis faktorius turi ir teigiamą pusę. Sunkvežimių vairuotojai, kaip ir kiti eismo dalyviai, savo veiksmais ir reakcijomis išvengia daug daugiau nelaimių, nei sukelia. Vis dėlto tai, kad žmogiškasis faktorius vaidina didelį vaidmenį, yra tiesa. Todėl vairuotojų mokymas, labiau į saugumą orientuota mąstysena ir visų eismo dalyvių rizikos suvokimas yra labai svarbūs mažinant eismo nelaimių skaičių.
Eismo sauga yra sudėtinga dėlionė, o didžiausios tos dėlionės dalys yra saugios transporto priemonės, saugūs keliai ir saugūs eismo dalyviai
Eismo sauga yra sudėtinga dėlionė, o didžiausios tos dėlionės dalys yra saugios transporto priemonės, saugūs keliai ir saugūs eismo dalyviai. Pagrindinis „Volvo Trucks“ indėlis yra saugių transporto priemonių kūrimas, tačiau taip pat esame priklausomi nuo investicijų į geresnę eismo aplinką ir, be kita ko, pastangų siekiant, kad visų eismo dalyvių mąstysena būtų labiau orientuota į saugumą.
Transporto priemonių sauga ir toliau liks mūsų dėmesio centre, todėl nuolat kursime naujas sistemas, kurios padės spręsti daugiau eismo situacijų ir išvengti įvairesnių tipų avarijų. Taip pat turime užtikrinti, kad mūsų saugos sistemos būtų naudojamos taip, kaip numatyta. Saugos diržai yra bene akivaizdžiausias pavyzdys, kad taip yra ne visada. Jie toli gražu nenaudojami visą laiką ir tai sukelia mirtinų pasekmių. Deja, tas pats pasakytina ir apie kitas saugos sistemas – jos nėra visiškai išnaudojamos ir kartais naudojamos netinkamai. Tai problema, kurią reikia išspręsti. Taip pat toliau didinsime suvokimą apie sunkiasvorių sunkvežimių eismo saugą ir prisidėsime prie labiau į saugumą orientuotos sunkvežimių vairuotojų ir kitų eismo dalyvių mąstysenos formavimo.
Sistemą su puikiais stebėjimo jutikliais, kuri tiksliai žinotų, kas yra aplink sunkvežimį, ir galėtų numatyti kitų vairuotojų bei eismo dalyvių ketinimus.
Beveik visų nelaimingų atsitikimų jau galima išvengti šiandien derinant esamas transporto priemonių technologijas ir saugų eismo dalyvių elgesį, todėl tai neturėtų būti neįmanoma. Tačiau tuo pačiu metu galite ginčytis, kad visada bus situacijų, kai dėl nelaimingų ir nenuspėjamų aplinkybių gali įvykti eismo nelaimės. Ir tai tikriausiai tiesa – bent jau artimiausioje ateityje.
Bet kuriuo atveju nepriimtini jokie kiti skaičiai, išskyrus nulį. Tai mūsų darbo ir siekio gerinti eismo saugą visame pasaulyje kelrodė žvaigždė. Kiekviena gyvybė, išgelbėta keliaujant link nulio eismo nelaimių, yra laimėjimas.