Dešinysis posūkis yra viena iš sudėtingiausių eismo situacijų, su kuria susiduria sunkvežimių vairuotojai mieste. „Volvo Trucks“ avarijų tyrimai rodo, kad nelaimė gali įvykti net tada, kai vairuotojas pažiūrėjo norėdamas įsitikinti, kad artėjančio dviratininko ar pėsčiojo ten nėra. „Volvo Trucks“ eismo ir gaminių saugumo direktorė Anna Wrige Berling pasakoja, kaip šie pastebėjimai paskatino sukurti vaizdo kamerą keleivio pusėje.
Apie 20 % avarijų, susijusių su sunkiaisiais sunkvežimiais ir pažeidžiamais eismo dalyviais, įvyksta sunkvežimiui sukantis į dešinę pusę, todėl jos kelia didelį susirūpinimą. Situaciją apsunkina tai, kad sunkvežimiai ir dviratininkai ar pėstieji naudojasi ta pačia eismo juosta ir jiems tuo pat metu šviečia žalias šviesoforo signalas. Kiti veiksniai, lemiantys tokius eismo įvykius, gali būti ribotas matomumas iš kabinos ir netinkamai sureguliuoti veidrodžiai.
„Mūsų tyrimai patvirtino tai, ką mes ir mūsų pramonės specialistai žinojome jau anksčiau: tokių eismo įvykių problemą būtina spręsti. Tačiau „Volvo Trucks“ pasirinko unikalų darbo būdą: mūsų avarijų tyrimų grupė įtraukiama jau pačioje darbo pradžioje. Remdamiesi avarijų tyrimų metu surinktais duomenimis sukūrėme vaizdo kamerą keleivio pusėje“, – sako Anna Wrige Bergling.
„Pradedame dirbti gilindamiesi į problemą. Kad saugumo problemą galėtume perprasti, išsamiai tiriame eismo įvykius.“
Didžiuojamės darbu, kurį atlikome kurdami šią funkciją, ir tikimės, kad ji išgelbės žmonių gyvybes bei padidins kelių eismo saugumą. Tikras saugumas galimas tik turint realias žinias.
„Volvo Trucks“ avarijų tyrimų grupė scenarijus suskirsto į avarijų tipus, kad galėtų susidaryti bendrą vaizdą apie avarijas, kaip jos įvyksta ir kokios yra pagrindinės jų priežastys.
„Kai skirstome į kategorijas, avarijas visų pirma vertiname sunkvežimio vairuotojo požiūriu“, – sako ji. „Tai labai svarbu norint perprasti su sunkiaisiais sunkvežimiais susijusių avarijų statistiką. Tyrimų rezultatus naudojame tiek įmonės viduje, nustatydami „Volvo Trucks“ gaminių kūrimo prioritetus ir aiškias gaires, tiek išorėje, skleisdami žinias apie eismo saugumo gerinimo galimybes.
Kai dėmesį sutelkiame į konkrečią eismo situaciją, tiriame kelis dalykus, pavyzdžiui, pėsčiųjų, dviratininkų ir sunkvežimių greitį bei kampą, kuriuo dažniausiai įvyksta avarija.
„Šie veiksniai mums leido suprasti, kurią zoną turėtų aprėpti vaizdo kamera keleivio pusėje. Jei vaizdas bus siauras, dideliu greičiu važiuojantis dviratininkas į jį gali nepatekti“, – sako Anna.
Anna įsitikinusi, kad kamera gali padėti vairuotojams išvengti daugybės avarijų. Nors vairuotojai turi visada išlikti budrūs, judriose sankryžose streso gali būti per daug, todėl gali pablogėti jų dėmesys.
„Kamera pateikia kelių veidrodžių kampų vaizdą, ir ne tik. Taigi vairuotojui lieka mažiau vaizdų, kuriuos jis turi stebėti“, – sako ji.
Pagal netrukus įsigaliosiančius naujus norminius reikalavimus, sunkvežimiuose iki 2024 m. turės būti įrengtos įspėjimo sistemos su jutikliais, kurie aptiktų pėsčiuosius ir dviratininkus. Tačiau vaizdo kamera keleivio pusėje, kuri „Volvo Trucks“ sunkvežimiuose montuojama nuo 2021 m., atsirado ne dėl norminio reikalavimo.
„Mūsų tyrimai rodo, kad, net ir įvykdžius teisės aktų reikalavimus dėl jutiklių, reikia papildomos įrangos, kuri leistų stebėti šią itin svarbią zoną“, – sako Anna.
„Didžiuojamės darbu, kurį atlikome kurdami šią funkciją, ir tikimės, kad ji išgelbės žmonių gyvybes bei padidins kelių eismo saugumą. Tikras saugumas galimas tik turint realias žinias.“
Dažniausia avarija miestų gatvėse, į kurią patenka sunkvežimis ir dviratininkas. Paprastai įvyksta sunkvežimiui sukantis į dešinę, kai pėsčiasis ar dviratininkas juda tiesiai pirmyn. Tokios avarijos paprastai įvyksta sunkvežimiui važiuojant nedideliu (maždaug 20–30 km/val.) greičiu, tačiau jų pasekmės pėstiesiems ar dviratininkams dažnai būna sunkios. Dažnos priežastys
Sužinokite daugiau apie saugumo tyrimus, kuriuos vykdo „Volvo Trucks“.