Trucks

Anna Wrige Berling
2023-08-29
Technologijos ir inovacijos Saugumas
Author
Anna Wrige Berling
Traffic and Product Safety Director at Volvo Trucks

Kaip sunkvežimiuose naudojamos technologijos gali sumažinti avarijų skaičių

Kol vyksta avarijos keliuose, „Volvo Trucks“ ir toliau ieškos būdų, kaip pagerinti eismo saugumą ir pasiekti nulio nelaimingų atsitikimų viziją. Pasitelkus tyrimus ir pažangiausias technologijas, siekiama užkirsti kelią avarijoms prieš joms įvykstant.

Šiuolaikiniai sunkvežimiai paprastai aprūpinti daugybe pažangių technologijų, įskaitant jutiklius, radarus, kameras ir duomenų apdorojimo galimybes, kurios leido sukurti pažangias saugos sistemas, skirtas padėti išvengti avarijų prieš joms įvykstant. Daug tokių sistemų tapo (arba netrukus taps) teisiškai privalomos, tačiau jos dar tobulinamos, o daugelis „Volvo Trucks“ siūlomų sprendimų viršija šiuos reikalavimus. 
 

Ar aktyviosios saugos sistemos daro mūsų kelius saugesnius?
 

„Insurance Institute for Highway Safety“ JAV atliktas tyrimas parodė, kad įspėjimo apie priekinį susidūrimą ir automatinės avarinio stabdymo sistemos sumažina susidūrimų į kitos transporto priemonės galą skaičių daugiau nei 40 proc.


Anna Wrige Berling, „Volvo Trucks“ eismo ir gaminių saugumo direktorė, daug metų daug dirba su avarijų tyrimais ir yra įsitikinusi, kad aktyviosios saugos sistemos daro didelį poveikį. „Pavyzdžiui, sunkvežimių apsivertimas posūkiuose dėl per didelio greičio buvo tikrai dažni įvykiai. Tačiau nuo 2015 m., kai elektroninė stabilumo kontrolės sistema tapo teisiniu reikalavimu ES, tokių avarijų gerokai sumažėjo.“

Svarbiausia yra nustatyti dažniausiai pasitaikančių avarijų tipus, suprasti jų pagrindines priežastis ir rasti būdų, kaip galima panaudoti įvairias technologijas, kad jų būtų išvengta. Pavyzdžiui, dažna avarija, į kurią patenka sunkvežimiai ir dviratininkai, įvyksta, kai sunkvežimis suka į keleivio pusę. Tyrimai rodo, kad dažniausia priežastis yra prastas matomumas iš kabinos, todėl akivaizdus sprendimas yra rasti būdų, kaip vairuotojui šioje zonoje lengviau pastebėti dviratininkus, pvz., vaizdo kamera keleivio pusėje arba pagalbinė šoninio susidūrimo išvengimo sistema. Užkirtus kelią visų dažniausių tipų avarijoms, rezultatas būtų nesuskaičiuojama daugybė išgelbėtų gyvybių. 

Akivaizdu, kad labai naudinga išspręsti didelės rizikos situacijas prieš įvykstant avarijai, o duomenys gali būti tikrai naudinga priemonė tam pasiekti.

Kaip duomenys ir skaitmeninimas gali prisidėti prie saugesnio sunkvežimių vairavimo

Technologijų pažanga taip pat padeda lengviau nustatyti rizikingą elgesį ir skatina saugesnį vairavimą, nes duomenys gali daug atskleisti apie vairuotojo techniką arba važiavimo sąlygas. Pavyzdžiui, dažnas staigus stabdymas ir greitėjimas gali reikšti, kad vairuotojas vairuoja agresyviai arba dažnai patiria stresą. Jei dažnai įsijungia aktyviosios saugos sistemos – net jei tai tik įspėjimai – tai taip pat rodo, kad vairuotojui kyla didesnė avarijos rizika.

 

„Volvo Trucks“ saugumo paslauga, pasiekiama per „Volvo Connect“, renka ir naudoja tokio tipo duomenis įžvalgoms apie vairavimą generuoti. Pasitelkus ataskaitas galima nustatyti tobulintinas sritis ir imtis veiksmų, kurie gali būti vairuotojų mokymas, siekiant sumažinti būsimų avarijų riziką. Pavyzdžiui, jei vairuotojas dažnai staigiai stabdo, jis gali būti apmokomas, kaip vairuoti geriau numatant veiksmus kelyje, o tai padės jam vairuoti saugiau. Arba, jei tam tikroje sankryžoje dažnai įsijungia aktyviosios saugos sistema, įmonė gali ieškoti būdų, kaip geriau ją pravažiuoti, arba net bendradarbiauti su vietos valdžios institucijomis ir inžinieriais, kad būtų rasta būdų, kaip sankryžą padaryti saugesnę.

 

„Vairuotojai gali atsidurti potencialiai pavojingose situacijose dėl kelio ir eismo sąlygų, o kartais net nežino apie nesaugią vairavimo praktiką“, – sako Johanas Rundbergas, „Volvo Trucks“ parko ir transporto paslaugų vadovas. „Jūs norite žinoti apie šias situacijas, kad galėtumėte ištirti jų pagrindines priežastis. Akivaizdu, kad labai naudinga išspręsti šias didelės rizikos situacijas prieš įvykstant avarijai, o duomenys gali būti tikrai naudinga priemonė tam pasiekti.“

 

Kodėl vairuotojai visada bus svarbiausias saugaus eismo keliuose užtikrinimo veiksnys

Svarbiausias eismo saugumo užtikrinimo veiksnys yra vairuotojas, kuris visada turi būti dėmesingas ir greitai reaguojantis. Tačiau net ir labiausiai įgudę ir patyrę vairuotojai vis tiek yra žmonės, todėl jie klysta, be to, juos dažnai veikia nuo jų nepriklausančios aplinkybės. Aktyviosios saugos sistemų tikslas – padėti vairuotojams ir papildyti jų įgūdžius. Galiausiai vienas ankstyvas įspėjimas arba papildoma sekundė reaguoti gali būti skirtumas tarp vos neįvykusios ir mirtinos avarijos.

Norite sužinoti daugiau apie tai, kaip sumažinti dažniausių avarijų riziką pasitelkus aktyviosios saugos sistemas? Atsisiųskite mūsų informacinį dokumentą, kuriame aprašomos:

●      aštuonios dažniausios avarijos ir jų priežastys;

●      pagrindinės „Volvo Trucks“ aktyviosios saugos sistemos, kurios gali padėti išvengti avarijų;

●      antrinės pagalbinės vairavimo sistemos, kurios gali padėti vairuoti saugiau.

Gidas: kaip sumažinti dažniausių avarijų riziką