Trucks

Jan-Inge Svensson
2023-10-31
Technologijos ir inovacijos Saugumas
Author
Jan-Inge Svensson
Product Owner Steering Software

Kaip „Volvo“ dinaminio vairavimo sistema padidina saugumą

Nuo pat pristatymo „Volvo“ dinaminio vairavimo sistema padeda išvengti avarijų ir padarė sunkvežimių vairuotojų kasdienį darbą saugesniu. Peteris Eenas yra patyręs sunkvežimio vairuotojas, kuris tiki, kad sistema jam padėjo išvengti rimto eismo įvykio.

Iškrovęs medienos krovinį Peteris Eenas važiavo atgal pas savo darbdavį „Sundbergs Åkeri“ Herjungoje (Švedijoje). Staiga jis išgirdo stiprų garsą. Sprogo jo sunkvežimio priekinio dešiniojo rato padanga. „Iškart įsijungia panikos režimas, – sako beveik 50 metų sunkvežimius vairuojantis Peteris. – Paskutinį kartą, kai taip nutiko, išvažiavau nuo savo juostos ir pavyko sustoti tik priešingoje eismo juostoje. Tiesiog pasisekė, kad viskas gerai baigėsi“.

Tačiau šį kartą Peteriui nereikėjo pasikliauti sėkme – jam pagelbėjo „Volvo“ dinaminio vairavimo sistema. Nors jis važiavo 80 km/val. greičiu, sunkvežimis puikiai išlaikė kryptį. „Paaiškėjo, kad padanga nusimontavo ir važiavau ant ratlankio. Jis kaip peiliu įpjovė asfaltą. Be „Volvo“ dinaminio vairavimo sistemos nebūčiau sugebėjęs išlaikyti sunkvežimio kelyje ir tai galėjo baigtis tikrai blogai.“

 

Ką keičia „Volvo“ dinaminio vairavimo sistema?

Paprastai, kai sprogsta priekinio rato padanga, pradinis sprogimas ir išeinantis oras priverčia priekinius ratus pasisukti ir transporto priemonė pakrypsta nukrypdama nuo kurso. Tada vairuotojas turi nedelsdamas suvaldyti sunkvežimį vairu ir išlaikyti transporto priemonę kelyje.

Tačiau šiuo atveju „Volvo“ dinaminio vairavimo sistemos jutikliai iš karto aptiko sprogimo sukeltus savaiminius vairavimo judesius. „Volvo“ dinaminio vairavimo sistema sugebėjo sumažinti šiuos judesius ir taip padėjo vairuotojui išlaikyti transporto priemonės važiavimo kryptį.

„Priekinio rato padangos sprogimas gali pasukti vairą iki 80 laipsnių kampu“, – sako Jan-Inge Svenssonas, „Volvo“ dinaminio vairavimo sistemą sukurti padėjęs programinės įrangos kūrėjas.

„Dėl to transporto priemonė gali per sekundės dalį pakrypti į šoną, o pasekmės gali būti mirtinos. „Volvo“ dinaminio vairavimo sistema buvo sukurta tam, kad sumažintų šiuos judesius ir suteiktų vairuotojui daugiau laiko reaguoti. Žinoma, priklauso nuo aplinkybių, kiek ji galės padėti vairuotojui išvengti avarijos.“

Sunkvežimio vairavimas ilgą laiką apkrauna vairuotojo pečius ir nugarą, tačiau dėl „Volvo“ dinaminio vairavimo sistemos vairuoti tampa daug lengviau.

Kaip „Volvo“ dinaminio vairavimo sistema gali padėti išvengti slydimo

Išvažiavimas iš važiuojamosios juostos dėl sprogusių padangų yra tik vieno tipo avarija, kurios potencialiai galima išvengti naudojant „Volvo“ dinaminio vairavimo sistemą. Kita yra slydimas, kurio išvengti padeda stabilumo kontrolės sistema. Tai veikia pasitelkus „Volvo“ dinaminio vairavimo ir elektroninės stabilumo kontrolės sistemų derinį. Naudojant transporto priemonės jutiklius stebimas jos stabilumas.

Jei aptinkama menkiausia slydimo tendencija, pavyzdžiui, jei galiniai ratai praranda sukibimą, sistema automatiškai suteikia švelnią sunkvežimio ištiesinimo pagalbą, kad padėtų stabilizuoti transporto priemonę.
 

Kodėl dėl „Volvo“ dinaminio vairavimo sistemos važiavimas greitkeliu yra saugesnis

Padangų sprogimas nėra dažniausia avarijų dėl išvažiavimo iš važiuojamosios juostos priežastis. Dažniau jas sukelia vairuotojo nuovargis ar neatidumas. „Volvo“ dinaminio vairavimo sistema su važiuojamosios juostos kontrolės funkcija padeda tokiose situacijose. Ji automatiškai įjungiama, kai sunkvežimis pasiekia 55 km/val. greitį. Nuolat stebima sunkvežimio padėtis naudojant kamerą važiuojamųjų juostų ženklinimui sekti. Nustačius, kad sunkvežimis išvažiuoja iš važiuojamosios juostos, siunčiamas signalas į „Volvo“ dinaminio vairavimo sistemą, kuri savo ruožtu švelniai padeda ištiesinti sunkvežimį ir pakoreguoti jo kursą. Vairuotojas apie tai įspėjamas vairo vibracija. 

Dėl „Volvo“ dinaminio vairavimo sistemos nėra jokių problemų manevruojant ir važiuojant atbuline eiga su kroviniu. Jūsų taip pat neveikia šoninis vėjas, važiavimas daug stabilesnis. Tai tarsi kitas sunkvežimis.

Kaip „Volvo“ dinaminio vairavimo sistema sumažina stresą ir įsitempimą kasdien vairuojant sunkvežimį

Nors avarijos yra akivaizdžiausias pavojus, kylantis vairuojant sunkvežimį, vienas didžiausių profesinių pavojų ilguoju laikotarpiu yra fizinis krūvis, kurį sukelia vairavimas, ypač vairuotojo kaklui, nugarai ir pečiams. Taip yra dėl ilgų valandų sėdėjimo vienoje vietoje, nuolat atliekant nedidelius koregavimus vairu, be to, tai gali apsunkinti tokios situacijos kaip važiavimas šlaitais, nelygiais keliais arba vietose, kuriose pučia stiprus šoninis vėjas.

 

Tačiau „Volvo“ dinaminio vairavimo sistema gali aptikti tokias sąlygas ir automatiškai atitinkamai pakoreguoti vairavimą. Todėl vairuotojui tenka gerokai mažesnė nuolatinio koregavimo vairu našta.

 

„Volvo“ dinaminio vairavimo sistemos asmeniniuose nustatymuose vairuotojai taip pat gali reguliuoti vairo reakciją, kad ji atitiktų aplinkybes ir asmeninius pageidavimus. Jie gali pasirinkti iš anksto užprogramuotus nustatymus, skirtus užtikrinti optimalų vairavimą įvairių tipų keliuose ir situacijose, arba laisvai koreguoti įvairius parametrus, kad galėtų visiškai pritaikyti pagal savo poreikius.

 

„Sunkvežimio vairavimas ilgą laiką apkrauna vairuotojo pečius ir nugarą, tačiau dėl „Volvo“ dinaminio vairavimo sistemos vairuoti tampa daug lengviau“, – sako Inge.

 

„Ji padeda pašalinti daug nedidelių ir nuolatinių trikdžių, kurie gali nualinti vairuotoją, ir taip sukuriama daug geresnė darbo aplinka. Dėl to vairuotojas yra labiau atsipalaidavęs ir mažiau pavargęs. Jis taip pat gali labiau susikoncentruoti į kelią ir aplinką, todėl taip pat vairuoja saugiau.

 

Tokia buvo ir Peterio Eeno patirtis: „Dėl „Volvo“ dinaminio vairavimo sistemos nėra jokių problemų manevruojant ir važiuojant atbuline eiga su kroviniu. Jūsų taip pat neveikia šoninis vėjas, važiavimas daug stabilesnis. Tai tarsi kitas sunkvežimis.“

„Volvo“ dinaminio vairavimo sistema sukurta siekiant...

 

  • aptikti ir sumažinti savaiminius vairavimo judesius, pavyzdžiui, sukeltus sprogusios padangos;
  • aptikti slydimo tendencijas ir automatiškai suteikti švelnią sunkvežimio ištiesinimo pagalbą, padedant stabilizuoti transporto priemonę;
  • aptikti išvažiavimą iš važiuojamosios juostos ir švelniai padėti ištiesinti sunkvežimį bei pranešti vairuotojui vibracija;
  • sumažinti vairuotojo nugaros, kaklo ir pečių įtampą, nes reikia mažiau nuolat koreguoti vairu.


Sužinokite daugiau apie „Volvo“ dinaminio vairavimo sistemą čia: