Volvo Trucks

Lietuva

×

„Volvo Trucks“ pastebi augantį susidomėjimą dujomis kaip alternatyva dyzelinui Europoje

Vežėjai ir transporto paslaugų užsakovai vis labiau domisi atšaldytomis suskystintomis dujomis kaip degalais, kurie padeda sumažinti į aplinką išmetamo CO2 kiekį ir degalų sąnaudas. Todėl naujuose „Volvo FH“ ir „Volvo FM“ sunkvežimiuose bus siūlomi suskystintomis gamtinėmis dujomis ir biodujomis varomi varikliai, kurie pasižymės tokiu pat našumu kaip ir dyzeliniai. Naudojant biodujas galima pasiekti transporto neutralumą anglies dvideginio atžvilgiu ir iki 100 % sumažinti CO2 emisijos kiekį.
„Volvo Trucks“ pastebi augantį susidomėjimą dujomis kaip alternatyva dyzelinui Europoje
Biodujomis varomas „Volvo FH LNG“ leidžia pasiekti transporto neutralumą anglies dvideginio atžvilgiu ir iki 100 % sumažinti CO2 emisijos kiekį.

ES žaliasis susitarimas aiškiai nurodo kryptį, kuria transporto pramonė turi žengti link švaresnės ateities, o tai reiškia, kad turi būti nustatyta iškastinio kuro eros pabaiga. Todėl vežėjai ir transporto paslaugų užsakovai vis dažniau ieško alternatyvų dyzelinui.

„Šiandien SkGD varomi sunkvežimiai yra komerciškai perspektyviausia alternatyva įprastam dyzelinui gabenant krovinius tolimaisiais atstumais. Šių degalų pasiūla yra pakankama, jie siūlomi konkurencingomis kainomis. Daugiau dujomis varomų sunkvežimių keliuose sudarys palankias sąlygas didesniam suskystintų biodujų panaudojimui“, – teigia „Volvo Trucks“ aplinkosaugos ir inovacijų skyriaus direktorius Larsas Mårtenssonas.

„Volvo Trucks“ suskystintomis biodujomis ir gamtinėmis dujomis varomų jėgos agregatų energijos vartojimo efektyvumas yra panašus kaip ir dyzelinių variklių, bet CO2 emisija yra gerokai mažesnė. Naudojant suskystintas biodujas (bioSkGD), iki 100 proc. sumažinamas grynasis emisijos kiekis nuo bako iki rato (angl. „tank to wheel“, TTW), o naudojant gamtines dujas, emisija sumažėja maždaug 20 proc. (TTW), palyginti su įprastu europinio standarto dyzelinu.

Norint sumažinti priklausomybę nuo dyzelino, reikia didelių investicijų
Ne iš iškastinio kuro gaminamoms biodujoms reikia daugiau gamyklų, skirtų anaerobiniam atliekų skaidymui su galimybe atšaldyti dujas iki skystos būsenos. Įvairių tyrimų rezultatai rodo, kad kiek daugiau nei 20 proc. dyzelino Europoje iki 2030 m. būtų galima pakeisti atsinaujinančiomis bioSkGD dujomis. Suskystintų dujų degalinių skaičius nuolat auga ir ši alternatyva dyzelinui jau yra siūloma daugelyje maršrutų. Atsižvelgiant į augantį dujomis varomų sunkvežimių kiekį, tokių degalinių skaičius turės toliau didėti.

„Investuodami į SkGD sunkvežimių gamybą, parodome, kad bioSkGD yra svarbi alternatyva siekiant sumažinti priklausomybę nuo iškastinio kuro ir iš jo gaminamo dyzelino. Tačiau norint pagreitinti perėjimą prie klimato požiūriu neutralaus transporto, būtina ir toliau investuoti į suskystintų dujų degalines ir imtis priemonių, kad vežėjams būtų palankiau investuoti į dujomis varomas transporto priemones“, – pabrėžia Larsas Mårtenssonas.

Įvairių degalų poreikis ateityje

Kadangi nė vienas energijos šaltinis negali patenkinti visų su klimato kaita susijusių iššūkių, artimiausioje ateityje ir toliau bus naudojamos įvairios degalų rūšys bei jėgos agregatai.

„Naujų technologijų diegimas bus esminis veiksnys norint pasiekti poveikio klimatui neutralumą. SkGD varomų sunkvežimių dalis Europoje pamažu didės. Tačiau dujomis varomi sunkvežimiai negalės patenkinti visų transporto iššūkių. Ateityje elektromobilumas vaidins svarbų vaidmenį tiek vietiniu, tiek regioniniu lygiu, o akumuliatorių baterijų tobulinimo ir įkrovimo infrastruktūros plėtra bus svarbūs augimo veiksniai“, – paaiškina Larsas Mårtenssonas.

Elektromobilumas panaudojant vandenilio kuro elementus ilgainiui gali sumažinti akumuliatorių baterijų poreikį tolimųjų gabenimų transporto priemonėms.

„Nors vandenilio kuro elementų technologijoje pasiekta daug žadanti pažanga, vis dar yra praktinių ir finansinių kliūčių, kurias reikia įveikti siekiant svaraus proveržio klimato kaitos mažinime“, – sako Larsas Mårtenssonas.

Nepaisant įvairių techninių naujovių elektromobilumo srityje, vidaus degimo variklių efektyvumo tobulinimas ir toliau daugelį metų vaidins pagrindinį vaidmenį mažinant poveikį klimatui.

„Tausojant klimatą daug ką galima pasiekti ir su dabartiniais varikliais. Pavyzdžiui, tiek nauji, tiek senesni „Volvo“ dyzeliniai sunkvežimiai gali važiuoti varomi HVO biodegalais, kuriuos naudojant išmetamas labai mažas grynasis CO2 kiekis. Iššūkį kelia tai, kad biodegalų pasiūla išlieka pakankamai ribota“, – reziumuoja Larsas Mårtenssonas.

Aukštos kokybės nuotraukų nuoroda

Nuoroda į „Volvo Trucks“ svetainę

Susiję pranešimai žiniasklaidai:
2020-02-27: „Volvo Trucks“ pristato naujos kartos sunkvežimius, sukurtus galvojant apie vairuotoją
2020-02-27: „Volvo Trucks“ pristato naująjį „Volvo FH“ – naujos kartos sunkvežimį, sukurtą galvojant apie vairuotoją
2020-02-27: „Volvo Trucks“ pristato naująjį „Volvo FM“ – sunkvežimį, sukurtą pritraukti vairuotojus dėl naujos kabinos ir geresnio matomumo
2017-09-26: „Volvo Trucks“: „Suskystintos dujos rinkoje yra geriausia klimatą tausojanti alternatyva regioniniam ir tolimajam krovinių gabenimui“

Dėl papildomos informacijos prašome kreiptis į:

Laurynas Bričkus
Rinkodaros vadovas
Tel. +370 698 75977
El. paštas laurynas.brickus@volvo.com

„Volvo Trucks“ teikia kompleksinius transporto sprendimus profesionaliems ir reikliems klientams. Bendrovė siūlo vidutinio svorio ir sunkiasvorius sunkvežimius. Klientus aptarnauja pasaulinis prekybos atstovų tinklas, kurį sudaro 2 100 serviso centrų daugiau nei 130 šalių. „Volvo“ sunkvežimiai surenkami 14 šalių. 2019 m. visame pasaulyje pristatyta maždaug 131 000 „Volvo“ sunkvežimių. „Volvo Trucks“ priklauso „Volvo Group“. „Volvo Group“ yra viena iš pirmaujančių pasaulyje sunkvežimių, autobusų, statybinės technikos ir jūrinių bei pramoninių variklių gamintojų. Ši grupė taip pat teikia finansavimo ir serviso paslaugų sprendimus. „Volvo Trucks“ veikla pagrįsta pagrindinėmis vertybėmis: kokybe, saugumu ir aplinkos apsauga.