Trucks

Didėja dujinių „Volvo“ sunkvežimių, mažinančių CO2 emisiją iki 100%, paklausa

„Volvo“ dujomis varomų sunkvežimių paklausa auga, o pardavimai 2024 m. padidėjo daugiau nei 25%. Dujiniai sunkvežimiai transporto įmonėms yra galimybė sumažinti savo CO2 pėdsaką, nes emisiją galima sumažinti iki 100% naudojant iš atsinaujinančių šaltinių pagamintus degalus.
Auga „Volvo“ dujomis varomų sunkvežimių paklausa – tai sprendimas sumažinti CO2 emisiją transporto įmonėms čia ir dabar.

Dujinių „Volvo“ sunkvežimių paklausa auga, ir „Volvo Trucks“ jau pardavė daugiau nei 8 000 tokių transporto priemonių visame pasaulyje. 2024 m. pardavimai padidėjo 25 %, o didžiausios rinkos yra Švedija, Norvegija, Nyderlandai, Ispanija ir Jungtinė Karalystė. „Volvo“ dujiniai varikliai, montuojami į „Volvo“ FM, FH ir „FH Aero“ modelius, yra pritaikyti darbui tiek su iš organinių atliekų pagamintomis biodujomis, tiek su įprastomis suskystintomis gamtinėmis dujomis (LNG).

 

„Volvo“ sunkvežimiai, varomi dujomis, gali įveikti iki 1 000 kilometrų atstumą, todėl jie tinka tarptautiniams pervežimams, distribucijai bei statybų darbams. Jie yra perspektyvi alternatyva kitoms mažataršėms transporto priemonėms, nes vežėjai ir transporto paslaugų užsakovai ieško būdų, kaip vykdyti veiklą tvariau.

 

„Daugelis mūsų klientų renkasi pakeisti turimus dyzelinius sunkvežimius į dujinius, nes tai yra paprastas būdas sumažinti CO2 emisiją čia ir dabar“, – sako Janas Hjelmgrenas, „Volvo Trucks“ produktų vadovas. Jis tęsia: „Dujiniai „Volvo“ sunkvežimiai yra naudingi transporto įmonėms, nes vežėjai gali suderinti mažesnes eksploatavimo išlaidas su mažesniu anglies dioksido pėdsaku, išlaikydami našumą.“

 

Keliose šalyse jau yra pakankamai išvystytas biodujas siūlančių degalinių tinklas. Pasaulinė biodujų gamyba 2024 m. išaugo 21 %*. Tai reiškia, kad vis didesniam skaičiui naudotojų atsiveria galimybė sumažinti CO2 emisiją iki 100 %. Rinkose, kuriose taikomos mokesčių lengvatos ir vyriausybės subsidijos degalams iš atsinaujinančių šaltinių ir mažataršėms transporto priemonėms, biodujos yra ekonomiškai efektyvus sprendimas, palyginti su dyzelinu. Be to, įprastos suskystintos gamtinės dujos sumažina CO2 emisiją iki 20 % („nuo bako iki ratų“), palyginti su dyzeliniais sunkvežimiais

 

Reikšmingas CO2 ir eksploatacinių išlaidų mažinimas

„Volvo“ siūlo išskirtinę dujinių variklių technologiją, pagrįstą geriausiai parduodamu jėgos agregatu – D13 dyzeliniu varikliu. Jis pasižymi našumu, prilygstančiu bet kuriam dyzeliniam varikliui, tačiau su mažesne CO2 emisija.

 

„Mūsų dujiniai varikliai yra pažangūs ir pranoksta konkurentus galios, sukimo momento, variklio atsako ir degalų ekonomijos srityse. Vairuotojai vertina mūsų dujinių sunkvežimių galią, patogų važiavimą bei mažą triukšmo lygį“, – sako Janas Hjelmgrenas. „Matome, kad dujiniai sunkvežimiai turi didelį potencialą siekiant nulinės emisijos transporto.“

 

CO2 emisijos mažinimas – faktai:

 

Perėjimas nuo dyzelino prie LNG (suskystintų gamtinių dujų, SkGD) leidžia sumažinti CO₂ išmetimą iki 20 % („nuo bako iki ratų“).

 

  • Perėjimas nuo dyzelino prie biodujų / bio-LNG leidžia sumažinti CO₂ išmetimą iki 100 % („nuo šaltinio iki ratų“).

 

  • Bio-LNG gaminamos iš žaliavų, tokių kaip buitinės atliekos, žemės ūkio atliekos ir nuotekos.

 

  • Bio-LNG yra identiškos įprastoms LNG dujoms lyginant našumą, saugojimą ir užpildymą.

 

Apie dujinius „Volvo“ sunkvežimius:

 

  • „Volvo“ siūlo dujinius „Volvo FM“, FH ir „FH Aero“ vilkikus ir važiuoklės su 4x2, 6x2 ir 6x4 konfigūracija, sertifikuotus iki 60 t.

 

  • „Volvo G13 LNG“ variklyje panaudota dyzelinio D13 „Euro 6“ variklio technologija. Variantai: 420 AG / 2100 Nm, 460 AG / 2300 Nm ir 500 AG / 2500 Nm.

 

  • Didžiausio dujų bako talpa yra 225 kg, todėl galima nuvažiuoti 1 000 km.

 

  • „Volvo Trucks“ dujiniuose sunkvežimiuose naudojama ekonomiška HPDI (aukšto slėgio tiesioginio įpurškimo) technologija iš „Cespira“: https://cespira.com/

 

  • „Volvo“ dujinis variklis uždegimui naudoja nedidelį kiekį dyzelino, o uždegimui naudojant HVO, CO₂ emisija gali būti sumažinta iki 100 % („nuo šaltinio iki rato“), palyginus su dyzeliniu sunkvežimiu

 

  • Biodujos yra viena iš degalų rūšių vidaus degimo varikliams, kurios yra svarbi „Volvo Trucks“ jėgos agregatų strategijos, kuria siekiama iki 2040 m. pasiekti nulinę emisiją, dalis.

 

  • „Volvo Trucks“ trijų krypčių strategija, skirta nulinei emisijai pasiekti, apima elektrinius, vandenilinius bei vidaus degimo variklius, kuriuose naudojamai degalai iš atsinaujinančių šaltinių.

 

 

*Remiantis Europos biodujų asociacijos (European Biogas Association) ataskaita

 

NUORODA į aukštesnės kokybės nuotraukas

Daugiau nuotraukų ir vaizdo medžiagos galite rasti „Volvo Trucks Media Hub“: https://media.volvogroup.com/dam

 

Daugiau informacijos:

Laurynas Bričkus, „Volvo Lietuva“ rinkodaros vadovas
Mob. +370 698 75977, el. p. laurynas.brickus@volvo.com

Daugiau nuotraukų ir vaizdo medžiagos galite rasti „Volvo Trucks Media Hub“: https://media.volvogroup.com/dam

 

„Volvo Trucks“ teikia kompleksinius transporto sprendimus reikliems profesionaliems klientams. Bendrovė siūlo plačią vidutinio svorio ir sunkiasvorių sunkvežimių gamą. Klientus aptarnauja pasaulinis prekybos atstovų tinklas, kurį sudaro 2 200 serviso centrų beveik 130 šalių. „Volvo“ sunkvežimiai surenkami 12 šalių. 2024 m. visame pasaulyje pristatyta maždaug 134 000 „Volvo“ sunkvežimių.  „Volvo Trucks“ priklauso „Volvo Group“, kuri yra viena iš pirmaujančių pasaulyje sunkvežimių, autobusų, statybinės technikos ir jūrinių bei pramoninių variklių gamintojų. Ši grupė taip pat teikia finansavimo ir techninės priežiūros sprendimus. „Volvo Trucks“ veikla paremta kokybės, saugumo ir aplinkos apsaugos vertybėmis.