Dujinių „Volvo“ sunkvežimių paklausa auga, ir „Volvo Trucks“ jau pardavė daugiau nei 8 000 tokių transporto priemonių visame pasaulyje. 2024 m. pardavimai padidėjo 25 %, o didžiausios rinkos yra Švedija, Norvegija, Nyderlandai, Ispanija ir Jungtinė Karalystė. „Volvo“ dujiniai varikliai, montuojami į „Volvo“ FM, FH ir „FH Aero“ modelius, yra pritaikyti darbui tiek su iš organinių atliekų pagamintomis biodujomis, tiek su įprastomis suskystintomis gamtinėmis dujomis (LNG).
„Volvo“ sunkvežimiai, varomi dujomis, gali įveikti iki 1 000 kilometrų atstumą, todėl jie tinka tarptautiniams pervežimams, distribucijai bei statybų darbams. Jie yra perspektyvi alternatyva kitoms mažataršėms transporto priemonėms, nes vežėjai ir transporto paslaugų užsakovai ieško būdų, kaip vykdyti veiklą tvariau.
„Daugelis mūsų klientų renkasi pakeisti turimus dyzelinius sunkvežimius į dujinius, nes tai yra paprastas būdas sumažinti CO2 emisiją čia ir dabar“, – sako Janas Hjelmgrenas, „Volvo Trucks“ produktų vadovas. Jis tęsia: „Dujiniai „Volvo“ sunkvežimiai yra naudingi transporto įmonėms, nes vežėjai gali suderinti mažesnes eksploatavimo išlaidas su mažesniu anglies dioksido pėdsaku, išlaikydami našumą.“
Keliose šalyse jau yra pakankamai išvystytas biodujas siūlančių degalinių tinklas. Pasaulinė biodujų gamyba 2024 m. išaugo 21 %*. Tai reiškia, kad vis didesniam skaičiui naudotojų atsiveria galimybė sumažinti CO2 emisiją iki 100 %. Rinkose, kuriose taikomos mokesčių lengvatos ir vyriausybės subsidijos degalams iš atsinaujinančių šaltinių ir mažataršėms transporto priemonėms, biodujos yra ekonomiškai efektyvus sprendimas, palyginti su dyzelinu. Be to, įprastos suskystintos gamtinės dujos sumažina CO2 emisiją iki 20 % („nuo bako iki ratų“), palyginti su dyzeliniais sunkvežimiais
Reikšmingas CO2 ir eksploatacinių išlaidų mažinimas
„Volvo“ siūlo išskirtinę dujinių variklių technologiją, pagrįstą geriausiai parduodamu jėgos agregatu – D13 dyzeliniu varikliu. Jis pasižymi našumu, prilygstančiu bet kuriam dyzeliniam varikliui, tačiau su mažesne CO2 emisija.
„Mūsų dujiniai varikliai yra pažangūs ir pranoksta konkurentus galios, sukimo momento, variklio atsako ir degalų ekonomijos srityse. Vairuotojai vertina mūsų dujinių sunkvežimių galią, patogų važiavimą bei mažą triukšmo lygį“, – sako Janas Hjelmgrenas. „Matome, kad dujiniai sunkvežimiai turi didelį potencialą siekiant nulinės emisijos transporto.“
CO2 emisijos mažinimas – faktai:
Perėjimas nuo dyzelino prie LNG (suskystintų gamtinių dujų, SkGD) leidžia sumažinti CO₂ išmetimą iki 20 % („nuo bako iki ratų“).
Apie dujinius „Volvo“ sunkvežimius:
*Remiantis Europos biodujų asociacijos (European Biogas Association) ataskaita
NUORODA į aukštesnės kokybės nuotraukas
Daugiau nuotraukų ir vaizdo medžiagos galite rasti „Volvo Trucks Media Hub“: https://media.volvogroup.com/dam
Laurynas Bričkus, „Volvo Lietuva“ rinkodaros vadovas
Mob. +370 698 75977, el. p. laurynas.brickus@volvo.com
Daugiau nuotraukų ir vaizdo medžiagos galite rasti „Volvo Trucks Media Hub“: https://media.volvogroup.com/dam
„Volvo Trucks“ teikia kompleksinius transporto sprendimus reikliems profesionaliems klientams. Bendrovė siūlo plačią vidutinio svorio ir sunkiasvorių sunkvežimių gamą. Klientus aptarnauja pasaulinis prekybos atstovų tinklas, kurį sudaro 2 200 serviso centrų beveik 130 šalių. „Volvo“ sunkvežimiai surenkami 12 šalių. 2024 m. visame pasaulyje pristatyta maždaug 134 000 „Volvo“ sunkvežimių. „Volvo Trucks“ priklauso „Volvo Group“, kuri yra viena iš pirmaujančių pasaulyje sunkvežimių, autobusų, statybinės technikos ir jūrinių bei pramoninių variklių gamintojų. Ši grupė taip pat teikia finansavimo ir techninės priežiūros sprendimus. „Volvo Trucks“ veikla paremta kokybės, saugumo ir aplinkos apsaugos vertybėmis.