Nors šiandien elektrinio sunkvežimio kaina yra didesnė už tradicinės transporto priemonės, mažas judančių dalių skaičius elektriniame variklyje reiškia, kad jie dažnai tarnauja ilgiau ir jiems reikia mažiau priežiūros. Tuo tarpu baterijų kaina mažėja greičiu, pranokstančiu daugelio analitikų lūkesčius. Nuolatinės investicijos į atsinaujinančiosios energijos sektorių mažina elektros gamybos sąnaudas tiek, kad elektrinio sunkvežimio eksploatavimas tuoj bus gerokai pigesnis nei dyzelinio.
Didėjant elektrinių transporto priemonių paklausai, spartėja ir baterijų naujovės. Lengvesnės ličio jonų baterijos yra maždaug trečdaliu lengvesnės ir dvigubai mažesnio tūrio, palyginti su rūgštiniais akumuliatoriais. Tobulėjant technologijoms, jos tampa dar lengvesnės ir galingesnės. Dar daugiau naudos būtų galima gauti naudojant naujos kartos – kietakūnes – baterijas. Jos įkraunamos greičiau, yra saugesnės ir užtikrina iki dvigubai didesnį baterijos tankį, palyginti su šiandieninėmis ličio jonų baterijomis, o tai gali padvigubinti nuvažiuojamą atstumą.
Šiandien elektrinį sunkvežimį trumpesnio nuotolio užduotims galima nesunkiai įkrauti per naktį. Nors greitai įkraunamų sunkvežimių infrastruktūra vis dar nedidelė, ji plečiasi, nes miestai, logistikos centrai, automobilių gamintojai ir degalinės nori patenkinti didėjančią paklausą. O naujos technologijos, įskaitant išmaniuosius įkroviklius ir išmaniąsias baterijas, leidžia itin greitai įkrauti įvairesnėmis sąlygomis. Nauji atradimai taip pat rodo, kad įkrovimo greitis drastiškai padidės patobulinus ličio jonų baterijas.
Elektrinių transporto priemonių kainoms mažėjant, jų pasirinkimas gali tapti ne tik tvarumo ir sąnaudų klausimu. Elektriniai sunkvežimiai taip pat yra populiarūs tarp vairuotojų, nes mažiau vibruoja, palyginti su tradicinėmis dyzelinėmis transporto priemonėmis. Juos lengviau manevruoti ir pastatyti, todėl jie puikiai tinka važiavimui ir pristatymams mieste. Emisijų neišskiriantys elektriniai sunkvežimiai yra populiarūs tarp įmonių, kurios nori dirbti tvariau.
Perėjimas prie elektrinių transporto priemonių gali įvykti greičiau, nei daugelis tikėjosi. Bent jau yra daug tai rodančių ženklų. Elektriniai sunkvežimiai jau rieda mūsų gatvėmis vykdydami realias užduotis.
Larsas Mårtenssonas
Environment and Innovation Director at Volvo Trucks