Trucks

Bert Johansson
2022-03-23
4 min
Degalų taupymas
Author
Bert Johansson
Operational Development Manager

Kaip tinkama techninė priežiūra padeda taupyti degalus

Gerai prižiūrimas sunkvežimis yra ekonomiškas sunkvežimis. Štai keletas sričių, į kurias rekomenduojame atsižvelgti, kad jūsų transporto priemonė būtų geros būklės ir išvengtumėte degalų sąnaudų padidėjimo.
 

Naudokite geresnės kokybės degalus

Degalų savybės gali skirtis ir tai gali daryti įtaką tiek sunkvežimio degalų sąnaudoms, tiek tinkamam degalų sistemos veikimui. Priklausomai nuo degalų charakteristikų, sąnaudos gali skirtis net penkiais procentais. Degalų, kuriuose sieros kiekis didesnis nei 10 ppm, naudojimas taip pat gali pakenkti varikliui ir papildomo išmetamųjų dujų apdorojimo sistemai. Visada naudokite degalus, kuriuos nurodė gamintojas.
 

Kietųjų dalelių filtrai turi būti švarūs ir neužsikimšę

Sunkvežimiuose su „Euro 6“ emisijos standarto varikliais įmontuoti kietųjų dalelių filtrai, dar vadinami dyzelino kietųjų dalelių filtru (DPF), kuris pašalina suodžius iš išmetamųjų dujų. Tačiau dėl netinkamos filtro priežiūros degalų sąnaudos gali padidėti iki dviejų procentų, variklis greičiau dėvėsis, emisijos kiekiai gali nebeatitikti „Euro 6“ standarto, gali būti sugadintas  pats filtras, padidės neplanuotų prastovų rizika.

Siekdami to išvengti, visada naudokite tinkamus degalus ir alyvą, kurią nurodė gamintojas. Priešingu atveju kyla DPF užsikimšimo ir sugadinimo rizika. Kietųjų dalelių filtras taip pat turi būti reguliariai valomas vadovaujantis gamintojo procedūromis.
 

Išlaikykite tinkamą alyvos temperatūrą

Tinkama pavarų dėžės alyvos temperatūra sumažina pasipriešinimą ir degalų sąnaudas. Temperatūrai siekiant iki 20 °C (ar kol transporto priemonė dar nevažiavo ilgesnį laiką – apie valandą) alyvą šildo alyvos aušintuvas, o tai sutaupo iki 0,3 procento degalų. Šiltesnio klimato sąlygomis pavarų dėžės alyvos aušintuvas taip pat apsaugo nuo alyvos perkaitimo ir sumažina dalių dėvėjimąsi.

Svarbu naudoti rekomenduojamo klampumo alyvą tiek pavarų dėžėjė, tiek variklyje bei ašyse.
 

Stebėkite, ar nėra oro nuotėkių

Kai pneumatinėje stabdžių sistemoje atsiranda nuotėkis, degalų sąnaudos gali padidėti iki dviejų procentų, priklausomai nuo nuotėkio dydžio. Taip yra todėl, kad esant oro nuotėkiui turi būti įjungtas kompresorius, kuris iš variklio pareikalauja maždaug 15 AG. Tam tikras oro nuotėkis yra visada, pavyzdžiui, kai sunkvežimis stovi per naktį arba savaitiniio poilsio metu. Jei per trumpesnes pertraukas prarandama daug oro, tai rodo, kad yra nuotėkis yra per didelis. Dažniausia oro nuotėkio priežastis - nesandarios jungtys ar netinkamai sujungtos puspriekabių oro žarnos.
 

Tinkamai sureguliuokite ratus

Jei priekinė ir galinė ašys yra netinkamai sureguliuotos, vairavimas tampa nestabilus, padidėja oro pasipriešinimas. Dėl to eksploatuojant standartinį vilkiką degalų sąnaudos gali padidėti iki trijų procentų. Svarbu sureguliuoti ir priekabos ašis - jei nė viena iš jų nėra tinkamai sureguliuota, degalų sąnaudos gali gerokai padidėti.

Pripūskite padangas iki reikiamo slėgio

Dėl nepakankamai pripūstų padangų didėja pasipriešinimas riedėjimui ir degalų sąnaudos. Bandymai rodo, kad vos 1 bar per žemas slėgis gali lemti degalų sąnaudų padidėjimą 2 procentais. Tai taip pat gali maždaug 20 procentų sutrumpinti padangų naudojimo trukmę.

Nors procentine išraiška skaičiai neatrodo labai dideli, juos sudėjus gali susidaryti reikšminga suma, kuri sumažins jūsų pelningumą. Tai svarbi priežastis, atskleidžianti reguliarios techninės priežiūros svarbą.


Sužinokite daugiau apie Volvo Trucks paslaugas.