Trucks

Michael Gudmunds
2022-05-27
4 Mins
Elektromobilumas
Author
Michael Gudmunds
Energy Storage System Strategy Director

Kaip tinkamai suplanavus maršrutą galima prailginti elektrinio sunkvežimio nuvažiuojamą atstumą

Investuojant į elektrinius sunkvežimius labai svarbu tinkamai suplanuoti maršrutus ir veiklą. Veiksmingi planai padės sklandžiai pereiti elektrinių sunkvežimių ir prailginti jų nuvažiuojamą atstumą.
 

Elektriniai sunkvežimiai teikia daug privalumų: jie švaresni ir tylesni, į aplinką išmeta mažiau teršalų ir mažiau vibruoja, todėl yra ne tik naudingi aplinkai, bet taip pat užtikrina patogesnę darbo vietą vairuotojui. Be to, elektriniai sunkvežimiai galia ir važiavimo savybėmis nenusileidžia dyzeliniams. Tačiau šie sunkvežimiai turi ir tam tikrų trūkumų, pavyzdžiui, dėl ribotos baterijos talpos būtina suplanuoti įkrovimo laiką. Tačiau gerai suplanavus maršrutą kai kurias iš šių problemų galima sušvelninti ir netgi išvis pašalinti.

Pirmiausia
reikia įvertinti dabartinius maršrutus ir poreikius. Kokio svorio krovinius gabenate, kokiais atstumais tenka važinėti, kokia kiekvieno maršruto topografija? Visi šie veiksniai turės įtakos energijos poreikiui ir nuvažiuojamam atstumui.
 

Antrasis žingsnis – apskaičiuoti, kada ir kur reikės daugiau energijos, ir kokios yra įkrovimo galimybės.

Laikas ir vieta: įkrovimo planavimas

Visada rekomenduojama, jei įmanoma, įkrauti naktį, nes tai ekonomiškiausias įkrovimo būdas, kurį pasirinkus transporto priemonė ryte bus visiškai įkrauta. Jei tenka važinėti trumpais ar vidutiniais nuotoliais, o energijos poreikis vidutinis (pavyzdžiui, surenkate atliekas arba išvežiojate krovinius), pakaks vieno įkrovimo naktį.

Jei maršrutai ilgesni, turite nustatyti vietą, kurioje, tikėtina, transporto priemonės baterija išseks, ir į maršrutą įtraukti įkrovimo sustojimą. Tai gali būti greitasis įkroviklis kuriame nors iš jūsų įmonės punktų arba viešasis įkroviklis, kurių daugelyje rinkų vis daugėja.

Kad prarastumėte kuo mažiau laiko, geriausia įkrauti tada, kai transporto priemonė ir taip stovi, pavyzdžiui, kai pakraunamas ir iškraunamas krovinys arba vairuotojas daro pertrauką. Su greituoju įkrovikliu sunkvežimį galima visiškai įkrauti vos per 90 minučių, tačiau gali būti, kad maršrutui užbaigti pakaks daug trumpesnio įkrovimo.

Siekiant, kad maršrutas būtų optimalus, gali tekti kitaip suplanuoti sustojimus, kad transporto priemonė įkrovimo stotelę pasiektų prieš išsikraunant baterijai arba kai vairuotojas turi ilsėtis.


Sumaniai planuojant atsiranda naujų galimybių

Jei įkrovikliai strategiškai patogiose vietose, elektrinis sunkvežimis gali nuvažiuoti daug didesnį atstumą. Tai lengviau pasiekti, kai sunkvežimio maršrutas pastovus. Pavyzdžiui, greitąjį įkroviklį sumontavus statybvietėje, elektrinis sunkvežimis iš esmės galėtų važinėti visą parą.

Elektrinės transporto priemonės gali būti naudojamos kroviniams gabenti regione. Tai su sunkvežimiais, kurių bendroji masė iki 60 tonų, daroma jau šiandien, sumontavus greituosius įkroviklius maršruto pradžioje ir pabaigoje.


Perėjimas prie vien tik elektra varomų sunkvežimių bus lengvesnis

Didėjant ličio jonų akumuliatorių talpai, didės ir elektrinių sunkvežimių nuvažiuojamas atstumas, taigi juos bus galima panaudoti įvairesniems maršrutams. Taip pat sparčiai auga ir viešųjų įkrovimo stotelių skaičius. Tikimasi, kad šis augimas dar paspartės, nes vis daugiau vyriausybių investicijoms į transportavimą elektra varomomis priemonėmis taiko paskatas ir subsidijas.

Dėl visų šių tendencijų elektrinius sunkvežimius bus galima panaudoti vis įvairesniems maršrutams ir juos bus galima lanksčiau bei lengviau planuoti. Tai yra viena iš priežasčių, dėl ko tikimasi, kad ateinančiais metais elektrinių sunkvežimių skaičius sparčiai augs. Tačiau net ir su dabartinėmis technologijoms bei infrastruktūra elektriniai sunkvežimiai jau turi daug ką pasiūlyti, jei turite tinkamą planą.

 

Ar domitės galimybe savo parką papildyti elektriniais sunkvežimiais? Daugiau informacijos rasite čia.