Nuo kepyklų ir alaus daryklų iki prekybos centrų ir restoranų – maisto ir gėrimų bendrovės užsibrėžia ambicingus tikslus mažinti išmetamo CO2 kiekį. Tačiau kokią emisijų dalį išskiria transportas ir kaip elektriniai sunkvežimiai gali padėti sumažinti anglies dioksido pėdsaką?
Nors daug sektorių ir bendrovių siekia nulinės emisijos, maisto ir gėrimų pramonė juda greičiau nei kiti. Taip yra todėl, kad šio sektoriaus klientai tikrai to prašo, o didelė dalis netgi sutinka mokėti šiek tiek daugiau už tvariau pristatytus produktus.
Daugiausiai iššūkių sukelia tiesioginės veiklos sukuriamas CO2 (1 lygio emisijos), kadangi maisto ir gėrimų pramonėje už jį atsakingos ne tik pačios bendrovės. Pavyzdžiui, yra apskaičiuota, kad dideli prekybos centrų tinklai tiesiogiai nėra atsakingi už 93 % savo veiklos emisijų.
Tyrimai rodo, kad maždaug 19 % maisto ir gėrimų pramonės emisijų išskiria transportas, todėl darbas su vežėjais, kurių parkas tvaresnis, yra puiki pradžia mažinti CO2.
Perėję nuo dyzelinių sunkvežimių prie elektrinių (arba kitų mažiau taršių degalų, pvz., biodujų, HVO ar biodyzelino), galite iškart ženkliai sumažinti išmetamo CO2 kiekį. Tačiau tai nėra vienintelis elektrinius sunkvežimių privalumas.
Priešingai nei dyzeliniai sunkvežimiai, jie gali būti naudojami pristatymams nulinės emisijos zonose. O dėl žemo triukšmo lygio jie taip pat gali būti naudojami pristatatymams naktį. Tai taip pat suteikia jūsų vežėjams daugiau lankstumo, ypač pramonėje, kur laiku pristatyti produktus būtina, kad jie išliktų švieži.
Elektriniai sunkvežimiai taip pat gali būti naudingi jūsų prekės ženklui, nes jie aiškiai įrodo jūsų įsipareigojimą tvarumui.
Kad padėtumėte vežėjams pereiti prie elektrinio transporto, galite sudaryti ilgesnes sutartis, kad jie jaustųsi saugesni dėl ilgalaikių investicijų į elektrinius sunkvežimius ir įkrovimo infrastruktūrą.
Įkrovimo infrastruktūros trūkumas taip pat yra iššūkis daugeliui vežėjų, kurį galite padėti įveikti investuodami į įkrovimo stoteles savo teritorijoje. Jei pakraunant ir iškraunant krovinius yra galimybė įkrauti elektrinių sunkvežimių baterijas, tai gali gerokai padidinti jų nuvažiuojamą atstumą ir sumažinti išlaidas vežėjams .
Dabar – pats metas. Daug bendrovių išsikėlė tikslą iki 2030 m. sumažinti anglies dioksidą, o ši data jau ne už kalnų. Pereinant prie elektrinių sunkvežimių reikia atsižvelgti į daug veiksnių ir planuoti. Taigi, pradėkite nuo lengviausiai pasiekiamų tikslų. Pavyzdžiui, jei turite reguliarių maršrutą, tai gali būti puiki pradžia elektrifikacijai.
Taip, technologija jau čia – ir ji jau gali padėti ženkliai sumažinti CO2. Yra daug klaidingų nuomonių ir įsitikinimų apie elektrinius sunkvežimius, kiek jie gali nuvažiuoti ir kiek jie gali vežti. Tačiau, elektriniai sunkvežimiai jau kelerius metus eksploatuojami keliuose ir vien „Volvo Trucks“ pardavė daugiau nei 6 000 elektrinių sunkvežimių 42 šalyse. Iki šiol jie pasiteisino – jų patikimumas ir produktyvumas nenusileidžia dyzeliniams.
Mažų mažiausiai, ką galite padaryti, tai pradėti kalbėtis su vežėjais ir aptarti, kaip galite vieni kitiems padėti dekarbonizuoti transportą. Taip pat galite tiesiogiai susisiekti su sunkvežimių gamintoju ir pasiteirauti, kaip jie gali jums padėti. Kuo anksčiau pradėsite, tuo greičiau galėsite reikšmingai sumažinti CO2 kiekį ir žengti didelius žingsnius nulinės emisijos link.
Norėdami sužinoti daugiau apie elektrinius sunkvežimius, skaitykite: