Tinkamos techninės būklės sunkvežimis padės užtikrinti sklandžią jūsų įmonės veiklą. Štai 8 dažniausios gedimų priežastys ir būdai, kaip jų galite išvengti.
Savaime suprantama, visiškai išvengti sunkvežimių prastovų beveik neįmanoma. Taip yra dėl natūralaus nusidėvėjimo. Tačiau yra nemažai prevencinių priemonių, kurių galite imtis, kad gedimų įvyktų kuo mažiau.
„Vienas iš svarbiausių patarimų – parengties darbui trukmę galima pailginti atliekant reguliarias patikras. Jei jos atliekamos kasdien, vairuotojai gali imtis veiksmų, kol gedimas tėra menkas ir netapo didele problema. Be to, daugelio gedimų galima išvengti atliekant sunkvežimio planinę techninę priežiūrą“, – sako „Volvo Trucks“ veiklos plėtros vadovas Bertas Johanssonas.
Be abejo, kai kurių gedimų pasitaiko dažniau. Štai 8 dažniausiai pasitaikančių gedimų sąrašas ir kaip jų galite išvengti.
1. PRIŽIŪRĖKITE AKUMULIATORIUS
Akumuliatoriaus triktis yra dažniausia sunkvežimio gedimo priežastis. Šiuolaikiniuose sunkvežimiuose yra daug funkcijų ir sistemų, kurioms reikalinga akumuliatoriaus energija. Dėl pernelyg didelės apkrovos akumuliatoriai gali išsikrauti. Norint išvengti prastovų, labai svarbu pasirūpinti, kad akumuliatoriai būtų tinkamai įkrauti ir švarūs, o akumuliatorių dėžė ir elektros jungtys – tinkamai prižiūrimi. Jungtis akumuliatorių dėžėje apipurkškite antikoroziniu skysčiu, kad jos būtų švarios ir nesusidarytų rūdžių.
2. PASIRŪPINKITE, KAD STABDŽIAI NEBŪTŲ UŽSIBLOKAVĘ AR SUSIDĖVĖJĘ
Stabdžius veikia daug veiksnių, dėl kurių jie sparčiau dėvisi, o užblokuoti stabdžiai yra dažna problema, dėl kurios kelyje prireikia pagalbos. Taip nutinka įtrūkus diskams, susidėvėjus stabdžių trinkelėms ir (arba) įstrigus apkaboms. Visų šių gedimų galima išvengti reguliariai atliekant profilaktines patikras. Būtinai laikykitės suplanuotų techninės priežiūros intervalų.
3. PASIRŪPINKITE, KAD STARTERIO ELEKTROS JUNGTYS BŪTŲ ŠVARIOS
Starterio problemos yra trečioje galimų variklio gedimų priežasčių sąrašo vietoje. Jų dažnai pasitaiko dėl atsilaisvinusių ar netinkamų (šiuo atveju – korozijos pažeistų) elektros jungčių. Kad tokių gedimų išvengtumėte, starterio variklio jungtis patikrinkite, prireikus nuvalykite ir nupurškite antikoroziniu skysčiu.
4. KASDIEN TIKRINKITE PADANGAS
Ketvirtoje vietoje yra įvairūs padangų pažeidimai, pavyzdžiui, padangų įtrūkimai. Daugelio problemų galite išvengti kasdien tikrindami padangas. Apžiūrėkite, ar nėra neįprasto padangos protektoriaus ir šoninių sienelių nusidėvėjimo požymių ir pažeidimų.
5. APŽIŪRĖKITE, AR NĖRA ALYVOS NUOTĖKIO
Dėl alyvos nuotėkio taip pat gali dažnai įvykti nereikalingų prastovų. Dažniausiai jį sukelia nesandarios žarnos ir vamzdžiai. Nuotėkis gali atsirasti tiek vairo stiprintuvo sistemoje, tiek variklio alyvos sistemoje. Paprastai taip nutinka dėl įprasto naudojimo arba nusidėvėjimo. Kad išvengtumėte būsimų gedimų, patikrinkite, ar po transporto priemone nėra alyvos nuotėkio.
6. IŠVENKITE SANKABOS GEDIMŲ
Šešta pagal dažnumą gedimų priežastis yra sankabos problemos. Jas gali sukelti, pavyzdžiui, susidėvėję sankabos diskai arba nesandarios pneumatinės žarnos. Kadangi tokius gedimus galima aptikti atliekant transporto priemonės techninę priežiūrą, ją labai svarbu atlikti suplanuotu laiku. Jeigu pavarų dėžė rankiniu režimu naudojama netinkamai, rekomenduojama apmokyti vairuotojus, kaip pavarų dėžę ir sankabą reikia naudoti teisingai.
7. LAIKU KEISKITE FILTRUS
Jei techninės priežiūros grafiko nebus laikomasi ir filtrai (pavyzdžiui, degalų filtrai ir vandens separatoriai) nebus laiku pakeisti, jie gali užsikimšti, todėl galima patirti labai brangių prastovų. Kad variklis būtų geros būklės ir nesutrumpėtų jo eksploatavimo trukmė, labai svarbu užtikrinti, kad variklio alyvos filtrai būtų keičiami laikantis techninės priežiūros intervalų. Reguliariai palaikykite ryšį su serviso centru. Jei reikia, patikslinkite techninės priežiūros intervalus ir apsilankymus serviso centre suplanuokite taip, kad jie netrikdytų jūsų veiklos.
8. PATIKRINKITE, AR ORO PAGALVĖSE NĖRA ĮTRŪKIŲ AR PAŽEIDIMŲ
Beveik visuose šiandieniniuose sunkvežimiuose sumontuota pneumatinė pakaba su guminėmis pagalvėmis. Joms senstant jose gali atsirasti vadinamųjų „ozono įtrūkių“, kurie gali sukelti staigų oro nuotėkį ir gedimą. Kad jų išvengtumėte, užtikrinkite, kad oro pagalvės būtų geros būklės – pasirūpinkite, kad jos būtų kuo švaresnės. Jas galima nuvalyti atliekant reguliarią profilaktinę techninės priežiūros patikrą.
Norint sumažinti dėl prastovų patiriamas išlaidas, svarbiausia laikytis suplanuotos techninės priežiūros ir ją optimaliai pritaikyti. Šitaip bus galima sumažinti neplanuotų sustojimų ir gedimų skaičių.
Kai kurie čia išvardyti profilaktinės techninės priežiūros patarimai gali atrodyti akivaizdūs arba paprasti. Tačiau pervežimų įmonė dėl gedimų gali patirti daug išlaidų ir tai gali turėti rimtų pasekmių. Priklausomai nuo vietovės ir aplinkybių, dėl tokio tipo gedimų patiriamos išlaidos gali svyruoti nuo 2 000 iki 5 000 EUR*. Nepriklausomai nuo to, kaip gerai pagaminti sunkvežimiai, juos visada reikia prižiūrėti ir taisyti, o visos čia išvardytos dažniausios gedimų priežastys pagrįstos realiais pavyzdžiais*.
Pasak Berto Johanssono, „Suplanuotos prastovos skiriasi nuo neplanuotų prastovų, net ir kai kalbama apie išlaidas. Norint sumažinti dėl prastovų patiriamas išlaidas, svarbiausia laikytis suplanuotos techninės priežiūros ir ją optimaliai pritaikyti. Šitaip bus galima sumažinti neplanuotų sustojimų ir gedimų skaičių.“
Norėdami gauti daugiau patarimų ir atnaujintą techninės priežiūros grafiką, kreipkitės į artimiausią „Volvo Trucks“ serviso centrą.
* „Volvo“ pagalbos kelyje tarnybos (2023 m.) pateikti faktai ir statistika.