Siekdami iki 2040 m. pasiekti nulinę emisiją, „Volvo Trucks“ mažina anglies dioksido išmetimą visose savo veiklos srityse. Strategija sumažinti sunkvežimių centrų CO2 emisijas davė daug žadančių rezultatų, kurie gali būti naudingi ir jūsų transporto verslui.
„Nors perėjimas prie nulinės emisijos per mūsų gaminius darys didžiausią poveikį aplinkai, norėdami būti tikrai tvarūs, turime dirbti ir su mūsų pastatais bei servisų tinklu“, – sako Catrin Caspersson, „Volvo Trucks“ tinklo investicijų vadovė. „Todėl įsipareigojome iki 2025 m. su visais mums priklausančiais prekybos atstovais sumažinti CO2 emisiją iki 50%, lyginant su 2019 m.
Tai ambicingas tikslas, tačiau „Volvo Trucks“ centrų tinklas jau labai arti jo. 2019 m. emisijos mažinimas įgavo pagreitį, kai buvo išmatuotas bazinis CO2 lygis.
Pirmas žingsnis buvo išsiaiškinti, kokio tipo emisijos generuojamos tinkle. Tai buvo pasiekta sudarius „Volvo Trucks“ prekybos atstovų energijos žemėlapius tiek šalių, tiek kiekvienos lokacijos mastu.
„Mūsų tikslas buvo ne tik sužinoti, kaip ir kur buvo naudojama energija, bet ir perkamos elektros energijos rūšį“, – paaiškina Catrin. „Volvo” valdo apie 300 nuosavų sunkvežimių centrų visame pasaulyje. Kai kurie yra maži, kiti dideli – ir visi jie turi savo unikalių iššūkių. Norėjome išsiaiškinti, kur buvo didžiausias emisijos kiekis, kad galėtume pradėti nuo pačių didžiausių pakeitimų.”
Tai buvo paprastas, bet veiksmingas žingsnis. Kiekvienas prekybos atstovas privalėjo pranešti apie savo energijos šaltinius ir sunaudojimą – nuo eksploatuojamų transporto priemonių ir serviso veiklos iki biurų šildymo/vėsinimo ir elektrinių sunkvežimių įkrovimo. Kai šie duomenys buvo vizualizuoti, buvo galima pamatyti, kur galima atlikti pakeitimus, ir ieškoti tvaresnių alternatyvų.
„Pavyzdžiui, šaltesnėse šalyse, kuriose energijos suvartojimas buvo daug didesnis, buvo aišku, kad pirmenybė teikiama perėjimui prie atsinaujinančių elektros energijos šaltinių. Rinkose, kur ekologiška elektra nebuvo lengvai prieinama, pavyzdžiui, Pietų Afrika, Malaizija ir kelios Rytų Europos šalys, matėme, kad turime sutelkti dėmesį į perėjimą prie saulės energijos“, – sako Catrin.
Kiti gana paprasti sprendimai apima investicijas į elektrinius šilumos siurblius tokiose šalyse kaip Jungtinė Karalystė, kur priklausomybė nuo dujų yra didelė. Prekybos atstovų tinklo komandos taip pat bendradarbiavo su „Volvo“ investicijų ir nekilnojamojo turto skyriais, siekdama užtikrinti, kad nauji sunkvežimių centrai būtų statomi laikantis griežtų anglies dioksido neutralumo aplinkosaugos standartų. Palaipsniui pokyčiai buvo įgyvendinti ir Catrin komanda pradėjo matyti jų poveikį.
„Iš pradžių turėjome 25 proc. tikslą, tačiau iki 2025 m. padidinome jį iki 50 proc., nes tendencijos buvo labai geros“, – sako Catrin. „Ir net mes buvo maloniai nustebinti, kad iki 2023 m. pasiekėme 49 proc. mažesnį CO2. Taigi dabar siekiame ilgesnio laikotarpio tikslo: grynasis nulis iki 2035 m.
Dalintis pokyčių rezultatais su prekybos atstovais buvo svarbi strategijos dalis. Catrin mano, kad tvarumo tikslams pasiekti svarbiausia buvo sukurti ir išlaikyti kuo daugiau įsitraukimo.
„Procesas sklandesnis, jei dalyvauja visi, todėl didelė mūsų veiklos dalis yra nuolat rodyti vietinėms komandoms, kaip jos sukuria pokyčius. Taip pat norėjome sukurti naują mąstymą, kad tvarumas –tai ne vienkartinis projektas, tai turėtų būti nenutrūkstama, natūrali visko, ką darome, dalis.
Kaip „Volvo“ CO2 mažinimo strategija gali padėti transporto verslui?
Panašių tvarumo tikslų siekiantys vežėjai gali lengvai pritaikyti pagrindinius strategijos principus savo veikloje.
Dar viena reikšminga nauda ne tik transporto parkų savininkams, bet ir transporto paslaugų pirkėjams, taip pat „Volvo Trucks“ franšizėms: prekybos atstovai taps „Scope 3” tiekėju pagal Mokslu pagrįstų tikslų iniciatyvą (SBTi).
CO2 mažinimo strategija tinkle yra dalis „Volvo Trucks“ įsipareigojimo laikytis SBTi – sistemos, kuri leidžia įmonėms nustatyti skaidrius grynojo nulio tikslus, atitinkančius Paryžiaus susitarime numatytą 1,5 °C ateitį.
Sistemą sudaro trys lygiai, o „Volvo“ atstovybės šiuo metu patenka į 1 – emisijos, atsirandančios tiesiogiai vykdant veiklą, ir 2 lygį, netiesioginė CO2 emisija, atsirandanti, pavyzdžiui, kai elektros energija gaminama už objekto ribų.
„Kai mūsų atstovybės pasieks grynąjį nulį, mūsų klientai gaus naudos iš SBTi 3 lygio, nes esame jų tiekimo grandinės dalis. Taigi mūsų pastangos taip pat padės grynąjį nulį pasiekti ir vežėjams bei transporto paslaugų pirkėjams“, – aiškina Catrin.
Norėjome sukurti naują mąstymą – tai ne projektas, tai turi būti nenutrūkstama, natūrali mūsų veiklos dalis.
Paskutinis žingsnis atstovybių tinklo perėjimo prie „grynojo nulio“ bus pats sunkiausias.
„Dėmesys bus skiriamas energijos vartojimo efektyvumui ir savo energijos gamybai, todėl siekiame mažiau priklausyti nuo elektros pirkimo. Norėdami tai padaryti, turėsime būti kūrybiški ir išbandyti naujus sprendimus – vėjo jėgainės ant stogų, infraraudonųjų spindulių šildymo alternatyvos ir geoterminiai sprendimai šilumos siurbliams palaikyti – tai tik dalis mūsų turimų idėjų“, – sako Catrin.
Baterijose kaupiamos energijos sistemos (BESS), padedančios panaikinti nestabilumą tinkle arba kaupti saulės energiją, taip pat bus tam tikrų centrų pasirinkimas. Be to, siekiama pereiti prie elektra varomų servisų naudojamų automobilių, ypač ten, kur galima gauti ekologišką elektrą.
„Nors vietinis įsitraukimas vis dar bus labai svarbus, paskutiniame etape taip pat reikės daugiau investicijomis pagrįstos veiklos mūsų tinkle. Sunku pasakyti, kas tai bus, bet turime rasti tinkamą dėmesį ir greitį – tai galimybė, kuria tikime ir kurios dalimi norime būti.“
Kokybė, saugumas ir rūpinimasis aplinka yra pagrindinės „Volvo“ vertybės, kuriomis paremtas ir produktų kūrimas. Skaitykite daugiau apie tvarų transportą arba apsilankykite mūsų produktų sprendimuose.