Trucks

Helena Knappe
2023-09-13
Technologijos ir inovacijos Parengtis darbui
Author
Helena Knappe
Genuine Volvo Parts Manager

Ką reikia žinoti apie antros kartos tachografus ir keitimo etapus pagal ES taisykles

Pagal naujas taisykles, kurios įsigaliojo 2023 m. rugpjūtį, per ateinančius dvejus metus visuose tarptautiniam pervežimui ES naudojamuose sunkvežimiuose turės būti įrengti antrosios kartos tachografai. Štai ką turite žinoti apie atnaujinimą ir reikalavimų laikymąsi. 


Naujieji teisės aktai yra ES Mobilumo paketo, kuriuo siekiama kontroliuoti sunkvežimių vairuotojų darbo valandas ir poilsio laiką, dalis. Nuo 2023 m. rugpjūčio 21 d. visuose naujuose sunkvežimiuose, kurių svoris didesnis nei 3,5 t, turi būti įrengti antrosios kartos išmanieji tachografai. Iki 2024 m. pabaigos turi būti pakeisti visi neišmanieji analoginiai arba skaitmeniniai tachografai, o iki 2025 m. rugpjūčio turi būti atnaujinti visi pirmosios kartos išmanieji tachografai.

„Jei turite sunkvežimį, kuris šiuo metu naudojamas tarptautinio pervežimo užduotims ES, laikas pradėti ruoštis šiems naujiems reikalavimams jau dabar“, – sako Helena Knappe, originalių „Volvo“ dalių vadovė. „Idealiu atveju išmanųjį tachografą geriausia įrengti eilinės techninės priežiūros metu, nes taip sutaupysite laiko ir išvengsite papildomo apsilankymo serviso centre. Belieka rasti geriausiai su jūsų sunkvežimiu suderinamą tachografą ir serviso centrą, kuriame technikai-metrologai yra įgalioti atlikti įrengimo ir kalibravimo darbus.“

Tachografų keitimo etapai:

  1. Nuo 2023 m. rugpjūčio 21 d. antrosios kartos išmanieji tachografai privalomai montuojami visose naujose pirmą kartą registruojamose sunkiasvorėse transporto priemonėse.
  2. Nuo 2024 m. rugpjūčio 21 d. visose transporto priemonėse, kurioms taikomi (EB) Nr. 561/2006 reikalavimai, kuriose įrengti analoginiai (atitinkantys priedo I reikalavimus) ar skaitmeniniai tachografai (atitinkantus priedo IB reikalavimus) ir kuriomis veikla vykdoma ne savo registracijos šalyje (tarptautiniai gabenimai) - turimi tachografai keičiami antros kartos išmaniaisiais tachografais.
  3. Nuo 2025 m. rugpjūčio 21 d. visose transporto priemonėse, kurioms taikomi (EB) Nr. 561/2006 reikalavimai, kuriose įrengti pirmos kartos išmanieji tachografai (atitinkantys priedo IC reikalavimus) ir kuriomis veikla vykdoma ne savo registracijos šalyje (tarptautiniai gabenimai) - turimi tachografai keičiami antros kartos išmaniaisiais tachografais.
  4. Nuo 2026 m. liepos 1 d. visose transporto priemonėse, kurių didžiausia leistina masė kartu su priekaba ar puspriekabe viršija 2,5 t, bet neviršija 3,5 t ir kuriomis veikla vykdoma ne savo registracijos šalyje (tarptautiniai gabenimai) ir kroviniai vežami už atlygįmontuojami antros kartos išmanieji tachografai.

 

Kokie yra „Volvo Trucks“ tachografo pranašumai?

Naujausias „Volvo Trucks“ antros kartos išmanusis tachografas buvo sukurtas siekiant laikytis naujojo ES Mobilumo paketo reikalavimų. Jis registruoja sienų kirtimo laiką ir vietas, o GPS užprogramuota automatiškai įrašyti kiekvienos kasdienės pamainos pradžią ir pabaigą, taip pat sunkvežimio padėtį kas tris važiavimo valandas. DSRC (skirtasis artimojo nuotolio ryšys) leidžia nuotoliniu būdu palaikyti ryšį tarp borto įrenginio ir kontrolės keliuose pareigūnų, todėl vairuotojai gali išvengti nereikalingų sustojimų ir patikrinimų kelyje. „Volvo“ sunkvežimių savininkams tai yra geriausiai suderinamas įrenginys rinkoje.

„Volvo Trucks“ tachografas buvo sukurtas taip, kad būtų idealiai integruotas į „Volvo“ sunkvežimį“, – sako Helena. „Net jo dizainas yra priderintas prie kabinos interjero. Jis lengvai integruojamas į transporto priemonės elektronikos architektūrą ir gali būti prijungtas prie „Infotainment“ sistemos. Taigi, kai vairuojate, visi tachografo pranešimai ir piktogramos rodomi tiesiog sunkvežimio prietaisų skyde.

Be to, „Volvo Trucks“ tachografas įrengiamas sklandžiai, naudojant mažiau laidų ir papildomos įrangos, palyginti su ne „Volvo“ gaminiais, ir galite būti ramūs, nes naudojamos originalios „Volvo“ dalys.

„Volvo Trucks“ tachografas buvo sukurtas taip, kad būtų idealiai integruotas į „Volvo“ sunkvežimį. Net jo dizainas visiškai priderintas prie kabinos interjero.
„Volvo Trucks“ antros kartos išmanusis tachografas buvo sukurtas siekiant laikytis naujojo ES judumo duomenų rinkinio reikalavimų ir yra idealiai integruojamas į „Volvo“ sunkvežimį.

Skaitmeninė paslauga, kuri dar labiau palengvina reikalavimų laikymąsi

Kad padėtų toliau laikytis reikalavimų ir galėtumėte matyti geresnę visų tachografo duomenų apžvalgą, „Volvo Trucks“ taip pat siūlo skaitmeninę paslaugą „Vairavimo laikai“, kurią galima įsigyti kaip prenumeruojamą paslaugą per „Volvo Connect“ ir „Volvo Connect“ programėlę. Ši paslauga leidžia lengviau stebėti vairavimo laiką ir maksimaliai išnaudoti vairuotojų darbo valandas planuojant jų pertraukas ir poilsį bei išvengti baudų ir pažeidimų. Taip pat nurodomas optimalus vairuotojas ir transporto priemonė kitai užduočiai, atsižvelgiant į likusias vairavimo valandas.

Paslauga „Vairuotojo laikai“ automatizuoja kasdienį nuotolinį visų atminties duomenų ir skaitmeninių vairuotojų kortelių duomenų atsisiuntimą, o atsisiųsti duomenys saugiai laikomi ir pasiekiami per „Volvo Connect“. Ši funkcija toliau sklandžiai veikia net įrengus naująjį tachografą arba jį atnaujinus.

„Naudojant paslaugą „Vairuotojo laikai“ jums nereikia dėl nieko jaudintis, kai savo sunkvežimyje įrengiate naująjį tachografą“, – sako Johanas Rundbergas, „Volvo Trucks“ parko ir transporto paslaugų vadovas. „Tachografo ir vairuotojo kortelės duomenys ir toliau bus tvarkomi pagal ES teisės aktus, todėl galėsite tęsti veiklą kaip įprasta.“
 

Kaip įsirengti antrosios kartos tachografą?

Norėdami sunkvežimyje įrengti antros kartos išmanųjį tachografą, kreipkitės į savo „Volvo Trucks“ serviso centrą. Padėsime atlikti šį procesą, o įrengimą ir kalibravimą atliks autorizuotas technikas-metrologas.

Daugiau apie naująsias tachografų taisykles skaitykite čia, taip pat galite atsisiųsti vadovą apie tai, kaip maršruto planavimas ir laiko valdymas gali padėti laikytis reikalavimų.