„Jei yra elektrinis sprendimas, mes į jį investuosime“ sako Marcelis Vermeulen, „Millenaar & van Schaik“ transporto bendrovės vadovas.
Su Marcel'iu susitinkame viename iš „Millenaar & van Schaik“ projektų: 19 kilometrų upės užtvankoje Nyderlanduose, kurią reikia sustiprinti. Bendrovė turi 3 nulinės emisijos „Volvo“ savivarčius šioje statybų aikšelėje ir iš viso eksploatuoja 8 elektrinius „Volvo“ sunkvežimius. „Millenaar & van Schaik“ buvo pasirinkta, kadangi šis projektas reikalauja daug dėmesio aplinkos apsaugai, tvarumui ir kuo mažesnio poveikio aplinkai.
„Esu didelis elektros ambasadorius,“ sako Marcel'is. „Nėra ko nerimauti dėl nuvažiuojamo atstumo.“ Pradžioje, „Millenaar & van Schaik“ suprato, kad neturi pakankamai infrastruktūros įkrauti savo sunkvežimius. „Viename projekte nebuvo pakankamai elektros energijos, kad per naktį būtų galima visiškai įkrauti sunkvežimius, o tai reiškė, kad praradome produktyvumo.“
Todėl „Millenaar & van Schaik“ investavo į dvi įkrovimo stoteles: vieną savo namų bazėje netoli Schipholio, o kitą - pusiau stacionarią šalia projekto Nyderlandų rytuose.
Jų klientas investavo į „Watthub“: didžiausios pasaulyje sunkvežimių ir sunkiosios statybinės įrangos greitojo įkrovimo aikštelės įrengimą. Ši aikštelė įsikūrusi Olandijoje, A15 greitkelyje, kuris jungia Roterdamą ir Vokietiją. Čia sunkvežimiai gali naudotis 350 kW įkrovimo stotelėmis. Elektros energija gaminama 100 % tvariai naudojant vėjo ir saulės energiją. Dabar „Millenaar & van Schaik“ sunkvežimiai turi jiems pritaikytas įkrovimo vietas, nesvarbu, ar jimes reikalingas greitas įkrovimas, ar pilnas įkrovimas per naktį.
Įkrauti per naktį, tyliai veikiantys elektriniai sunkvežimiai 10-12 valandų gabena sunkius krovinius nedideliais atstumais, be papildomo įkrovimo. Tačiau jei vis dėlto juos reikia įkrauti, tai galima padaryti per vairuotojo pietų pertrauką ar pamainos pabaigoje. „Trumpas jungimas“ taip tai apibūdina Marcelis. Ir tada jie vėl važiuoja.
„Kasmet daugėja projektų, kuriems reikalingi elektriniai sunkvežimiai,“ aiškinas Marcelis. „Esame paklausūs, o užsakymų mums netrūksta, todėl esame visiškai ramūs dėl investicijų į elektrinius sunkvežimius.“
Marcelis sako, kad šiuo metu jo klientų poreikis elektra varomiems sunkvežimiams viršija jų pasiūlą. Jo patarimas kitiems vežėjams, svarstantiems apie perėjimą prie elektros energijos, yra aiškus: dabar pats laikas. „Įsitikinkite, kad esate nulinės emisijos pirmoje bangoje, o ne antroje, nes galite prarasti galimybes“, – priduria jis. „Viskas, ką žinome apie transportą dabar, pasikeis dėl elektrifikacijos“.
Marcelis tiki, kad buvimas priešaky elektrifikacijos lenktynėse suteikia jo įmonei konkurencinį pranašumą, o „Millenaar & van Schaik“ turi drąsių planų dar labiau paspartinti savo transporto parko elektrifikavimą. „Esame įsipareigoję siekti Europos Sąjungos ir mūsų klientų iškelto tikslo – mažinti anglies dioksido pėdsaką. Iki 2028 m. mūsų elektra varomų sunkvežimių bendros eksploatacijos išlaidos jau bus geresnės nei dyzelinių.“