×

Kaip duomenys ir telematika padeda išvengti sunkvežimių gedimų

| 4 min. | 4 min.
Įsivaizduokite, kas būtų, jei galėtumėte iš anksto žinoti, kad jūsų sunkvežimis suges? Kaip tai padėtų padidinti jūsų verslo našumą? Pasitelkę duomenis, mes vis geriau suprantame sunkvežimių „elgseną“. Panaudojant dirbtinį intelektą (DI) ir mašininį mokymąsi, gedimus bus galima numatyti dar tiksliau.
Kaip duomenys ir belaidė technologija padeda išvengti sunkvežimių gedimų
Šiandien iš sunkvežimių surenkami didžiuliai duomenų kiekiai reiškia, kad tampa vis lengviau numatyti ir užkirsti kelią netikėtiems gedimams.

Anksčiau pagrindinis būdas užtikrinti maksimalią transporto priemonės parengtį darbui buvo reguliari, suplanuota techninė priežiūra ir pagalbos kelyje paslaugos reaguojant į įvykusį gedimą. Šiuolaikiniuose sunkvežimiuose naudojami jutikliai ir belaidės technologijos leidžia vežėjams būti daug labiau užtikrintiems bei numatyti ateitį.
 

Kaip duomenys ir belaidės technologijos gali padėti išvengti gedimų?

Telematikos paslaugos ir profilaktinė techninė priežiūra yra pagrįstos belaidžių technologijų ir jutiklių naudojimu, leidžiančiu rinkti didelius duomenų kiekius iš transporto priemonės realiu laiku. Analizuojant šiuos duomenis ir aptinkant modelius, galima numatyti problemą prieš jai įvykstant. Tai suteikia laiko suplanuoti vizitą į serviso centrą patogiu metu ir sutvarkyti probleminę sritį prieš įvykstant netikėtam gedimui.

„Per trumpą laiką, kurį dirbu šioje srityje, technologijos ir mūsų gebėjimai augo eksponentiškai“, – sako „Volvo Trucks“ monitoringo centro Gente (Belgijoje) vadovas Matthiasas Tytgatas.

„2016 m. nuotoliniu būdu stebėjome vos vieną komponentą, ir patikrinti keleto šimtų sunkvežimių parką prireikdavo visos dienos. Šiandien stebime daug daugiau komponentų dešimtyse tūkstančių sunkvežimių ir galime patikrinti visą sunkvežimių parką vos per aštuonias minutes. Džiugu, kad nuolat tobulėjame.“
 

Dirbtinio intelekto vaidmuo keičiant transporto sektorių

Kuo daugiau duomenų sistema gali išanalizuoti, tuo tiksliau ji gali numatyti rezultatus. Iš pradžių telematikos ir stebėjimo realiu laiku paslaugos buvo sukurtos taip, kad numatytų gedimus reaguodamos į tam tikras atskirų parametrų ribas arba jutiklių duomenis. Pavyzdžiui, kai variklio temperatūra viršija nustatytą ribą.

„Nors tokios įžvalgos yra naudingos, jos gali būti šiek tiek ribotos, nes neatsižvelgiama į unikalias transporto priemonės naudojimo aplinkybes ir važiavimo sąlygas“, – aiškina Matthiasas. „Svarbu kuo anksčiau aptikti galimą gedimą, ir ne mažiau svarbu be reikalo nevežti sunkvežimio į serviso centrą.“

Mašininis mokymasis gali būti naudojamas didesniems duomenų kiekiams analizuoti ir aptikti tendencijų modelius, kurių neįmanoma apibrėžti vadovaujantis įprastų nuostatų rinkiniu. Dėl to prognozės tampa dar tikslesnės. Gali būti derinami skirtingi parametrai ir duomenys iš įvairesnių komponentų ir jutiklių, kuriuos DI sistemos vėliau analizuoja, kad aptiktų modelius, nurodančius galimas problemas, dėl kurių gali įvykti gedimas.

Pavyzdžiui, įvairių dalių temperatūrą galima analizuoti kartu su kitais veiksniais, tokiais kaip transporto priemonės rida ir gedimų kodai. Kai mašininio mokymosi algoritmas išmokomas nustatyti modelį arba veiksnių derinį, kuris dažnai sukelia tam tikrą gedimą, tampa įmanoma numatyti atskirų transporto priemonių problemas, nesvarbu, kokio tipo užduotims jos naudojamos.

„Techninė priežiūra bus tarsi sukurta konkrečiai transporto priemonei ir jos valdytojui“, – sako Matthiasas. „Mums toliau tobulinant savo gebėjimus analizuoti duomenis, šios sistemos bus vis tikslesnės.“
 

Ar jūsų duomenys yra saugūs?

Pastaruoju metu daug dėmesio skiriama duomenų privatumui ir apsaugai. Daugeliui vairuotojų toks atidus stebėjimas dirbant kelia pagrįstą susirūpinimą, todėl svarbu, kad kiekvienas telematikos paslaugų teikėjas:

  • visiškai laikytųsi vietinių taisyklių dėl duomenų, pvz., BDAR Europoje arba bet kokių kitų vietinių reglamentų;
  • užtikrintų griežtą vidinę kontrolę, susijusią su personalo prieiga prie duomenų kuriant ir teikiant paslaugas, taip pat visišką duomenų naudojimo skaidrumą;
  • įdiegtų sektoriaus standartus atitinkančią infrastruktūrą ir informacijos saugumo priemones, kurios būtų reguliariai vertinamos ir atnaujinamos.
     

Norėdami sužinoti daugiau apie tai, kaip nuolatinis ryšys ir telematikos paslaugos gali padėti vežėjams pagerinti sunkvežimių parko veiklos efektyvumą, atsisiųskite ar peržiūrėkite mūsų gidą apie technologijas bei efektyvų vairavimą. Jame sužinosite:

  • kaip telematika gali padidinti saugumą ir padėti išvengti avarijų,
  • kaip duomenys gali padėti sumažinti degalų sąnaudas,
  • kaip DI ir mašininis mokymasis naudojami kuriant individualizuotas vairuotojų koučingo realiu laiku paslaugas.

Gidas: kaip technologijos padeda vairuoti efektyviau

Matthias Tytgat

Real Time Monitoring paslaugų vadovas

Susiję straipsniai

Latest Press Release

Latest Press Release