Svarstote apie savo parko papildymą sunkvežimiais, varomais alternatyviais degalais? Keičiantis teisės aktams ir tobulėjant naujoms technologijoms, suskystintomis dujomis varomi sunkvežimiai – LNG ar bioLNG (SkGD arba bioSkGD) – tampa patrauklesni daugeliui vežėjų.
Pastaraisiais metais naujos variklių technologijos pagerino dujomis varomų transporto priemonių charakteristikas. Pavyzdžiui, naujausias dujinis „Volvo FH Aero“ siūlomas su iki 500 AG ir 2500 Nm varikliu, kaip ir jo dyzelinis analogas. Bendroji sąstato masė gali siekti iki 60 tonų, juo galima įveikti iki 1 000 km atstumą, taigi jis puikiai tinka tolimiesiems gabenimams.
Įvairiose pasaulio šalyse siūlomos lengvatos bei poreikis mažinti CO2 emisiją skatina LNG ir bioLNG gamybą. Tikimasi, kad iki 2028 m. pasauliniai suskystintų dujų tiekimo pajėgumai padidės 40 proc.
Kinijoje dėl vyriausybės subsidijų, griežtesnės emisijų kontrolės ir mažesnės kainos stipriai išaugo dujinių sunkvežimių pardavimas. Tuo tarpu Indijoje siekiama per ateinančius 5–7 metus trečdalį šalies sunkiasvorių sunkvežimių parko pakeisti LNG varomomis transporto priemonėmis.
Europoje LNG paklausa mažėja, nes ES bando sumažinti priklausomybę nuo rusiškų dujų pagal planą REPowerEU, tačiau pagal tą patį planą ES taip pat siekia padidinti biometano (kurį galima suskystinti, kad būtų pagamintos bioSkGD) gamybą iki 35 mlrd. kubinių metrų iki 2030 m. LNG sunkvežimiams pritaikyta infrastruktūra taip pat sparčiai plečiasi: 2025 m. vasarį Europoje jau yra apie 780 degalinių.
JAV rinkoje įvairios vyriausybės paskatos ir programos, tokios kaip Degalų iš atsinaujinančiųjų išteklių standartas (angl. „Renewable Fuel Standard“, RFS) ir skatina didėjantį biodujų gamybos augimą.
LNG (arba SkGD, suskystintos gamtinės dujos) yra gaminamos iš išgrynintų gamtinių dujų, kurios atšaldomos iki –161 °C temperatūros, kurią pasiekus jos kondensuojasi ir suskystėja. Dėl šio proceso jų tūris sumažėja maždaug 600 kartų, todėl jas lengviau transportuoti ir naudoti kaip degalus. Palyginus su dyzelinu, LNG agregatai pasižymi iki 20 % mažesne CO2 emisija.
BioLNG gaminamos taip pat kaip ir LNG, išskyrus tai, kad jų pagrindas yra biodujos, o ne iškastinės gamtinės dujos. Jos gaminamos iš atsinaujinančiųjų išteklių, tokių kaip organinių, maisto, žemės ūkio atliekų ar mėšlo. Naudojant šias dujas kaip degalus sunkvežimiams, išmetamo CO2 kiekis nuo „bako iki rato“ yra praktiškai nulinis.
LNG ir bioLNG cheminė formulė yra beveik identiška, o tai reiškia, kad joms galima naudoti tuos pačius degalų pildymo, transportavimo ir saugojimo sprendimus. Šiuos degalus netgi galima maišyti, tai jau siūlo „Shell“ degalinių tinklas Nyderlanduose ir Vokietijoje.