Trucks

Hayderis Wokilas
2024-01-22
Technologijos ir inovacijos Saugumas Degalų efektyvumas
Author
Hayderis Wokilas
Saugumas ir ADAS (pažangioji pagalbos vairuotojui sistema)

Kuo „Volvo“ vaizdo kamerų stebėjimo sistema bus naudinga jūsų krovinių gabenimo veiklai

Naujoji „Volvo Trucks“ vaizdo kamerų stebėjimo sistema gali sumažinti degalų sąnaudas ir išlaidas. Ji taip pat gali padidinti saugumą, nes suteikia geresnį tiesioginį ir netiesioginį matomumą aplink sunkvežimį visomis šviesos ir oro sąlygomis.

Vaizdo kameros ir monitoriai vis dažniau pakeičia šoninius veidrodžius sunkvežimiuose – ir ne veltui. Naujosios technologijos suteikia daug privalumų ir „Volvo Trucks“ dabar pristato vaizdo kamerų stebėjimo sistemą.
 

„Ji tikrai pagerina vairavimą“, – sako Hayderis Wokilas, „Volvo Trucks“ saugumo ir ADAS (pažangiosios pagalbos vairuotojui sistemos) direktorius. „Praleidau daug valandų bandydamas sistemą ir galiu teigti, kad ji suteikia daug geresnį tiesioginį matomumą, net kai šviesos arba oro sąlygos yra sudėtingos.“
 

Jis tęsia: „Pradėdami jautėme, kad esamų technologinių sprendimų nepakanka, siekiant patenkinti klientų poreikius. Todėl įdėjome daug pastangų, kad į rinką pateiktume aukščiausios kokybės sistemą.“
 

Kaip „Volvo“ vaizdo kamerų stebėjimo sistema gali padėti sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį

Saugumas yra pagrindinė „Volvo“ vertybė ir vaizdo kamerų stebėjimo sistema sukurta siekiant jį pagerinti. Tačiau, anot Hayderio Wokilo, pagrindinė priežastis buvo ES reglamentas 2019/1242, kuriame nustatyti naujų sunkiųjų transporto priemonių išmetamo CO2 kiekio standartai. „Siekdama laikytis Paryžiaus susitarimo įsipareigojimų, ES siekia paspartinti transporto sektoriaus perėjimą prie nulinio šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimo lygio. Naujos sunkiasvorės transporto priemonės turi gerokai sumažinti degalų sąnaudas jau iki 2025 m. Vaizdo kamerų stebėjimo sistema gali padėti tai pasiekti.“

Palyginti su dideliais veidrodžiais, mažesni kamerų laikikliai pagerina transporto priemonės aerodinamines savybes, ypač kai jie naudojami naujose aerodinamiškose „Volvo Trucks“ kabinose.

„Galima taupyti degalus visą transporto priemonės eksploatavimo laiką – vežėjai tai tikrai įvertins“, – sako Hayderis Wokilas. „Jei valdote kelių tolimųjų reisų transporto priemonių parką, išlaidos gali stipriai sumažėti, bet sutaupys ir vežėjai-savininkai.“
 

Kaip vaizdo kameros gali pagerinti tiesioginį matomumą

Kadangi nėra didelių veidrodžių gaubtų, kurie užstoja vaizdą, pagerėja tiesioginis vairuotojo matomumas. Be to, skaitmeninės funkcijos pagerina važiavimą, pavyzdžiui, unikali „Volvo“ regėjimo lauko atitolinimo funkcija. Ji padeda vairuotojui saugiai manevruoti, nes suteikia daugiau informacijos apie eismą aplink sunkvežimį.
 

Sistemoje yra saugos funkcija, kuri padeda vairuotojui nustatyti, kokiu greičiu prie sunkvežimio iš galo artėja kitos transporto priemonės. „Vaizdo kamerų stebėjimo sistemoje pagrindinis galinis vaizdas turi vadinamąsias priekabos pabaigos linijas, kurias vairuotojas gali nustatyti monitoriaus ekrane“, – sako Hayderis Wokilas. „Tai bus naudinga vairuotojui, ypač dėl saugaus važiuojamųjų juostų keitimo.“
 

Kai vairuojate, dažnai judinate galvą, kad geriau matytumėte veidrodį. Naudojant šią funkciją to neprireiks. Vietoj to, automatinio vaizdo slinkimo funkcija prisitaiko prie vairo kampo ir leidžia vairuotojui žinoti, kur yra priekabos galas. 
 

Hayderis Wokilas sako: „Funkciją ketinama įdiegti visuose transporto priemonių junginiuose, įskaitant važiuokles ir vilkiko su priekabomis junginius.

Palyginus su dideliais veidrodžiais, gerokai mažesni vaizdo kamerų laikikliai pagerina transporto priemonės aerodinamines savybes.

Ar vaizdo kameros pagerins kitų eismo dalyvių saugumą?

Geresnis matomumas transporto priemonės šonuose padės padaryti aplinką saugesnę dviratininkams, pėstiesiems ir kitiems eismo dalyviams. Posūkyje įjungiama papildoma vaizdo kamera keleivio pusėje, veikianti kartu su šoniniu radaru, kuris aptinka kitus eismo dalyvius. Tai padeda vairuotojui pastebėti ir apsaugoti pėščiuosius ir dviratininkus.
 

Be to, geresnis aplinkinio vaizdo matymas padidins vairuotojo saugumą sustojus pailsėti. Net kai užtrauktos užuolaidos ar uždarytos žaliuzės, galite suaktyvinti vaizdo kamerų stebėjimo sistemą gulto šone ir matyti, kas vyksta aplink sunkvežimį.

Šoninio vaizdo kameros veikia ir tamsoje

„Volvo Trucks“ vaizdo kameros turi naktinį režimą, kuriame naudojami infraraudonieji spinduliai, kad būtų galima matyti aiškesnį vaizdą tamsoje. Tai labai naudinga, pavyzdžiui, kai sunkvežimis atvyksta į terminalą naktį. Naudojant infraraudonųjų spindulių vaizdo kamerą, matomumas naktį arba esant silpnam apšvietimui yra daug geresnis nei naudojant veidrodžius. 

Tamsoje galima įjungti naktinio matymo režimą, kuris naudoja infraraudonuosius spindulius
Vaizdo kamerų sistema bus naudinga ir vežėjams, ir vairuotojams. Labiausiai dėl sutaupytų degalų, tačiau ir dėl didesnio saugumo.

Vaizdo kamerose taip pat yra objektyvo šildytuvas, kuris pašalina miglą arba ledą, dėl kurių sumažėja matomumas. Jis įsijungia automatiškai žemesnėje nei +6 °C temperatūroje, bet gali būti įjungtas ir rankiniu būdu esant drėgnoms sąlygoms aukštesnėje temperatūroje. Paprastai vaizdo kameros skleidžiama šiluma pašalina miglą nuo objektyvo. Kai lyja, vaizdo kamerų sistemos ekranuose nesuprastėja matomumas, skirtingai nuo šlapių ar nešvarių šoninių veidrodžių ar langų.
 

Sklandus veikimas kruopščių bandymų dėka

Šoninių kamerų sistema buvo kruopščiai išbandyta ir patikrinta. Hayderis Wokilas paaiškina: „Mes visada pirmiausia išbandome visus komponentus atskirai. Tada surenkame sistemą ir ją patikriname. Galiausiai įrengėme sistemą sunkvežimyje, siekdami įsitikinti, kad pasiekėme numatytą našumą, funkcionalumą, ilgaamžiškumą ir patikimumą.
 

Hayderis Wokilas išbandė sunkvežimius su įrengta šoninio vaizdo kamerų sistema į šiaurę nuo poliarinio rato žiemą, taip pat važiuodamas į įkalnes ir nuokalnes pietų Ispanijoje +40 °C karštyje. „Mūsų testai visada pagrįsti tuo, kaip mūsų klientai naudosis sprendimu – tai gali labai skirtis net ir tame pačiame klientų segmente. Mūsų sunkvežimiai naudojami maždaug 180 rinkų visame pasaulyje. Klimatas, užduotys ir sunkvežimių naudojimo sąlygos skiriasi. Taigi, turime patenkinti tikrai daug poreikių.“
 

Su vairuotojais ir klientais buvo konsultuojamasi viso kūrimo proceso metu. „Išklausėme jų atsiliepimus, ko jie pasigenda, jų nuomonę apie vaizdo kamerų sistemas ir kokių funkcijų jiems reikia. Perdavėme atsiliepimus inžinieriams, kad jie galėtų ištobulinti sistemą.“
 

Bus pridėta daugiau funkcijų

Hayderis Wokilas apibendrina, kaip naujoji „Volvo Trucks“ vaizdo kamerų sistema bus naudinga vežėjams ir vairuotojams, ypač tolimųjų reisų sektoriuje.
 

„Labiausiai dėl degalų taupymo, tačiau sistema padidins ir saugumą, tikimės, sumažins nelaimingų atsitikimų skaičių, užtikrins geresnę eksploatacinę parengtį, pagerins matomumą, padės manevruoti ir gali turėti įtakos vairavimo komfortui bei sunkvežimio draudimui“, – sako jis. „Be to, parengėme išsamų planą ateičiai, pagal kurį bus pridedamos funkcijos ir ši sistema bus integruojama į kitas sunkvežimių sistemas, kad klientai gautų dar daugiau vertės.
 

Jei norite sužinoti daugiau apie „Volvo Trucks“ šoninių kamerų sistemą, skaitykite daugiau informacijos apie gaminį arba susisiekite su artimiausiu prekybos atstovu.

Atraskite naująją „Volvo“ šoninio vaizdo kamerų sistemą: