Trucks

Baterijos ir įkrovimas

 

Kaip galima palyginti baterijas su kitais energijos šaltiniais ir kokie yra perėjimo prie elektrinių sunkvežimių pranašumai? Jei norite sužinoti išsamiau, kaip ir kokius privalumus elektriniai sunkvežimiai gali suteikti jūsų verslui, peržiūrėkite mūsų ekspertų atsakymus į dažniausiai užduodamus klausimus čia.

 

Reikalaujame, kad visi mūsų tiekėjai ir jų tiekėjai laikytųsi mūsų vertybių, susijusių su žmogaus teisėms, aplinka ir verslo etika.

Ličio jonų baterijose yra nedidelis kiekis tam tikrų pvz., sunkiųjų metalų ir retųjų žemių metalų. Kai kurios iš šių medžiagų, kurias galima rasti ličio jonų akumuliatoriuose ir kituose elektrinių transporto priemonių komponentuose, kartais gaunamos iš vietovių, kuriose tiesiogiai arba netiesiogiai veikia ginkluotoms grupuotės. Dažnai šios medžiagos vadinamos konflikto zonų naudingosiomis iškasenomis. „Volvo Trucks“ vertina visą savo tiekimo grandinę, siekdama užtikrinti, kad visas sunkvežimių baterijose naudojamas tantalas, volframas, telūras, auksas ir kobaltas būtų ne iš konfliktų zonų. „Volvo Group“ gerbia žmogaus teises ir netoleruoja jokio vaikų darbo ar priverstinio darbo. Taip pat bendradarbiaujame su Europos automobilių sektoriumi dalyvaudami iniciatyvoje „Drive Sustainability“ (www.drivesustainability.org). Šio bendradarbiavimo tikslas – kartu skatinti teigiamus pokyčius automobilių tiekimo grandinėje žmogaus teisių ir aplinkosaugos atžvilgiu.

Kol kas nebenaudojamų baterijų nėra daug, tačiau augant elektrinių sunkvežimių gamybai, padidės perdirbimo ir atnaujinimo poreikis. Siekdama tam pasiruošti, „Volvo Trucks“ bendradarbiauja su atliekų rangovais ir kitomis organizacijomis, kad padidintų elektrinių baterijų perdirbimo efektyvumą. Taip pat tiriame senų baterijų antrinio panaudojimo galimybes, siekdami rasti būdų, kaip pailginti jų naudingąjį eksploatavimo laiką kitose srityse, pvz., energijai kaupti pastatuose.

 

„Volvo Group“ įsteigė „Volvo Energy“ – verslo sritį, kuri rūpinsis baterijų panaudojimu pasibaigus pirmajam jų eksploatavimo ciklui. Jos turės galimybių būti panaudotos kitoms paskirtims, pvz., energijai kaupti, taip pat jas potencialiai bus galima atnaujinti ir perdirbti. Atidžiai sekame perdirbimo technologijų vystymąsi ir dalyvaujame keliuose projektuose, kuriuose testuojamas elektrinių transporto priemonių (EV) baterijų pritaikymas kitoms paskirtims, pavyzdžiui, energijai kaupti saulės energijos sistemose.

Tai labai skiriasi įvairiose šalyse. Tačiau atsinaujinančiųjų išteklių energijos prieinamumas sparčiai auga ir ši energija dažnai yra ekonomiškesnė už iškastinį kurą. Būdami vieni didžiausių pasaulyje sunkvežimių gamintojų, turime galimybę bendradarbiauti su kitomis įtakingomis suinteresuotosiomis šalimis, tokiomis kaip energijos tiekėjai. Esame įsipareigoję skatinti iškastinių medžiagų atsisakymą, todėl kaip galėdami labiau rekomenduojame ekologišką energiją savo klientams, įstatymų priemėjams ir įvairiuose projektuose bei forumuose. Daugiau informacijos apie ES energijos tikslus rasite „Volvo Trucks“ ekologinio pėdsako skaičiuoklėje.

Elektrinėms transporto priemonėms įkrauti reikia daug energijos. Vienas iš sprendimų – skatinti naudotojus įkrauti transporto priemones per naktį ir paskirstyti bei subalansuoti paklausą tiek dideliuose, tiek vietiniuose tinkluose. Šiuo metu daug investuojama – ir to labai reikia – į infrastruktūros plėtrą bei daugiau įkrovimo stotelių įrengimą. Pradžioje daugelis klientų sunkvežimius turės įkrauti savo teritorijoje. „Volvo“ pabrėžia, kad vyriausybės turi skatinti viešųjų įkrovimo stotelių, kurios užtikrintų greitą įkrovimą ir pakankamai vietos sunkvežimiams, įrengimą.

 

„Volvo Group“, „Daimler Truck“ ir „Traton Group“ įsteigė bendrą įmonę, kurios tikslas – per penkerius metus nuo veiklos pradžios įrengti ir eksploatuoti bent 1700 viešųjų įkrovimo stotelių šalia greitkelių, logistikos centruose ir iškrovimo zonose. Įkrovimo stotelės naudos tik ekologišką elektrą, jose bus galima įkrauti visas sunkiąsias elektrines transporto priemones su baterijomis, nepriklausomai nuo prekės ženklo.

„Volvo“ elektriniai sunkvežimiai atitinka abu šiuos kriterijus:

 

a) pakartotinai naudojami arba perdirbami iki ne mažiau kaip 85 % svorio;

 

a) pakartotinai naudojami arba atgaunami iki ne mažiau kaip 95 % svorio.

 

Jie atitinka šiuos reikalavimus su marža, pagrįsta ISO 22628. Pateikiamos ataskaitos su išsami informacija apie kiekvieno sunkvežimio modelio medžiagų sudėtį ir vėlesnius perdirbamumo bei atgaunamumo rodiklius.

Kai pristatome sunkvežimį, kartu su klientu kruopščiai įvertiname maršrutą bei apskaičiuojame, kur reikės įkrauti, kad transportas atitiktų poreikius. „Volvo“ nuolat ieško naujų galimybių ir partnerių dėl transporto priemonių įkrovimo.

Manome, kad iš pradžių dauguma sunkvežimių bus įkraunami vežėjo teritorijoje per naktį. Elektrinėms transporto priemonėms populiarėjant, atsiras poreikis ir galimybės jas įkrauti įvairiose vietose, pavyzdžiui, krovimo aikštelėse, servisuose, sunkvežimių stovėjimo aikštelėse ir kitose vietose, kur sustoja sunkvežimiai.

Mūsų sunkiuosius sunkvežimius galite įkrauti iki 43 kW (AC) kintamosios srovės įkrovikliu (pavyzdžiui, iš įkrovimo stotelės)  ir iš nuolatinės srovės (DC) sistemos (greitojo įkrovimo stotelės), kurios galia siekia 250 kW.

Naudojant kintamosios srovės (AC) įkroviklį, baterijos 100% įkraunamos maždaug per 9 valandas. Naudojant (DC) nuolatinę srovę, įkrovimo laikas sutrumpėja iki maždaug 2 valandų. Baterijos greičiau įsikrauna iki 80 %, lygiai taip pat, kaip ir išmanusis telefonas, nes proceso pabaigoje įkrovimas sulėtėja, kad būtų apsaugoti baterijų elementai.

Baterijų gyvavimo trukmė priklauso nuo daug faktorių. Laikui bėgant vyksta natūralus nusidėvėjimas, tačiau tam įtakos turi ir tai, kiek kartų ir iki kokio lygio baterija buvo įkrauta. Auksinė paslaugų sutartis apima ne tik sunkvežimio techninę priežiūrą, bet ir užtikrina, kad jo baterijos veiks visą sutarties laikotarpį.

Vairuotojas gali stebėti įkrovimo būseną sunkvežimio prietaisų skydelyje. Ją taip pat galima stebėti nuotoliniu būdu per „Volvo Connect“ portalą, kuriame galima matyti sunkvežimio vietą ir esamą įkrovimo būseną. „Volvo“ programėlė „MyTruck“ taip pat turi įkrovimo stebėjimo funkciją ir daugybę kitų naudingų funkcijų elektriniams sunkvežimiams.

„Volvo“ elektrinių sunkvežimių serviso sutartis apima baterijų stebėjimą, siekiant užtikrinti, kad jie išlaikytų talpą visą eksploatavimo laiką. Sutartis taip pat garantuoja baterijos veikimą, viršijantį dvejų metų jėgos agregato garantiją, kuri suteikiama įsigijus sunkvežimį. Baterijos naudojimo trukmę lemia daugybė skirtingų veiksnių, pavyzdžiui, laikui bėgant ji sensta natūraliai, tačiau tam įtakos turi ir tai, kiek kartų baterija buvo pakrauta ir iškrauta. Siūlome paslaugų sutartį (Auksinę paslaugų sutartį), kuri apima ne tik sunkvežimio techninę priežiūrą, bet ir užtikrina, kad jo baterijos veiks visą sutarties laikotarpį.

Naudojame ličio jonų baterijas. Priklausomai nuo modelio, sunkvežimiuose gali būti nuo 2 iki 6 blokų. Kiekvieno baterijų bloko bendra energija yra 90 kWh. Kiekvienas blokas sveria 505 kg. 2022 m. atidarėme savo pirmąją baterijų blokų surinkimo gamyklą Gente (Belgijoje). Gamykla tieks baterijas „Volvo“ elektriniams sunkvežimiams.

„Volvo“ tiria ir siūlo gamyklinio atnaujinimo, perdirbimo ir antrinio naudojimo sprendimus, kuriuos taikant baterijos gali būti panaudojamos įvairiems tikslams.

Įkrovimas iš (DC) nuolatinės srovės šaltinio naudojant CCS2 iki 250 kW (600–750 V) ir įkrovimas iš (AC) kintamosios srovės šaltinio naudojant 2 tipą iki 43 kW.

Turite klausimą?

 „Volvo Trucks“ atstovas atsakys į jį. Užsukite pas juos, paskambinkite arba pasikvieskite juos.