Trucks

Transportas ir elektra

 

Elektriniai sunkvežimiai yra tinkamas sprendimas įmonėms, norinčioms sumažinti CO2 emisijas ir padidinti našumą. Tačiau turite būti tikri, kad viskas, kas susiję su elektrosunkvežiais – nuo įkrovimo infrastruktūros iki finansavimo planų – jums tinka. Šie klausimai ir atsakymai apžvelgiami šiame DUK.

 

Žvelgiant iš sektoriaus perspektyvos, siekiama įgyti žinių apie tai, kaip efektyviausiai naudoti technologiją, optimizuojant maršrutus, energijos naudojimą, techninės priežiūros grafikus ir sunkvežimių prieinamumą. Iš visuomenės perspektyvos, perėjimas turi būti skatinamas taikant paskatas, įskaitant palankius mokesčius, ir padedant įrengti ekologiškos elektros energijos įkrovimo infrastruktūrą bei užtikrinti tinklo pajėgumą, kad būtų galima aptarnauti daug transporto priemonių. Pagrindinis veiksnys yra tvaresnio transporto poreikis. Artimoje ateityje tai išliks varomąja jėga, kuri skatins perėjimą. Nauji griežtesni CO2 reglamentai Europoje sunkiasvorėms transporto priemonėms nuo 2025 ir 2030 m. skatina žengimą elektromobilumo kryptimi. Vis daugiau šalių siūlo paskatas rinktis elektromobilumo sprendimus.

Elektriniai sunkvežimiai neišskiria išmetamųjų dujų, todėl jais galima pristatyti krovinius nulinės emisijos zonose. Be to, jie yra tylesni, o tai reiškia, kad gali dirbti miestuose naktimis, kai kitoms sunkiosioms transporto priemonėms to daryti neleidžiama. Dėl to elektriniai sunkvežimiai gali padidinti verslo efektyvumą. Sunkvežimiai gali būti kelyje, kai yra mažiau spūsčių, ir greičiau bei lengviau pristatyti krovinius. Jie taip pat pagerina produktyvumą, nes jais galima nuvežti krovinius, kai eismas yra mažesnis, ir netgi privažiuoti arčiau galutinio pristatymo taško dėl tylaus veikimo. Vairuotojams elektriniai sunkvežimiai suteikia geresnę darbo aplinką dėl mažesnių vibracijų ir tylaus veikimo.

Tai priklauso nuo sunkvežimio modelio ir baterijų skaičiaus. Šiuo metu mūsų elektriniai sunkvežimiai paprastai vienu įkrovimu nuvažiuoja iki 300 km, o „Volvo FL Electric“ gali nuvažiuoti iki 450 km. Jei įkraunate per pietų pertrauką, nuvažiuojamas atstumas yra didesnis. Tačiau nuvažiuojamas atstumas labai priklauso nuo kitų faktorių, tokių kaip oras ir vėjo pasipriešinimas, taip pat sunkvežimio svoris ir vairuotojo įgūdžiai. Nuvažiuojamą atstumą ir eksploatavimo laiką galima padidinti naudojant taupaus važiavimo režimus, apmokant vairuotojus ir atidžiai sekti baterijų įkrovimo instrukcijas. Atsižvelgiame į kiekvieno kliento aplinkybes ir sudarome galimus maršrutus bei įkrovimo strategijas. Klientai gali naudoti skaitmeninius įrankius ir stebėti bei planuoti sunkvežimio naudojimą, kad laikui bėgant galėtų efektyviai įkrauti sunkvežimius.

„Volvo Trucks“ padeda klientams planuoti elektrinių sunkvežimių maršrutus, kad jie būtų kuo efektyvesni. Greitis, krovinys, eismo intensyvumas, topografija ir greitojo įkrovimo galimybės – atsižvelgiame į visus šiuos veiksnius. „Volvo Connect“ portale yra maršruto ir nuvažiuojamo atstumo planavimo funkcija, kuri leidžia klientams planuoti maršrutus ir juos persiųsti vairuotojui į sunkvežimio prietaisų skydelį. Tai leidžia lengvai apskaičiuoti nuvažiuojamą atstumą ir suteikia galimybę pristatyti krovinius daugiau kartų, atsižvelgiant į įkrovimo būseną.

Nulinės CO2 emisijos ir žemo triukšmo lygio elektriniais sunkvežimiais galima vežti krovinius nulinės emisijos zonose ir tuo paros laiku, kai sunkvežimiai su tradiciniais jėgos agregatais paprastai negali būti naudojami. Tai gali leisti pristatyti krovinius dažniau ir greičiau per vieną pamainą. Elektrinių sunkvežimių vairavimo patirtis taip pat yra geresnė dėl mažesnių vibracijų ir geresnio atsako. Kadangi nėra išmetamųjų dujų, užtikrinamos geresnės vairuotojų darbo sąlygos ir mažesnis poveikis aplinkai. Be to, elektriniais sunkvežimiais kroviniai gali būti pristatomi į pastatų vidų. Daugelis transporto pirkėjų užsibrėžė ambicingus tikslus dėl nulinės emisijos transporto, o tai galinčių pasiūlyti vežėjų paklausa greičiausiai didės.

Visiškai elektriniai sunkvežimiai idealiai tinka gabenti krovinius miestuose ir aplink juos iš anksto nustatytais maršrutais, kurių pabaigoje sunkvežimis gali grįžti įkrauti baterijas.

 

Išvežiojimas, miestų statybos darbai ir atliekų surinkimas (dažnai miestų ir savivaldybių institucijoms) yra segmentai, kuriuose anksčiausiai pradėta naudoti elektrinius sunkvežimius. Tačiau „Volvo“ sunkiųjų elektrinių sunkvežimių baterijų talpa taip pat galima gabenti krovinius tarp miestų.

 

Šiuo metu kai kurie mūsų elektriniai sunkvežimiai  su viena įkrova gali nuvažiuoti iki 450 km. Jei įkraunate per pietų pertrauką, nuvažiuojamas atstumas yra dar didesnis.

Elektrines transporto priemones su baterijomis ir kuro elementais eksploatuoti įmanoma vis daugiau segmentų. Šiuo metu išimtys yra tolimieji gabenimai (dėl įkrovimo infrastruktūros trūkumo) ir sunkių krovinių gabenimas medienos, statybos ir kasybos sektoriuose.

Iš pradžių į elektrinius sunkvežimius reikės investuoti daugiau nei į panašius dyzelinius modelius, bet juos gali būti pigiau eksploatuoti. Esame pereinamame laikotarpyje nuo iškastinio kuro prie ilgalaikių tvaraus transporto sprendimų ir tikimasi, kad elektrosunkvežių technologijų kaina laikui bėgant mažės. Elektriniai sunkvežimiai iki 50 % efektyviau naudoja energiją už dyzelinius sunkvežimius.

Pervežimo bendrovės pradeda jausti transporto pirkėjų ir galutinių vartotojų spaudimą siūlyti tvaresnius transporto sprendimus. Vis daugiau bendrovių nori sumažinti išmetamo CO2 kiekį ir prisidėti prie tvaresnės visuomenės. Bendrovėms, galinčioms gabenti krovinius į tokias vietas ir tokiu laiku, kurie neįmanomi naudojant dyzelinu varomus sunkvežimius, atsiranda naujų verslo galimybių. Vis daugiau miestų įveda nulinės emisijos zonas, kuriose leidžiama važiuoti tik elektrinėms transporto priemonėms. Taip pat diskutuojama apie mokesčius, kurie padės pereiti prie neutralesnės CO2 atžvilgiu visuomenės.

Atsipirkimo laikas labai priklauso nuo segmento ir rinkos. Elektriniai sunkvežimiai taip pat gali atverti naujų verslo galimybių. Jų ekonominis atsipirkimas didės dėl augančios ekonomikos ir įvairių segmentų tobulėjimo. Mažos kintamos išlaidos padidins pelningumą, kuo dažniau naudojamas sunkvežimis. Kai didelės pradinės investicijos atsipirks, mažos kintamos elektrinių sunkvežimių išlaidos leis pasiekti aukštą pelningumą.

Pelningumas labai priklauso nuo transporto segmento. Elektrinių sunkvežimių pradinė įsigijimo kaina yra didesnė, bet jie taip pat leidžia vežėjams padidinti našumą ir atveria naujų galimybių verslui. Pavyzdžiui, juos galima naudoti ne piko metu, o tai leidžia tenkinti miestų valdžios bei kitų klientų poreikius efektyviau už konkurentus. Mažos kintamos sąnaudos padidins pelningumą, kuo dažniau bus naudojamas sunkvežimis. Kai didelės pradinės investicijos atsipirks, elektrinių sunkvežimių kintamos sąnaudos yra mažos ir tai leis pasiekti aukštesnį pelningumą.

Norėdami sužinoti daugiau apie galimybes, susisiekite su vietiniu energijos tiekėju.

Idealiu atveju elektriniai sunkvežimiai turėtų būti įkraunami per naktį kliento bazėje, kad energijos sąnaudos būtų kuo mažesnės. Be to, turėtumėte kruopščiai planuoti maršrutus, kad kuo geriau išnaudotumėte baterijų įkrovą. Be to, reikia atsižvelgti į tuos pačius dalykus kaip ir naudojant kitų tipų sunkvežimius. Turėtumėte įsitikinti, kad transporto priemonė paruošta konkrečiam darbui, taip pat važiuoti ekonomiškai ir sudaryti techninės priežiūros planą, kad užtikrintumėte geriausią įmanomą našumą ir pelningumą.

Kai kurios ES šalys siūlo tam tikras paskatas, skatinančias naudoti ekologiškesnes technologijas, pavyzdžiui, elektrinius sunkvežimius. Norėdami gauti daugiau informacijos, susisiekite su artimiausiu „Volvo Trucks“ prekybos atstovu.

Energijos kainos įvairiose šalyse labai skiriasi. Paprastai pigiau yra įkrauti sunkvežimį per naktį savo įkrovimo stotelėje. Norėdami rasti geriausią sprendimą tiek finansiniu, tiek poveikio klimatui požiūriu, kreipkitės į vietinį energijos tiekėją.

Tikėtina, kad elektrinės transporto priemonės su akumuliatoriais (BEV) ateityje sudarys didelę miestų ir regioninių gabenimų transporto dalį dėl jų finansinių ir aplinkosauginių pranašumų. Galime drąsiai teigti, kad elektromobilumas įsitvirtins. Ši technologija puikiai pasiteisino autobusuose, automobiliuose ir kitose transporto priemonėse. Transporto pramonėje taip pat paplitusi nuomonė, kad elektriniai sunkvežimiai vaidins labai svarbų vaidmenį atsisakant iškastinio kuro.

Norint palyginti būtina atsižvelgti į abiejų sunkvežimių bendras eksploatavimo sąnaudas. Perėjimas prie elektrinių sunkvežimių transporto bendrovei reiškia didesnes pradines investicijas ir gerokai mažesnes eksploatavimo išlaidas vėliau. Elektriniai sunkvežimiai dažnai taip pat suteikia naujų verslo galimybių, nes jais galima gabenti krovinius į tokias vietas ir tokiu laiku, kurie neįmanomi naudojant iškastiniu kuru varomus sunkvežimius. Vis daugiau miestų įveda nulinės emisijos zonas, kuriose leidžiama važiuoti tik elektrinėms transporto priemonėms. Sprendimo tinkamumas turi būti analizuojamas kartu su vietiniais klientais. Taip pat manome, kad ateityje pradinės investicijos sumažės, nes augant elektromobilumui mažės ir baterijų kaina. 

Transporto pirkėjai gali skatinti perėjimą prie elektrinių sunkvežimių įvairiais būdais. Bendradrabiavimas yra raktas – pasitikėjimą galima kurti atvirai kalbant apie iššūkius, su kuriais susiduria jūsų verslas, ir dalijantis duomenimis. Konkretūs veiksmai, galintys palengvinti perėjimą prie elektrinio transporto, apima ilgesnių sutarčių teikimą įmonėms, naudojančioms elektrosunkvežimius, įkrovimo stotelių įrengimą pristatymo vietose ir lanksčiau planuoti išvykimo ir atvykimo laikus.

Turite klausimą?

Vietinis „Volvo Trucks“ prekybos atstovas atsakys į jūsų klausimą. Užsukite pas juos, paskambinkite arba pasikvieskite juos pas save.