Mažesnės degalų sąnaudos, geresnė aerodinamika ir vairuotojo komfortas. Tai pagrindinės priežastys, nulėmusios sprendimą Europos keliuose leisti naudoti ilgesnes sunkvežimių kabinas. Taisyklės atitinka ES klimato kaitos tikslus ir gali daryti reikšmingą įtaką transporto įmonėms.
Sunkvežimių dizainas Europoje beveik nekito daugelį dešimtmečių. Čia vyrauja trumpanosės kabinos, maksimizuojančios kroviniams tenkantį ilgį junginiuose. Tokios trumpos kabinos su apačioje esančiu varikliu (cab-over engine, COE) dominuoja daugiausia dėl to, kad Europos teisės aktai riboja bendrą transporto priemonės ilgį, kuris apima priekabą ir vilkiką. JAV ilgio ribojimai taikomi tik priekabai, todėl Amerikos keliuose dominuoja ilganosės kabinos.
2020 m. priimti teisės aktų pakeitimai Europoje jau leidžia naudoti ir sunkvežimius su šiek tiek ilgesnėmis kabinomis. Tai atveria galimybę keisti dizainą, dėl kurio sunkvežimiai gali būti aptakesnių formų, saugesni ir patogesni.
„Pritariame tokiems teisės aktams, nes jie suteikia daugiau galimybių dizaino priemonėmis pagerinti kabinų energetinį efektyvumą, o tai bus naudinga ir mūsų klientams, ir aplinkai“, – sako „Volvo Trucks“ naujų gaminių komercializacijos vadovas Tomas Thuresson.