Trucks

Tomas Thuresson
2024-02-13
Technologijos ir inovacijos Degalų efektyvumas Saugumas Vairuotojo pasaulis
Author
Tomas Thuresson
Commercialization Manager New Offer

Kodėl ES leidžia ilgesnes sunkvežimių kabinas ir kodėl tai svarbu jūsų verslui

Mažesnės degalų sąnaudos, geresnė aerodinamika ir vairuotojo komfortas. Tai pagrindinės priežastys, nulėmusios sprendimą Europos keliuose leisti naudoti ilgesnes sunkvežimių kabinas. Taisyklės atitinka ES klimato kaitos tikslus ir gali daryti reikšmingą įtaką transporto įmonėms.

 

Sunkvežimių dizainas Europoje beveik nekito daugelį dešimtmečių. Čia vyrauja trumpanosės kabinos, maksimizuojančios kroviniams tenkantį ilgį junginiuose. Tokios trumpos kabinos su apačioje esančiu varikliu (cab-over engine, COE) dominuoja daugiausia dėl to, kad Europos teisės aktai riboja bendrą transporto priemonės ilgį, kuris apima priekabą ir vilkiką. JAV ilgio ribojimai taikomi tik priekabai, todėl Amerikos keliuose dominuoja ilganosės kabinos.

 

2020 m. priimti teisės aktų pakeitimai Europoje jau leidžia naudoti ir sunkvežimius su šiek tiek ilgesnėmis kabinomis. Tai atveria galimybę keisti dizainą, dėl kurio sunkvežimiai gali būti aptakesnių formų, saugesni ir patogesni.

 

„Pritariame tokiems teisės aktams, nes jie suteikia daugiau galimybių dizaino priemonėmis pagerinti kabinų energetinį efektyvumą, o tai bus naudinga ir mūsų klientams, ir aplinkai“, – sako „Volvo Trucks“ naujų gaminių komercializacijos vadovas Tomas Thuresson.

Nauda aplinkai ir transporto sektoriui

Pagal naujuosius teisės aktus sunkvežimių gamintojams leidžiama pailginti sunkvežimių kabinas nesumažinant kroviniams skirtos erdvės*. Patobulintas dizainas ir geresnės aerodinaminės savybės padės mažinti degalų sąnaudas. Tai bus naudinga aplinkai ir padės mažinti vežėjų veiklos išlaidas. Mažesnės degalų sąnaudos reiškia ir mažesnes CO2 emisijas, taigi šis reglamentas padeda siekti ir ES klimato tikslų.

 

Dr. Philas Martinas, Jungtinėje Karalystėje įsikūrusios ne pelno siekiančios konsultacinės įmonės TRL transporto saugos vadovas, aktyviai dalyvavo moksliniuose tyrimuose, kurie lėmė Europos teisės akktų pakeitimus:

 

„Sunkvežimių aerodinamikos gerinimo poreikis ir ES dekarbonizacijos tikslai paskatino atnaujinti reglamentus. Taip pat buvo svarbu užtikrinti, kad patvirtinus tokius kabinos ilgio pakeitimus nekiltų daugiau rizikų neapsaugotiems eismo dalyviams. Tai tapo galimybe pagerinti sunkvežimių saugumą pėsčiųjų ir dviratininkų atžvilgiu“, – sako jis.

Nauji teisės aktai atveria galimybes keisti dizainą, dėl to sunkvežimiai gali tapti aerodinamiškesni, saugesni ir patogesni.

Geresnis matomumas ilgesnėse kabinose

Nors viskas prasidėjo nuo geresnės aerodinamikos poreikio, didesnis tiesioginis matomumas taip pat tapo naujos kabinos dizaino pranašumu. Dėl ilgesnio kabinos priekio vairuotojas lengviau mato prieš sunkvežimį esančius pėsčiuosius, nes jie yra šiek tiek toliau.

 

Kokia naujos kabinos dizaino nauda vairuotojams?

Šie teisės aktai gali padidinti vairuotojo komfortą, kadangi transporto įmonės turės galimybę pasirinkti erdvesnes kabinas. Tai gali pagerinti darbo sąlygas ir padidinti sunkvežimių vairuotojų pasitenkinimą darbu.

 

„Manau, kad vežėjai turės daugiau galimybių sustiprinti savo pozicijas klientų bei darbuotojų atžvilgiu. Pasirinkę sunkvežimius su  patobulintu kabinos dizainu, jie galės pasiūlyti saugesnes, labiau aplinką tausojančias transporto priemones bei geresnes darbo sąlygas. Tikėtina, kad eksploatacinės išlaidos taip pat mažės dėl mažesnių degalų sąnaudų, ypač tolimuosiuose reisuose, o draudimo įmokos - dėl sumažėjusių eismo įvykių“, – sako dr. Philas Martinas. 

MASĖS IR MATMENŲ DIREKTYVA

Bendros sunkiųjų krovininių transporto priemonių taisyklės ES nustatytos Tarybos direktyvoje 96/53/EB, populiariai vadinamoje Masės ir matmenų direktyva. Vėliau direktyva buvo iš dalies pakeista Direktyva (ES) 2015/719LTSprendimu (ES) 2019/984LT ir Reglamentu (ES) 2019/1242LT. Pakeitimai reiškia, kad transporto priemonės ar transporto priemonių junginiai gali viršyti didžiausius nurodytus ilgius, „jei jų kabinos pagerins aerodinamines charakteristikas, energijos vartojimo efektyvumą ir saugumą“. 

CHRONOLOGIJA

1985: ES pristato pirmąją direktyvą dėl komercinių transporto priemonių masės ir matmenų, kuria siekiama suderinti taisykles visose valstybėse narėse.
1996: ES priima direktyvą, nustatančią didžiausius tam tikrų kategorijų komercinių transporto priemonių matmenis.
2015: ES pristato direktyvą dėl sunkvežimių, naudojamų tarptautiniams gabenimams, svorio ir matmenų, kuriais siekiama toliau derinti taisykles ir užtikrinti vienodas sąlygas visose valstybėse narėse.
2020: ES įgyvendina naujus teisės aktus, leidžiančius pailginti sunkvežimių kabinas, pabrėžiant degalų vartojimo efektyvumą, vairuotojo patogumą ir saugumą.

Sužinokite daugiau apie teisės aktus, kurie daro įtaką transporto įmonėms:

Atnaujintas ES bendrasis saugumo reglamentas (BSR). Sužinokite daugiau apie aerodinamikos svarbą ir jos poveikį degalų sąnaudoms. Jei domina erdviių kabinų galimybės, žiūrėkite vaizdo įrašą.

 

 

* Teisės aktai nenumato tikslaus ilgio apribojimo, o nurodo trimatį brėžinį, nurodytą teisiniame tekste – trimatis kabinos matmuo.