Trucks

Pasitikrinkite: ar elektriniai sunkvežimiai tinka jums?

Robert Celec
2024-07-15
Technologijos ir inovacijos Elektromobilumas Alternatyvūs degalai
Author
Robert Celec
Commercial & Product Specialist Electric, Volvo Trucks

Geresnės baterijos, ilgesnis nuvažiuojamas atstumas, daugiau įkrovimo stotelių ir augantys nulinės emisijos reikalavimai: pramonės tendencijos rodo, kad ir toliau sieksime pereiti prie elektros. Dabar kiekvienam vežėjui laikas pasitikrinti: ar elektrinis sunkvežimis jau yra realus pasirinkimas jų veiklai?

Vos per kelerius metus vidutinės galios elektrinio sunkvežimio įveikiamas atstumas išaugo daugiau nei dvigubai – nuo ​​maždaug 200 km iki 450 km šiandien.
 

Tuo pat metu daugelyje šalių daugėja viešų įkrovimo stotelių; kai kurių šalių vyriausybės siūlo subsidijas ir paskatas alternatyviems degalams, o baterijų technologijos ir toliau tobulėja. Su kiekvienu žingsniu į priekį elektriniai sunkvežimiai gali patenkinti vis daugiau vežėjų poreikių.
 

Iki 2024 m. birželio elektriniai „Volvo“ sunkvežimiai yra parduoti 45 šalyse, šešiuose žemynuose ir iš viso nuvažiavo jau daugiau nei 80 mln. km  
 

Pasitikrinkite:
Ar galite pereiti prie elektrinių sunkvežimių šiandien?

Štai keli klausimai, kurie gali padėti jums pasirinkti:

Jei atsakymas yra „taip“, perėjimas prie elektrinio transporto turėtų būti gana paprastas ir nesudėtingas. Vieno nakties įkrovimo turėtų pakakti, kad mieste dirbantis elektrinis sunkvežimis galėtų užbaigti kasdienius gabenimus prieš grįždamas į bazę. Regioninių pervežimų sunkvežimiui gali prireikti papildomos įkrovos.

Tačiau, net jei atsakymas yra „ne“, naudoti elektrinį sunkvežimį įmanoma, jei yra galimybė papildomai įkrauti baterijas sunkvežimio maršrute. Pavyzdžiui, 45 minučių įkrovimo per vairuotojo pertrauką – priklausomai nuo įkrovimo stotelės galios – gali pakakti, kad elektrinio sunkvežimio nuvažiuojamas atstumas padidėtų iki 500-600 km per dieną.

Turėdami savo įkrovimo infrastruktūrą galite pilnai įkrauti transporto priemonę per naktį ir, atsižvelgiant į maršrutą, įkrauti ir dieną.

 

Pavyzdžiui, Švedijos vežėjas „Mattson Åkeri“ turi dvi greitojo įkrovimo stoteles savo sandėlyje ir gali eksploatuoti 74 tonų masės junginį iki 12 valandų per dieną, įkraudamas baterijas vairuotojo pertraukos metu.

Nors viešųjų įkrovimo stotelių tinkamų sunkiasvoriams sunkvežimiams vis dar mažai, daugelyje šalių tinklas sparčiai auga.

Viena strategiškoje vietoje įrengta įkrovimo stotelė gali ženkliai padidinti sunkvežimio nuvažiuojamą atstumą. Ieškokite viešų įkrovimo vietų savo maršrutuose ir stebėkite naujausią informaciją apie vietinius pokyčius. Taip pat galiote susisiekti su artimiausiu Volvo Trucks atstovu ir gauti patarimų ir naujienų.

Jei jūsų kelyje nėra viešųjų įkrovimo stotelių, galbūt galite pakeisti maršrutą?

 

Maršrutų planavimas gali ne tik padėti elektrifikuoti parką, bet ir energiją naudoti efektyviau.

 

Pavyzdžiui, energijos regeneracija nuokalnėse ir stabdant yra veiksmingas būdas padidinti elektrinio sunkvežimio nuvažiuojamą atstumą, kai kurie vežėjai pertvarko savo maršrutus, kad išnaudotų kinetinę energiją kuo daugiau. Pavyzdžiui, aukščiausią maršuto tašką palieka pabaigoje. Nauda dar didesnė, jei sunkvežimis yra pilnai pakrautas.

Optimalus laikas įkrauti elektrinį sunkvežimis yra sustojimų metu, pavyzdžiui, kai kraunamas krovinys arba per vairuotojo pertrauką. Jei tokiose vietose galite įkrauti baterijas, galite padidinti elektrinio sunkvežimio nuvažiuojamą atstumą neprarasdami laiko.

 

Geras planavimas gali padėti suderinti vairuotojo pertrauką su sustojimu įkrovimo stotelėje. Taip pat verta pasidomėti, kaip bendradarbiaujant su klientais ir partneriais galėtumėte užsitikrinti įkrovimą pristatymo vietose.

Lengviausia pereiti prie elektrinių sunkvežimių yra vežėjams, kurie dažniausiai pervežimus vykdo reguliariais maršrutais. Juose nesunku planuoti ir lengviau įdiegti įkrovimo vietas, kai tiksliai žinote, kur ir kada transporto priemonė sustos.

 

Geri pavyzdžiai yra komunalinės paslaugos ir pristatymai miestuose. Tačiau jei dirbate su regioniniais ir tolimaisiais gabenimais, taip pat galite svarstyti elektrinius sunkvežimius, jei maršrute yra įkrovimo stotelių.

 

Pavyzdžiui, Švedijos vežėjui „Börje Jönsson Group“ su  elektra varomu sunkvežimiu pavyko įveikti beveik 1000 km per dieną, šešias dienas per savaitę, dvejus metus. Iš viso jie jau nuvažiavo 500 000 km.

Turint tik vieną greitojo įkrovimo stotelę elektriniai sunkvežimiai, važiuojantys uždarose vietose, pavyzdžiui, kasyklose, uostuose ar statybvietėse, gali veikti visą parą.

Jūros krovinių ir logistikos bendrovė DFDS sėkmingai išbandė elektrinius sunkvežimius visos Europos uostuose ir išplės savo elektrinių sunkvežimių parką iki 225 transporto priemonių.

Vis daugiau miestų ir savivaldybių visame pasaulyje kuria nulinės ir mažos emisijos zonas, dėl kurių bus griežtai apriboti ar net visiškai uždrausti dyzeliniais varikliais varomi sunkvežimiai.

Kai kurie didieji miestai, tokie kaip Paryžius, Atėnai, Madridas, Roterdamas ir Stokholmas, planuoja uždrausti dyzelines transporto priemones savo miestų centruose jau nuo 2025 m. Jei jūsų sunkvežimiai dirba tokiose zonose, perėjimas prie elektrifikavimo galėtų būti paprasčiausias sprendimas išlaikyti jūsų verslą.

Visoje Europoje, Šiaurės Amerikoje ir Azijoje vyriausybės siūlo įvairias subsidijas, kad paskatintų vežėjus investuoti į elektrinius sunkvežimius.

 

Šiuo metu yra 16 ES šalių , kurios šiuo metu siūlo skirtingas subsidijas, kurios gali padėti įsigyti elektrinį kainą sunkvežimį. Pavyzdžiui, Suomijoje vyriausybė siūlo paskatas nuo €6,000 iki €50,000 eurų. Šiaurės Amerikoje Kanada siūlo paramą vidutinėms ir sunkiosioms nulinės emisijos transporto priemonėms (iMHZEV) siūlo iki 200 000 CAD už vieną transporto priemonę. Tai tik keli žinomi pavyzdžiai iš daugelio.

Daugiau nei 5 000 kompanijų visame pasaulyje yra nustačiusios mokslu pagrįstus tikslus sumažinti CO2 kiekį – daugiau nei pusė jų yra įsipareigojusios „grynajam nuliui“.

Kad šį tikslą pasiektų, daugeliui bendrovių jų tiekimo grandinėse reikės nulinės emisijos transporto. Patikrinkite, kokius tikslus yra nustatę jūsų dabartiniai ir potencialūs klientai. Ateinančiais metais galimybė teikti nulinės emisijos transporto paslaugas gali tapti esminis sandorio sudarymo arba nutraukimo veiksnys.

Energijos šaltiniai, kurie naudojami elektrai gaminti, yra viena svarbiausių gyvavimo ciklo vertinimo (LCA) dalis. Jei galite naudoti elektrą iš atsinaujinančių energijos šaltinių  (vėjo, saulės ar vandens energijos), galite maksimaliai sumažinti elektrinio sunkvežimio poveikį aplinkai ir pasiūlyti savo klientams nulinės emisijos transportą. Taip pat daugelis įmonių įsirengia saulės baterijas savo teritorijoje, kad užtikrintų pigią atsinaujinančią energiją savo transporto parkui.

Nors elektrinio sunkvežimio kaina vis dar yra neabejotinai didesnė už jo dyzelinį analogą, bendra nuosavybės kaina (TCO) gali pasirodyti daug žemesnė.

Kai atsižvelgsite į mažesnį energijos kiekį ir visas taikomas subsidijas, įmanoma, kad elektrinis sunkvežimis gali būti ekonomiškesnis pasirinkimas nei dyzelinis.

Elektriniai sunkvežimiai jau gali būti pritaikomi daug platesniam maršrutų ir segmentų spektrui, nei daugelis žmonių galvoja.“

„Elektriniai sunkvežimiai jau gali būti pritaikomi daug platesniam maršrutų ir segmentų spektrui, nei daugelis žmonių galvoja“, – sako Robertas Celecas, „Volvo Trucks“ elektrinių produktų komercializacijos specialistas. „Net ir su ribotu nuvažiuojamu atstumu vis dažniau matome, kad elektriniai sunkvežimiai naudojami didesniems atstumams įveikti, eksploatuoti ilgą laiką ir vežti sunkiausius krovinius.

 

Jei norėtumėte daugiau sužinoti apie elektrinius sunkvežimius, jums gali būti įdomu paskaityti:

 

Susiję straipsniai