×

Bandymuose vardan saugumo daužomi elektriniai „Volvo“ sunkvežimiai

| 4 min.
Kas atsitinka, kai elektrinis sunkvežimis atsitrenkia į kitą sunkvežimį? Arba nuslysta nuo kelio ir apvirsta važiuodamas dideliu greičiu? „Volvo Trucks“ saugumo direktorė Anna Wrige Berling pasakoja, kaip kuriant elektrinius sunkvežimius tikrinamas atsparumas smūgiams.
„Volvo“ elektriniai sunkvežimiai – patikrinti per susidūrimų bandymus dėl saugumo

Elektrinius sunkvežimius galima vis dažniau pamatyti keliuose. Viena iš svarbiausių „Volvo Trucks“ vertybių yra saugumas, todėl kompanijos elektriniai sunkvežimiai yra sukurti taip, kad būtų tokie pat saugūs kaip ir visi kiti sunkvežimiai. Vienas iš kertinių saugumo aspektų yra atsparumas smūgiams, todėl transporto priemonės kuriamos taip, kad būtų kuo mažiau paveikios gniuždymo jėgoms.


„Volvo“ elektrinių sunkvežimių kabinos yra identiškos mūsų dyzeliniams sunkvežimiams, ir jos buvo kruopščiai išbandytos, siekiant užtikrinti atsparumą smūgiams. Elektriniuose sunkvežimiuose taikomos tos pačios pažangios saugumo funkcijos, skirtos užkirsti kelią nelaimingiems atsitikimams“, – sako Anna Wrige Berling, „Volvo Trucks“ saugumo direktorė.


Virtualus modeliavimas ir išsamūs susidūrimų bandymai

Elektriniai sunkvežimiai gamintojams kelia specifinius saugumo iššūkius, daugiausia susijusius su elektromobilumo sistema ir 600 V traukos baterijomis. Svarbu iki minimumo sumažinti trumpojo jungimo ir cheminių medžiagų nuotėkio rizikas.


„Volvo Trucks“ taiko virtualųjį modeliavimą, atlieka nuodugnius skaičiavimus ir išsamius susidūrimo bandymus, kad patikrintų elektrinių sunkvežimių saugumą avarijos atveju.


„Skaičiavimai ir virtualusis modeliavimas yra pagrindas kuriant ir tikrinant saugų mūsų elektrinių sunkvežimių dizainą. Tokiu būdu galime išbandyti įvairius scenarijus ir parametrus. Siekdami patikrinti modeliavimo rezultatus, taip pat atliekame realius sunkvežimių susidūrimo bandymus“, – sako Anna Wrige Berling.

Anna Wrige Berling , „Volvo Trucks“ saugumo direktorė.

Realias situacijas kelyje atspindintys susidūrimų bandymai

Susidūrimų bandymai imituoja realias eismo situacijas ir jais siekiama patikrinti reikalavimus dėl elektros, cheminės ir priešgaisrinės saugos. „Nuodugnių susidūrimo bandymų tikslas – sumažinti gaisro ir cheminių medžiagų nuotėkio riziką tikrinant, ar baterijos ir elektros komponentai avarijos metu lieka savo vietose ir ar išsijungia aukštos įtampos sistema“, – aiškina ji.


Su „Volvo FM Electric“ buvo atlikti trijų tipų susidūrimo bandymai. Jų rezultatai patvirtino virtualiojo modeliavimo metu gautus rezultatus. 

 

Šoninis susidūrimas. Atliekant šį bandymą vežimėlis, imituojantis lengvąjį automobilį, atsitrenkia į sunkvežimio šoną, kuriame sumontuotos traukos baterijos. Bandymas patvirtino, kad baterijų blokai su moduliais ir elementais yra gerai apsaugoti ir išlieka savo vietoje net veikiami didelės jėgos.

Apsivertimas. Šio bandymo metu sunkvežimis apsiverčia – tai dažna sunkvežimio avarija. Bandymu tikrinama, ar išsijungia aukštos įtampos sistema, kad būtų iki minimumo sumažintas pavojus vairuotojo ir gelbėjimo komandos saugumui. 

 

Susidūrimas su kliūtimi. Tai toks susidūrimas, kai sunkvežimis atsitrenkia į kliūtį, imituojančią kito sunkvežimio galą. Testo metu vertinama, ar po kabina esantys elektros komponentai bei instaliacija lieka savo vietose, ir ar neįvyks trumpasis jungimas, galintis sukelti gaisrą ar kitas pavojingas situacijas.

„Volvo Trucks“ yra pirmasis sunkvežimių gamintojas pasaulyje, siūlantis visą serijiniu būdu gaminamų elektrinių sunkvežimių gamą.

„Būdami pirmtakais, jaučiame didelę atsakomybę užtikrinti, kad perėjimas prie iškastinio kuro nenaudojančio elektrinio transporto nekeltų pavojaus vairuotojų, gelbėjimo komandų ir visų kitų eismo dalyvių saugumui“, – sako Anna Wrige Berling, „Volvo Trucks“ saugumo direktorė. 

 

Žiūrėkite elektrosunkvežių susidūrimo bandymus:
 

 

Sužinokite daugiau apie tipines sunkvežimių avarijas ir mūsų elektrinius sunkvežimius.

Susiję straipsniai