Įprasto dyzelinio sunkvežimio sandaroje yra 47 % plieno, kurį gaminant išskiriamas CO2 kiekis siekia apie 44 %. Tačiau kokie pokyčiai įvyktų, jei viso plieno gamyboje ženkliai sumažėtų CO2 emisija?
2025 m. „Volvo Trucks“ pradės naudoti su mažesne CO2 emisija pagamintą plieną gamyboje daug didesniu mastu. Tai yra didelis žingsnis į priekį siekiant iki 2040 m. neutralizuoti poveikį klimatui tiekimo grandinėje.
Naujasis su maža CO2 emisija pagamintas plienas gaminamas naudojant perdirbtas medžiagas ir elektros energiją iš atsinaujinančių šaltinių, todėl emisijos kiekis yra maždaug 80 % mažesnis, lyginant su įprastu plienu.
Nuo kitų metų su mažesne CO2 emisija pagamintas plienas bus naudojamas maždaug 12 000 „Volvo FH“ ir „Volvo FM“ sunkvežimių rėmams, ir sumažins maždaug 6 600 t CO2. Tai atitinka numatomą metinę 910 Europos piliečių išskiriamą CO2 emisiją.
„Volvo Trucks“ siekia ambicingų emisijos mažinimo tikslų, įskaitant neutralų poveikį klimatui tiekimo grandinėje, todėl įprasto plieno alternatyva su mažesne CO2 emisija yra itin svarbi.
„Plienas yra pagrindinė sunkvežimio konstrukcinė medžiaga, kurios gamyba yra intensyviausia klimato požiūriu, todėl mažesnės CO2 emisijos plieno naudojimas serijinėje gamyboje yra tikrai svarbus siekiant mūsų tvarumo tikslų“, – sako „Volvo Trucks“ produkto architektas Håkanas Björklundas.
2022 m. „Volvo Trucks“ tapo pirmuoju gamintoju pasaulyje, naudojusiu plieną, kuriam pagaminti nenaudotas iškastinis kuras. Šis plienas buvo pagamintas naudojant naują technologiją, kur geležies rūdos redukcijos procese vietoj anglies naudojamas vandenilis, taip pašalinant CO2 emisiją. Tačiau ši technologija vis dar kuriama ir dar nėra komerciškai prieinama plačiu mastu. „Volvo Trucks“ taip pat ieško būdų, kaip panaudoti perdirbtą plieną, kad sumažintų savo sunkvežimių anglies dioksido pėdsaką jau šiandien.
Prieš pradėdami gamybą iš naujos plieno alternatyvos, „Volvo Trucks“ turėjo jį išbandyti ir patikrinti jo kokybę. „Žvelgiant iš technologijų pusės, mums reikėjo daugiau sužinoti apie plieną“, – aiškina „Volvo Trucks“ vyriausiasis inžinierius Harsha Ar. „Dėl perdirbtų komponentų šiek tiek skiriasi jo savybės. Tada turėjome jį patikrinti ir įsitikinti, kad jis atitinka visus mūsų vidinius patvarumo ir paviršiaus apdorojimo reikalavimus, o jo savybės yra kaip įprasto plieno. Tik tada nusprendėme jį pradėti naudoti gamyboje.“
Naujojo plieno, kaip naujai sukurto gaminio, kiekis vis dar yra nedidelis. Tačiau tiekėjui didinant visų rūšių plieno gamybos apimtis, „Volvo Trucks“ tikisi jo naudoti daugiau ir juo pakeisti įprastą plieną.
„Mūsų strategija buvo pradėti naudoti vieno storio plieną atliekant bandymus, bet planas visada buvo padidinti mastą, jei rezultatai bus sėkmingi“, – sako Harsha. „Dabar, kai daugiau žinome apie plieną ir jis buvo patikrintas, kitas žingsnis yra naudoti įvairių rūšių ir storių plieną ir juo pakeisti plieną įvairiose sunkvežimio detalėse. Planas jau ruošiamas.“
Sėkmingi su maža CO2 emisija pagaminto plieno naudojimo rezultatai pašalino vieną iš didžiausių kliūčių siekiant pagaminti sunkųjį sunkvežimį su nuline emisija. Tai įgyvendinusi „Volvo Trucks“ žengia svarbų žingsnį į priekį savo klimato tikslų link.
Sužinokite daugiau apie kitas „Volvo Trucks“ iniciatyvas, skirtas pasiekti nulinę CO2 emisiją iki 2040 m. :
● kaip „Volvo Trucks“ mažina CO2 emisiją sunkvežimių centruose;
● kaip žiedinės gamybos dalys gali prisidėti prie tvaresnės veiklos;