Daugeliui įmonių elektrinio sunkvežimio kaina vis dar gali būti kliūtis. Gera naujiena yra tai, kad jau yra keletas būdų, kaip sumažinti išlaidas ir galbūt padaryti elektrinius sunkvežimius prieinamesniais.
Nors tikimasi, kad elektrinių sunkvežimių kaina ir toliau mažės, realybė tokia, kad daugeliui įmonių kainų skirtumas tarp dyzelinių ir elektrinių sunkvežimių vis dar yra labai didelis. Tačiau svarbu atsižvelgti ne tik į pirkimo kainą.
Yra ir kitų veiksnių, kurie pagerina elektrinio sunkvežimio ekonominį efektyvumą, ir veiksmų, kuriais įmonė gali padidinti jų finansinį perspektyvumą.
1. Ar apskaičiavote bendrą nuosavybės kainą (TCO)?
Pirmiausia apibrėžkime realias elektrinio sunkvežimio išlaidas. Vienas didžiausių privalumų yra degalų taupymas ir, priklausomai nuo dyzelino ir elektros kainos jūsų rinkoje, vien šios sutaupytos lėšos gali kompensuoti didelę dalį sunkvežimio kainos. Kuo daugiau sunkvežimis nuvažiuos, tuo daugiau sutaupysite.
Be to, nors šiuo metu elektrinių ir dyzelinių sunkvežimių aptarnavimo ir priežiūros sąnaudos yra beveik vienodos, tikimasi, kad ateityje elektriniam transportui jos sumažės. Taip yra todėl, nes elektrinės pavaros sistemose yra mažiau judančių dalių, palyginus su vidaus degimo varikliais, o tai reiškia, kad komponentai gauna mažesnę apkrovą.
„Apskaičiavę elektrinio sunkvežimio bendras naudojimo sąnaudas, galite nustebti, koks perspektyvus jūsų verslui yra elektrinių transporto priemonių pasirinkimas“, – sako Johanas Larssonas, „Volvo Trucks“ elektromobilumo verslo plėtros viceprezidentas. „Net jei šiuo metu tai nėra ekonomiškai efektyvu, elektrinių sunkvežimių TCO parametrai vis gerėja.“
Sužinokite daugiau apie tai, kaip alternatyvūs degalai keičia sunkvežimių TCO.
2. Ar yra kokių nors mokesčių lengvatų ar vyriausybės paskatų, kuriomis galite pasinaudoti?
Daugelyje šalių vyriausybės siūlo paskatas ir subsidijas, kad padėtų įmonėms investuoti į elektrinius sunkvežimius. Pavyzdžiui, Prancūzijos vyriausybė siūlo ekologines naudas, kad paskatintų pirkti elektrinius sunkvežimius. Australijos vyriausybės Ateities kuro fondas buvo išplėstas, įtraukiant dotacijas, skirtas remti tolimųjų reisų ir sunkiasvorių transporto priemonių elektrifikavimą.
Lietuvoje taip pat jau galite gauti paramą iki 50 000 Eur elektriniam sunkvežimiui įsigyti bei paramą įrengti viešai prieinamas įkrovimo stoteles sunkiajam transportui. Daugiau informacijos galite rasti Aplinkos projektų valdymo agentūros puslapyje.
Kitose šalyse vyriausybės baudžia iškastinio kuro naudojimą, įvesdamos CO2 pagrįstas kelių rinkliavas, pavyzdžiui Vokietijos atnaujinta MAUT kelių rinkliavų sistema. Kelios kitos ES šalys siekia įvesti savo CO2 pagrįstas kelių rinkliavas.
„Paskatos yra naudingos rinkų elektrifikavimo kelionės pradžioje, nes jos gali padėti spręsti klausimus ir judėti tinkama linkme“, – sako Johanas. „Tačiau kai elektrosunkvežių daugės, vyriausybės greičiausiai pereis prie mokesčių pagrįstų sprendimų, kurie baudžia už iškastinio kuro naudojimą. Bet kuriuo atveju šios iniciatyvos prisidės prie to, kad elektriniai sunkvežimiai taptų ekonomiškesni, palyginti su dyzeliniais analogais.
Perėjimas nuo dyzelino prie elektros keičia daugelį ekonominių sunkvežimių nuosavybės veiksnių bei gali keisti ir finansavimo sąlygas.
Patyręs finansinių paslaugų teikėjas gali padėti išspręsti elektrinių sunkvežimių nuosavybės klausimus. Nuo tradicinių finansavimo ar lizingo galimybių iki lankstesnių paslaugų modelių – yra daug būdų įsigyti elektrinius sunkvežimius, kurie tinka jūsų verslui. Be to, dirbdami su patikimu partneriu užtikrinsite, kad visos galimos vyriausybės subsidijos ir paskatos bus įtrauktos į jūsų finansavimo planą ir galite gauti paramą įkrovimo infrastruktūrai bei kitiems unikaliems elektrosunkvežių poreikiams.
Sužinokite daugiau apie Volvo Financial Services sprendimus elektromobilumui.
Kadangi daugelis transporto įmonių ir vežėjų susiduria su panašiais iššūkiais, galbūt yra galimybių bendradarbiauti sprendimų paieškoje? Kai kuriais atvejais konkuruojančios bendrovės kartu investavo į įkrovimo infrastruktūrą, kad pasidalytų investicijų išlaidas.
Pavyzdžiui, Nyderlandų gabenimo įmonė „Millenaar & van Schaik“ investuoja į dvi įkrovimo stotis: vieną pagrindiniame sandėlyje ir kitą vienoje iš projekto vietų, o klientas investavo į „WattHub“, didžiausią greitojo sunkvežimių įkrovimo stotelę pasaulyje. Tai leidžia vairuotojams naudoti įkrovimo stoteles, kurių įkrovimo greitis siekia iki 250 kW, naudojant 100 % tvariai pagamintą elektros energiją.
Daugelyje rinkų elektrinių sunkvežimių parkas yra didelis konkurencinis pranašumas. Viešieji konkursai ir stambūs transporto pirkėjai vis dažniau prašo nulinės emisijos transporto, ir tai yra didžiulė galimybė. Pavyzdžiui, „H. Van Wijk Transport“ pradėjo perėjimą prie elektrinių sunkvežimių, kai pastebėjo, kad nulinės emisijos transportas tampa vis paklausesnis, o tada neilgai trukus laimėjo konkursą, kurį paskelbė Amsterdamo miesto savivaldybė.
Elektriniai sunkvežimiai taip pat gali būti naudojami siekiant sukurti vis daugiau mažai taršių (LEZ) ir nulinės emisijos zonų (ZEZ) įvairiuose pasaulio miestuose. Numatoma, kad iki 2025 m. Europoje bus daugiau negu 500 mažai taršių zonų. Tuo tarpu daugelis miestų planuoja uždrausti dyzelino naudojimą centrinėse dalyse, įskaitant Stokholmą, Paryžių, Atėnus, Madridą ir Londoną.
„Elektrinėmis transporto priemonėmis galima patekti į zonas ir atlikti užduotis, kurios vis labiau atskiriamos nuo įprastų dyzelinių sunkvežimių“, – sako Johanas. „Jos gali būti naudojamos gyvenamuosiuose rajonuose ir mažo triukšmo zonose, taip pat gali būti atlikti pristatymus naktį.“ Jei esate vieni iš pirmųjų elektrifikavę savo sunkvežimių parką, esate pasirengę išnaudoti visas šias naujas galimybes.“
Sužinokite daugiau apie elektrinius sunkvežimius ir kokią naudą jie gali suteikti jūsų verslui: