Trucks

Dujinių sunkvežimių technologijos

Danielis Bergstrandas
2025-03-21
Alternatyvūs degalai
Author
Danielis Bergstrandas
H2-ICE ir kuro elementų gaminių skyriaus vadovas

Dujomis varomų sunkvežimių paklausa didėja. Transporto įmonėms jie gali būti patogus sprendimas, leidžiantis sumažinti CO2 pėdsaką ir išlaikyti našumą. Tačiau ar visi dujomis varomi sunkvežimiai yra vienodi?

Visame pasaulyje automobilių ir transporto sektoriuose jaučiamas vis didesnis spaudimas mažinti išmetamo CO2 kiekį. Tai skatina įvairios  suinteresuotosios šalys, klientai ir politikos formuotojai. Reaguodami į tai, „Volvo Trucks“ kuria įvairias technologijas, apimančias vandenilio kuro elementus ir elektrosunkvežius. Be to, auga „Volvo Trucks“ gaminamų dujinių sunkvežimių paklausa, nes jie yra puiki alternatyva tiems, kurie ieško būdo sumažinti CO2 čia ir dabar.
 

Du dujinių variklių tipai

Dauguma rinkoje esančių dujomis varomų sunkvežimių yra pagrįsti „Otto“ ciklo varikliu, kuris iš esmės yra kibirkštinio uždegimo benzininis variklis. Ši technologija jau plačiai naudojama lengvuosiuose automobiliuose. Tačiau tokiuose sunkvežimiuose dėl mažesnio variklio suspaudimo laipsnio yra galios ir sukimo momento ribojimų, kurie yra svarbūs gabenant sunkius krovinius bei važiuojant į įkalnę.

„Volvo Trucks“ pasirinko dyzelinio variklio pritaikymą dujų naudojimui. Čia pagrindinis elementas yra HPDI (aukšto slėgio tiesioginis įpurškimas*) technologija: nedidelis kiekis degalų yra įpurškiamas siekiant pradėti uždegimą suspaudimu prieš pat panaudojant dujas. Taikant šią technologiją galima pasiekti aukštą suspaudimo laipsnį, kuris lemia didesnį energijos panaudojimo efektyvumą, mažesnes degalų sąnaudas ir didesnę variklio galią. Su šia technologija dujiniai „Volvo“ sunkvežimiai gali gabenti sunkius krovinius ir įveikti stačias įkalnes išlaikydami greitį, o jų našumas prilygsta dyzeliniams analogams. 

Dujomis varomi sunkvežimiai yra naudingi vežėjams, nes jie leidžia išlaikyti našumą ir suderinti mažesnę bendrą nuosavybės kainą su mažesne CO2 emisija.

Įprastos dujos ar biodujos – kodėl varikliui nesvarbu

Galima rinktis iš įvairių dujų rūšių. Tačiau daugelis įmonių renkasi dujinius sunkvežimius, kurie pritaikyti LNG (SkGD, suskystintoms gamtinėms dujoms). Tokie sunkvežimiai gali važiuoti įprastomis LNG arba bio-LNG, dar vadinamomis biodujomis, biometanu arba atsinaujinančiomis dujomis (RNG). LNG dujos gali sumažinti išmetamo CO2 kiekį iki 20 %, lyginant su dyzelinu. O bioLNG yra neiškastinės dujos, gaminamos iš organinių atliekų, leidžiančios su mažomis investicijomis praktiškai pašalinti CO2 emisiją. Tai ypač aktualu rinkose, kuriose taikomos mokesčių lengvatos ir vyriausybės subsidijos degalams iš atsinaujinančiųjų energijos išteklių.

 

Dujinių sunkvežimių pranašumas yra tas, kad nėra skirtumo, kaip jie naudoja įprastas gamtines dujas ar pagamintas iš atsinaujinančių šaltinių. Juose gali būti sklandžiai naudojami abiejų tipų degalai – juos netgi galima maišyti. Nemažai vežėjų jau ketina keisti dyzelinius sunkvežimius dujomis varomais sunkvežimis, kad sumažintų išmetimo CO2 kiekį. Tai tikrai jiems naudinga, nes šie sunkvežimiai leidžia suderinti mažą bendrąją nuosavybės kainą su CO2 pėdsako mažinimu ir kartu išlaikyti našumą.

 

Sužinokite daugiau apie „Volvo Trucks“ dujomis varomų sunkvežimių gamą. Jums taip pat gali būti įdomu paskaityti:

●    Ar sunkvežimių sektoriuje bioSkGD vertinamos kaip potencialūs būsimi degalai?

●  Kokia SGD ateitis?

●   Ar dujiniai sunkvežimiai atitinka tolimųjų gabenimų poreikius?

●   Suskystintų gamtinių dujų degalų privalumai

HPDI sistemos tiekėja – technologijų tiekimo įmonė „Cespira“: www.cespira.com

„Volvo Trucks“ dujomis varomi sunkvežimiai

●    SkGD ir bioSkGD dujinius variklius galima užsakyti „Volvo FM“, „Volvo FH“ ir „Volvo FH Aero“ modeliams.

●    Dujomis varomos „Volvo Trucks“ transporto priemonės gali nuvažiuoti iki 1000 km ir pasiekti galią iki 500 AG bei 2500 Nm sukimo momentą.

●    Pagrindinės dujinių sunkvežimių rinkos yra Švedija, Norvegija, Nyderlandai, Ispanija ir JK, tačiau kitos rinkos, tokios kaip Indija ir Japonija, neseniai pradėjo naudoti šį alternatyvųjį kurą.

CO2 mažinimas su dujiniais sunkvežimiais

●    Perėjus nuo dyzelino prie SkGD (suskystintų gamtinių dujų), išmetamo CO₂ kiekis gali sumažėti iki 20 % (nuo „bako iki rato“).

●    Perėjus nuo dyzelino prie bioSkGD, išmetamo CO₂ kiekis gali sumažėti iki 100 % („nuo šaltinio iki rato“).

●    Bio-SGD gaminamos iš žaliavų, tokių kaip buitinės atliekos, žemės ūkio atliekos ir nuotekos.

●    BioSkGD yra identiškos įprastoms SkGD našumo, saugojimo ir degalų pildymo atžvilgiu.

●    „Volvo Trucks“ dujiniuose varikliuose uždegimui pradėti naudojamas nedidelis degalų kiekis. Naudojant HVO kartu su bioSkGD galima pasiekti nulinį CO2 emisijos lygį.